Utrechts kunstproject Call of the Mall wint marketingprijs | De Utrechtse Internet Courant Utrechts kunstproject Call of the Mall wint marketingprijs | De Utrechtse Internet Courant

Utrechts kunstproject Call of the Mall wint marketingprijs

Utrechts kunstproject Call of the Mall wint marketingprijs
Het Utrechtse project Call of the Mall in Hoog Catharijne heeft de NRW Marketingprijs 2014 gewonnen. Dat maakte de vakjury van de wedstrijd gisteravond bekend.

Het Utrechtse project Call of the Mall in Hoog Catharijne heeft de NRW Marketingprijs 2014 gewonnen. Dat maakte de vakjury van de wedstrijd gisteravond bekend.

Call of the Mall is een project waarmee Hoog Catharijne gedurende 3 maanden het podium was voor nationale en internationale kunstenaars en bezoekers een artistieke programmering aanbood. In een van drukbezochtste winkelgebieden van Nederland kon het publiek naast het winkelen ook kunst bewonderen.

De bijna 7 meter hoge theepot die op de traverse van Hoog Catharine staat is een van de talrijke voorbeelden van kunstuitingen tijdens het project. Een andere bekende is de Tank Man.

De jury stelt: “Het event Call of the Mall heeft aantoonbaar geleid tot een enorme mediawaarde voor Hoog Catharijne, het aantrekken van zeer grote aantallen gerichte bezoekers en het overgrote deel van de reguliere bezoekers letterlijk laten stilstaan bij kunstwerken.”

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).