Verschillende bewonersgroepen rond de Amsterdamsestraatweg hebben zich verenigd en maken zich hard om van de weg een fijne winkelstraat te maken. Eén van de ingrijpendste maatregelen is de transformatie van de straat naar een 30 km/u zone. Ze schreven een brief aan de gemeenteraad.
In deze brief doen een achttal bewonersverenigingen een oproep aan de raad en het college van B&W om structureel geld voor een integrale planvorming en herinrichting van de Amsterdamsestraatweg vrij te maken. De bewoners richten zich met name op het gebied tussen het Paardenveld en de Marnixlaan.
Met de herinrichting die de bewoners voor ogen hebben moet de overlast, criminaliteit en leegstand worden aangepakt en de verkeersveiligheid, leefbaarheid, de hoofdfietsroute en het auto- en fietsparkeren verbeterd worden.
“Wij zien graag een integraal plan voor onze Straatweg, gemaakt door u als gemeente, bewoners en ondernemers,” schrijven de bewonersgroepen. “Om dat plan te maken en uit te voeren, om er dus een gemeentelijke project van te maken, is gereserveerd geld nodig. Wij vragen daarom u om het startschot te geven door het nu in de begroting op te nemen.”
Gekoppelde berichten

Gemeente stelt onderzoek in naar veiligheid Amsterdamsestraatweg
De gemeente gaat de komende maand de veiligheid en veiligheidsbeleving op de Amsterdamsestraatweg onderzoeken. Hiervoor…
6 Reacties
ReagerenJa! Uitstekend voorstel. En dan ook handhaven met flitspalen. De ASW is nog altijd een racebaan voor Golfjes en Mercedessen. Met name in de avond en nacht scheuren die jongens er op los. Levensgevaarlijk.
Ja goed plan maar dan moet het wel een onderdeel van de stad worden, nu word het buitengesloten helaas terwijl het een mooie plek kan worden met veel diversiteit.
Bewoners willen dit al jaren, staat ook in de “Ontwikkelstrategie ASW” dat het een 30km zone moet worden. Maar als je verkeerslichten uitschakelt, tsja, waar ben je dan mee bezig !
Je wordt trouwens gestoord van al die achterlijk hard rijdende en geluid producerende motoren en quads.
Zijn deze bewonersgroep een afspiegeling van de bewoners in deze buurt?
Kan me voorstellen dat een deel van de bewoners veel harder wilt rijden.
Hallo dit is een verbindingsweg waar dus bestemmings verkeer ergens naar toe wil over een behoorlijke afstand.
Als er gewoon max 50 wordt gehandhaafd is dat perfect ,
Een kruipstand van 30 is bedoeld voor woonerfen wat de Amsterdamse straatweg echt niet is.
Dit ASW-initiatief is een goed voorbeeld wat er leeft in de stad.
Utrecht Broedplaats: Initiatievencafe @KrachtvanU Ruimte&Verkeer 22 april 15-18 in Rotslab
Aanmelding: http://f5e05ba24b75.fikket.com/event/kracht-van-utrecht-initiatievencafe-ruimtegebruik-en-verkeer-22-april-2016-rotsoord-rotslab