Zwaar ongeluk op Albatrosstraat | De Utrechtse Internet Courant Zwaar ongeluk op Albatrosstraat | De Utrechtse Internet Courant

Zwaar ongeluk op Albatrosstraat

Zwaar ongeluk op Albatrosstraat
Op de Albatrosstraat zijn vaker ongelukken geweest.
Op de Albatrosstraat heeft dinsdagmiddag een zwaar ongeluk plaatsgevonden. Een vrachtwagen heeft een vrouw aangereden.

Op de Albatrosstraat heeft dinsdagmiddag een zwaar ongeluk plaatsgevonden. Een vrachtwagen heeft een vrouw aangereden.

Het slachtoffer is nog wel bij kennis. Dat laat de politie weten. De vrouw is inmiddels naar het ziekenhuis vervoerd.

Het ongeluk vond plaats iets over 15:00 uur vanmiddag. Of de vrouw een voetganger was of op de fiets zat, kan de politie nog niet vertellen.

17 Reacties

Reageren
  1. Utrechter

    Door de chicane in de weg, moeten auto’s en vrachtwagens noodgedwongen stukken fietspad meepakken. Over het algemeen is de snelheid en verkeersintensiteit veel te hoog voor een weg met fietspaden op de rijbaan. Gescheiden fietspaden zouden al een stuk helpen.

  2. Utrechtse

    Ja lachen. Wishfull thinking.
    Beleid in Utrecht tegenwoordig is dat fietsers en auto’s en voetgangers de rijbaan delen. Doe je best bij Lot van Hooijdonk! Die is over het algemeen ongevoelig voor verkeersveiligheid, die gaat vooral voor gemak.

  3. Utrechter 2

    Klopt, als je daar fiets en opeens komt de lange bus naast je rijden, moet je remmen zodat je niet uit de chicane wordt gedrukt. Dat voelt inderdaad als een ongeluk zit in een klein hoekje…

  4. Kritisch

    Over de toedracht weten we nog niets en ik trek geen conclusies.

    Wat ik ik wel kan zeggen is het volgende.

    Aan alle mensen die zieken over de vernieuwde Tolsteegsingel.

    Dit is pas echt een onveilige en veel te drukke weg, die niet op het verkeer berekend is. Gevaarlijk voor zowel fietser als automobilist. Ook niet heel leefbaar voor omwonenden. De aangepaste verkeerssituatie van een paar jaar geleden begrijp ik volledig niet. Deze straat leent zich maar voor 1 richtingsverkeer met 2 banen en een vrijliggend fietspad (wel twee richtingen op)(verkeer de andere kan t op, zal toch echt over een andere weg geleid moeten worden. Ik hoop dat er ambtenaren, raadsleden kritische burgers en journalisten meelezen hier (en kritische Groen Linksers, want ben helemaal niet tegen het groende beleid, maar deze weg is een voorbeeld van hoe het niet moet).

  5. Gerben

    @utrechter, dat resultaat kun je op de straatweg zien. De A2 snelheden zijn dan heel normaal voor automobilisten.

  6. Natte Otter

    Dit ziet iedereen die hier woont aankomen. De auto’s zie je op dit punt echter niet aankomen… Dankzij een prachtig stukje straatinrichting waarbij gepakeerde auto’s hoger staan dan de weg. Het is op de fiets altijd lasting om te zien of er een auto aankomt.

  7. De fietsendebontehond

    Tijd voor lesje communicatie schuilt in de volgende zin; “Of de vrouw een voetganger was of op de fiets zat, kan de politie nog niet vertellen.”

    Als het een fietser is.. Waar is de fiets?
    Als het een voetganger is.. Hé een fiets!

    Er was dus een fiets.. Dat is dus wel duidelijk.

  8. Pelikaantje

    Ik steek hier regelmatig de Albatros over op de fiets en rij ook dagelijks de Flamingo in vanaf de Albatros met de auto. Is van beide zijden vaak een kamikaze-achtige situatie. Superslecht zicht. @gemeente, Doe hier wat aan, voor er doden vallen.

  9. LvSoestbergen

    Voor iedereen die wil klagen: doe dit op de juiste plek!
    https://utrecht.slimmelden.nl/
    Zoek de locatie op de kaart en stem op mijn melding.

