Ronald Besemer (45) wordt vanaf 1 maart de nieuwe directeur van Toerisme Utrecht. Hij volgt Ronald Trum op. Besemer zal de samenwerking van toeristische en culturele organisaties moeten bevorderen en de marketing van de stad op een hoger schaalniveau gaan brengen.
Besemer heeft als communicatieadviseur voor meerdere organisaties, bedrijven en overheden in Utrecht en de wijde regio gewerkt. In 2011 maakte hij de overstap naar Corio en was hij betrokken bij een meer open opstelling van Hoog Catharijne, zoals bleek uit de Call of the Mall manifestatie (filmpje DUIC TV hieronder) en de heropening van het Mirliton Theater. De Utrechter is daarnaast bestuurlijk actief voor het Bevrijdingsfestival Utrecht en de Stadsschouwburg Utrecht. Momenteel is Besemer werkzaam als Hoofd PR & Communicatie bij Corio Nederland.
Besemer: “Utrecht heeft zó veel potentie. Zeker nu de wil groeit om samen te werken en te ondernemen en “het verhaal van Utrecht” sterker over het voetlicht te brengen. Utrecht staat voor een flinke schaalsprong en geniet groeiende internationale belangstelling. Die schaalsprong is niet alleen een kwestie van grootschalig ontwikkelen en bouwen, zoals in het stationsgebied en Utrecht Science Park gebeurt. Ook talrijke innovatieve en kleinere initiatieven zijn waardevol en horen bij het DNA van deze groeiende, historische stad.”
Besemer zal de kerntaak van Toerisme Utrecht continueren: het aantrekken van meer bezoekers en congressen naar Utrecht en daarmee de bestedingen en de werkgelegenheid in de stad vergroten.
Na ongeveer twintig jaar van leegstand of ander gebruik werd het Mirliton Theater heropend in Hoog Catherijne. DUIC TV interviewde onder andere Ronald Besemer.
6 Reacties
ReagerenEn zo zie je hoe de lijntjes lopen in Utrecht en wie er macht en invloed heeft. Utrecht, de stad waar het handjeklap is uitgevonden, zo lijkt het wel.
Zonder Corio zou deze stad zich met Maastricht of Gent kunnen meten.
““Utrecht heeft zó veel potentie. Zeker nu de wil groeit om samen te werken en te ondernemen en “het verhaal van Utrecht” sterker over het voetlicht te brengen. ”
Het wachten is nu nog op iemand die dat verhaal van Utrecht bedenkt. Want je kunt communiceren tot je een ons weegt (en slogans verzinnen tot je groen ziet, for that matter) maar als je niks concreets met een beetje ballen te communiceren hebt, kun je je communicatiebudget beter in je zak houden.
Frank, daar gaan we. We beginnen met Domunder. Deze stad is binnenkort 2000 jaar oud. Boven op het Domplein,een standbeeld ter herinnering, dat hier de democratie inclusief grondrechten 450 jaar gelden begon. Dan het wereldwonder de Dom .Stel je voor: ongeveer 650 jaar geleden gebouwd . Toen ongeveer de hoogste toren van Europa. We hebben nu 200m2 gedaan. Dan gaan we met de electriese sloep van Chris en z,n kapiteinsuitrusting van de nieuwe gracht naar de Plompetorengracht.alsof je in Harrie Potter land bent. Wie neemt het stokje over om Frank bij te praten over ons Utrecht
Wat zal ie vangen? 150.000 euro?
Zal wel weer meer zijn…..
Ronald Trum, helaas dat je deze post verlaat. Heel erg bedankt voor al je goede werken en prachtige en interessante verhalen. Ik heb je werk zeer gewaardeerd.