Recordaantal kinderen maakt kennis met Utrechtse monumenten | De Utrechtse Internet Courant Recordaantal kinderen maakt kennis met Utrechtse monumenten | De Utrechtse Internet Courant

Recordaantal kinderen maakt kennis met Utrechtse monumenten

Recordaantal kinderen maakt kennis met Utrechtse monumenten
Een recordaantal Utrechtse kinderen doet mee aan de ‘Open Monumenten Klassendag’ voor scholen. Volgende week vrijdag bezoeken de oudste klassen van in totaal vijf basisscholen een Utrechts monument. De organisatie schat dat ongeveer 500 kinderen op deze dag kennis zal maken met een monument.

Een recordaantal Utrechtse kinderen doet mee aan de ‘Open Monumenten Klassendag’ voor scholen. Volgende week vrijdag bezoeken de oudste klassen van in totaal vijf basisscholen een Utrechts monument. De organisatie schat dat ongeveer 500 kinderen op deze dag kennis zal maken met een monument.

De scholen die meedoen aan de dag zijn de Paulusschool, OBS Oog in Al, de Agatha Snellenschool, de Kohnstammschool en OBS De Koekoek. De scholen zullen een keus maken tussen een bezoek aan het Stadhuis, Paushuize, de Pieterskerk, Fundatie van Renswoude of het St. Eloyen Gasthuis. Deze monumenten doen dit jaar mee aan de klassendag met als doel dat kinderen kennis maken met een monument en de daaraan verbonden historie.

Tijdens de klassendag krijgt een leerling een zogenaamde monumentenkijker mee op pad. Na afloop van de dag verwerkt de leerling de geleerde stof in een monumentenkaart. Op de dag zelf geven mensen verkleed als historische figuren extra kleur en invulling aan de dag. Deze mensen worden door de organisatie ook wel ‘Monumensjes’ genoemd.

De klassendag wordt door het hele land georganiseerd. Het initiatief is tot stand gekomen in de stad Utrecht. De monumentendag voor klassen wordt inmiddels voor de vijfde keer georganiseerd.

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).