    @Kritisch: Als je de kaart van Utrecht erbij pakt zie je dat het enige alternatief voor eenrichtings via Ledig Erf / Bleekstraat loopt: geen optie dus.
    @Natte Otter: als automobilist de Lepelaar of Pelikaan uitrijden is nog lastiger, je zit namelijk nog lager…

  10. Robert

    Utrecht is door al dat gekloot aan haar wegen – de op de weg aangebrachte kleurtjes, de duizenden stoplichten (door evenzovele fietsers en voetgangers vaak terecht genegeerd), de chicanes, de drempels, de onontwarbare lijnen op kruisingen, de blokken, de eilanden, de wegversmallingen, de opzettelijk lastige bochtjes, de verhoogde stoepen in plaats van een gewone straatingang of -uitgang, het verwijderen van middenstrepen, het schrappen van voorrangswegen, het gestaag indammen van beweegruimte – afgegleden tot één van de meest onveilige steden om je in te verplaatsen die ik ken. En was het dan nog een paradijs voor fietsers, maar dat is het ook niet. Het rare is dat juist de verantwoordelijken niet in de gaten hebben dat ze hebben ingezet op verkeerde paarden. Het geforceerd inbouwen van rust en snelheidsvermindering werkt juist schrikbarend averechts. Stress en frustratie, dat kenmerkt het verkeer in Utrecht. En dat zie je in het gedrag van de mensen terug. De aanleiding van dit nare ongeluk ligt dan ook op een veel breder vlak dan een clash tussen twee weggebruikers die elkaar op het verkeerde moment treffen. Je zou kunnen stellen, dat je in Utrecht bijster veel geluk hebt als je geen ongeluk krijgt.

  11. Gers te Nat

    Eén verkeersongeluk (!) en Utrecht is “één van de meest onveilige steden om je in te verplaatsen die ik ken” (Robert), de weg is “een kamikaze-achtige situatie” (Pelikaantje) en de gemeente is “ongevoelig voor verkeersveiligheid” (Utrechtse).

    Ik wil niks bagatelliseren, maar houd eens op met doen alsof we in het centrum van Jakarta leven na een incident met een fietser. Ik kan me niet herinneren dat er eerder een nieuwsfeit over deze quasi-levensgevaarlijke straat is geweest in de laatste jaren, ik heb er in elk geval nog nooit een meegemaakt, bovendien is hier bijvoorbeeld nog 0 informatie bekend over eventuele schuld aan dit ongeluk.

  12. Natte Otter

    @gers te nat:

    https://www.duic.nl/algemeen/traumahelikopter-ingezet-voor-botsing-fietser-en-auto-op-de-albatrosstraat/
    https://www.duic.nl/algemeen/aanrijding-tussen-fietser-en-bestelbus-op-albatrosstraat/

  13. Kritisch

    @Gers te Nat

    Twee jaar geleden, net na herinrichting dodelijk ongeval op hetzelfde punt.

  14. Gers te Nat

    @Kritisch en Natte Otter: inderdaad, 3 ongelukken in 3 jaar, waarvan de eerste al bij het plaatsen van het nieuwsbericht de schuld van de fietser bleek, zo lees ik. Dank voor de data.

    Lekker moord en brand schreeuwen over de gemeente. Elke straat waar meer dan 1 verkeersongeluk per 2 jaar plaatsvindt moet acuut op de schop (en wel conform de plannen van ongeïnformeerde reaguurders, want die weten het beste wat veilig is; toevallig is dat meestal een vierbaansweg waar je ongestoord met 80km/u door een woonwijk of het centrum mag scheuren).

  15. Wim Vreeswijk

    Volgens een nog niet zo oud onderzoek van de gemeente Utrecht uit 2015 is 3 op de 5 Utrechters ontevreden over de verkeersveiligheid in hun buurt. Dit gaat niet opgelost worden als je Utrecht met slechts 99 km2 oppervlakte steeds verder volpropt met inwoners. Ga daar eens over nadenken Lotte !

  16. Xi Jinping

    Weleens in Singapore geweest Wim?

  17. Wil Verschuur

    EDit is een kwestie die in de meeste steden / dorpen speelt.
    Nederland is overvol qua mensen, wat met zich meebrengt steeds minder ruimte / wegen om zich te verplaatsen. Openbaar vervoer functioneert niet goed, dus maakt men steeds meer gebruik van eigen vervoers-middelen en dat in combinatie met divers vrachtverkeer.
    We moeten stoppen met alles en iedereen binnenlaten, ons land kan dit niet aan. Er ontstaat een groot tekort aan huizen en de wegen kunnen al dat verkeer niet verwerken. Dat heet OORZAAK EN GEVOLG!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).