Treinreizen van en naar Utrecht CS levert je gratis koffie op | De Utrechtse Internet Courant Treinreizen van en naar Utrecht CS levert je gratis koffie op | De Utrechtse Internet Courant

Treinreizen van en naar Utrecht CS levert je gratis koffie op

Treinreizen van en naar Utrecht CS levert je gratis koffie op
Reis je veel met de trein van en naar Utrecht Centraal? Dat kan je vanaf nu een gratis kop koffie of bioscoopkaartje verdienen via de MyOV-app.

Reis je veel met de trein van en naar Utrecht Centraal? Dat kan je vanaf nu een gratis kop koffie of bioscoopkaartje verdienen via de MyOV-app.

De NS kondigde vandaag aan dat treinreizigers vanaf nu op alle trajecten van en naar Utrecht Centraal punten kunnen sparen met MyOV. Het sparen levert niet alleen cadeaus op, maar ook minder volle treinen. De app stimuleert reizigers namelijk om in minder drukke treinen te gaan reizen, want die leveren meer punten op.

Treinreizigers kunnen op alle trajecten vanaf Utrecht Centraal punten sparen met de MyOV-app. De app laat zien welke treinen rustiger zijn en hoeveel punten een trein oplevert. Hoe rustiger de trein, hoe meer punten je verdient. Een trein in de spits levert geen punten op. Reizigers kunnen onder meer sparen voor wekelijks een gratis kop koffie, maandelijks een gratis bioscoopkaartje of een tegoedbon van Bol.com.

De NS startte vorig jaar als proef met de MyOV-app op twee trajecten. Meer dan 12.000 NS-reizigers hebben de app inmiddels gedownload, waarvan zestig procent sindsdien in minder drukke treinen reist. De NS heeft het sparen daarom uitgebreid naar alle trajecten van en naar Utrecht Centraal.

9 Reacties

Reageren
  1. Scherpschutter

    Prachtig! Het vat het leed dat reizen via het door de staat gemanagde OV heet wel aardig samen: in plaats van simpelweg de faciliteiten te krijgen waar u voor betaalt en die u nodig heeft (een trein, op tijd, met voldoende zitplekken, that’s it!!), kunt u nu sparen(!) voor een wekelijks (lol!) kopje koffie t.w.v. 50 cent als u zich gedwee aanpast aan de ronduit miserabele service die deze incompetente monopolist u biedt.

    *start morgenochtend maar weer glimlachend hoofdschuddend de V8 en rijdt weg met een heerlijk vers gezet bakkie uit de Jura in de bekerhouder*

  2. Linda

    Elk excuus om het leed dat ‘vergane glorie van het benzinetijdperk’ heet maar te verlichten is goed genoeg he Scherpschuimer? Stond je in de gebroken-glas-file vanochtend of is het de kijkfile geworden door idioten die graag naar andermans leed willen gluren? 😉

  3. Scherpschutter

    @Linda 19/4/2017 – 14:54

    Leed? Mwa. Een ronkende V8 met absurde hoeveelheid PK’s, leder zover het oog reikt, de frisse geur van nieuw, stoelverwarming in de winter, climate control in de zomer, zuivere klanken uit het geluidssysteem (zo hard of zacht ik maar wil) terwijl ik onder het genot van een vers bakkie op het gemak de eerste klanten e-mail: toegegeven, het was behelpen in de file (mijn volgende wordt beslist een V10 of V12), maar ‘leed’ gaat net iets te ver hoor…

    Dat soort kwalificaties vind ik toch meer van toepassing voor iemand die om tien voor zes in de ochtend in de donkere vrieskou op een perron staat te verregenen in de hoop op iets simpels als een zitplek in een onhygienische stinkende veewagon (voor een gratis bakkie pleur per week, u kunt ook als een sardine staan om 08.00) omdat de staatsmonopolist (als altijd) simpelweg hopeloos faalt in het leveren van een adequate dienst.

    Mevrouw, als dat de glorieuze toekomst van het vervoer voor verlichtte geesten moet voorstellen, dan wordt de keuze voor eeuwige “vergane glorie” wel erg eenvoudig gemaakt.

  4. Dirk

    Scherpschutter 19/4/2017 – 13:19
    Ik denk niet dat het een kwestie van ‘of’ is. Dit zijn quick wins die je ook moet pakken. De fundamentele zaken (hogere frequentie) kosten gewoon erg veel tijd vanwege de implicaties voor de veiligheidssystemen van het dichter op elkaar rijden.

    Het verbaast me wel dat dit weer in een nieuwe app gebouwd is. Integreer dit in de normale reisplannerapp en geef mensen inzicht in hoe vol een trein gemiddeld is zodat ze een minder druk alternatief kunnen besluiten te vinden. Zelfs zonder punten en gratis koffie is dit handige info (voor schipholtreinen bv).

  5. cas

    Na 2 jaar op en neer naar Amersfoort in drukke, stinkende treinen, zonder zitplaats en 3x per week vertraging of een halve trein, zou ik ook heel graag lekker in een v4 (is voor mij voldoende) die schoon, fris en betrouwbaar is stappen.
    Vooral om het feit dat de ns elk jaar braaf de kaartjes verhoogt zonder enige service of betrouwbaarheid te bieden.

  6. Linda

    Ik merk een enorme rottende bal van frustratie omdat je ooit om 6 uur op een station stond toen het donker en koud was Scherpie… En ook nog in de regen, dus het was niet eens een overdekt station of eentje met een wachthokje. Kom je uit Kudelstaart? Geen wonder dat de treinen daar stinken. Gelukkig heb jij de stank van je af kunnen wassen doordat je zo rijk bent. Compenseren met ronken helpt je gepijnigde geestje ook, dat is fijn voor je.

    Het is verlichte geesten trouwens, niet verlichtte. Maar misschien schreef je dit stukje wel in de file en houdt Siri je niet meer zo goed bij 😉

  7. Jan

    Door wie wordt die rare Scherpschutter eigenlijk betaald? Want dat moet wel als je zo extreem actief bent op deze site als reaguurder met lange lulverhalen met een eenduidige ideologische oorsprong.

  8. Daan

    Ik vind de verhalen van zowel Scherpschutter alsook Linda best mooi om te lezen hoor 🙂

    Het zou helpen als we allemaal dagelijks wat minder ver zouden hoeven te reizen. Maar dan moet je natuurlijk wel in de buurt van je werk willen en kunnen wonen..

  9. Willemradio

    en om die bijna gratis koffie te mogen komen drinken , mag je dan ook nog eens eerst inchecken, met minimaal 10 of 20 eurrie op je chipkaart. Ja NS is lekker klantvriendelijk bezig. Overigens… er zijn nieuwe stations aangelegd om reizigers VAN Utrecht CS te kunnen weren, dus wat heb je er dan verder nog te zoeken.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).