De eerste resultaten van een onderzoek van de Universiteit Utrecht naar de economische en maatschappelijke effecten van de Tour de France afgelopen zomer op de stad zijn bekend gemaakt. Utrecht krijgt goeie rapportcijfers en de opgedane ervaringen moeten meegenomen worden naar de organisatie van onder andere het Nederlands Filmfestival (NFF).
Het rapportcijfer dat de bezoekers van het Grand Départ geven is gemiddeld een 8,4. De activiteiten van het activatieprogramma scoorden gemiddeld een 8,2. De volledige onderzoeksresultaten van dit onderzoek worden in het eerste kwartaal van 2016 gepresenteerd.
Eind september is er ook een bijeenkomst geweest tussen de ‘stedelijke partners’ die meewerkten aan de organisatie van onder andere de 250 evenementen die in aanloop naar de Tour zijn gehouden. Tijdens deze meeting is er ook gekeken naar de doorontwikkeling van verschillende evenementen in de stad.
Zo moet het NFF voor zowel het publiek als makers doorontwikkelen en moeten er meer sectoren tijdens het festival aan bod komen zoals bijvoorbeeld gaming en muziek. Ook moet de opgedane kennis toegepast gaan worden bij de evenementen ‘1250 jaar kennis en innovatie’, ‘World Biking Capital’, ‘Social Impact Factory’, ‘100 jaar De Stijl’ en ‘Bombarie’ die voor aankomend jaar op de planning staan.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.