Met een jeansetalage bij De Rode Winkel in Utrecht heeft het visuele communicatiebureau Designing Haaker uit Badhoevedorp begin deze maand de prijs voor mooiste etalage van 2011 gewonnen. Met ‘over-the-top’ als thema koos het bureau voor een zwart/wit setting met de jeans als kleur toevoegend contrast. Designing Haaker heeft De Rode Winkel, die bekend staat vanwege haar soms experimentele etalages, als vaste klant.
Jocine Versluijs van Designing Haaker maakte de mooiste etalage van 2011. De prijs, een trip naar New York, ging naar het zwart/wit ontwerp voor jeanszaak De Rode Winkel in Utrecht. Veel mensen stopten daar om een foto te maken van het tafereel waarbij een etalagepop een enorme stapel jeans weekte in een badkuip en spijkerbroeken uit verschillende wasmachines bulkten. Daarmee had de etalage wel wat weg van een fancy wasserette. De Rode Winkel is overigens roemrucht om zijn etalages. Daarbij schuwt de jeanszaak het experiment niet. Zo kan het zijn dat voorbijgangers vanuit de etalage worden getrakteerd op een rockconcert of dat er een cupcakebakwedstrijd wordt georganiseerd.
Het publiek mocht een stem uitbrengen op de genomineerden, 2700 mensen brachten een stem uit. Onder hen is tevens een enquête gehouden waaruit blijkt dat 87 procent van mening is dat een etalage bepalend is voor het wel of niet naar binnengaan van een winkel. Onder druk van het grote online aanbod groeit gelukkig bij de ondernemer het besef dat de consument een meerwaarde in de winkel moeten kunnen vinden. De etalage is bij uitstek het middel om de klant op de plaats van de verkoop te betoveren en te verleiden. Het is de vijfde keer dat de etalageverkiezing werd gehouden.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.