Op station Utrecht Centraal opent vandaag een pop-up vakantie- en informatiewinkel. Bij de winkel kunnen mensen terecht die een dagje uit willen in de stad.
De pop-up winkel is onderdeel van de campagne Vakantie in ons stadsie van Utrecht Marketing. Met de campagne worden inwoners van de stad aangemoedigd om in eigen stad op ontdekkingstocht te gaan.
In de winkel op het station staan medewerkers van het VVV die van alles kunnen vertellen over bijvoorbeeld musea, restaurants, winkels en bijzondere plekken in de stad. Volgens Utrecht Marketing is de pop-up zaak ‘zomers’ ingericht waardoor mensen direct een vakantiegevoel moeten krijgen.
Producten
Naast advies zijn er ook producten te koop in de winkel. Zo zijn er mokken, chocolade en ansichtkaarten van stichting echtWaar, sokken van Lucas van Hapert en de torenkaarsen van Mandy en Manon Snel te koop. Ook het onlangs uitgebrachte Leidsche Rijn Vakantie Doe Boek wordt er verkocht.
De winkel is te vinden achter de poortjes bij spoor 18/19. Tot en met 27 september is de zaak dagelijks geopend van 09.00 tot 18.00 uur en in het weekend van 10.00 tot 18.00 uur.
Gekoppelde berichten

Vakantie in Utrecht? Deze initiatieven geven een overzicht van verschillende activiteiten
Voor de mensen die dit jaar vakantie in eigen land vieren zijn er in Utrecht…
8 Reacties
Reagereneen campagne om inwoners aan te sporen vakantie in eigen stad te gaan houden ..en dan een winkel op station Utrecht Centraal achter de poortjes openen… om de inwoners van Utrecht die elders vakantie willen gaan vieren ervan te weerhouden Utrecht te verlaten ofzo??? Het lijkt mij nou niet de juiste plek voor zo’n winkel met dat campagne idee.
Inderdaad rare situatie op merkwaardige locatie.
Groeten uit zonnig Portugal!
@eemk
Veel mensen (tegenwoordig wat minder, maar toch) reizen dagelijks met de trein naar hun werk. Die komen dus langs deze winkel.
Dit is dus wat je krijgt als je een overheidsmarketingbureau een zak belastingpoet in handen geeft met de opdracht: doe maar wat als je maar wat doet..Een slecht idee, belabberd uitgevoerd, op de verkeerde plek voor de verkeerde doelgroep en torenhoge kosten zonder ook maar enige return on investment…
Afschaffen die handel. Dit soort onzin is wel het laatste waar burgers en ondernemers behoefte aan hebben.
@eemk
Veel mensen (tegenwoordig wat minder, maar toch) komen met de trein naar Utrecht voor een dagje-uit. Dan komen je door de hal van Utrecht CS.
@Tom
Ja. Alleen reizen er door corona veel minder mensen met de de trein EN wordt dit opgezet in de vakantieperiode…Dat uiteraard nog los van het gegeven dat de binnenstad vol met Utrechters (ipv forenzen) nog geen 500 meter verderop ligt.
@tom en ton
Er staat in het artikel “campagne voor de eigen inwoners”, maar misschien dus idd wel voor inwoners die dagjes uit naar elders aan het maken zijn.