Voor de Grauwaartsingel in het nieuwe Leidsche Rijn Centrum, ook wel de ‘serviceboulevard’ genoemd, zijn zes nieuwe winkels bekend gemaakt.
Het gaat om de Beauty Salon, Brainwash, Iwooly, Leidsche Rijn Makelaars, Mr. Giros, en Wav-e. Zeventig procent van de aanwezige ruimtes op de serviceboulevard is nu, zo’n 13 maanden voor opening, al gevuld.
Op deze boulevard aan de rand van het centrum moeten volgens de ontwikkelaars de on- en offline wereld samenkomen. Eerder werd ook al bekend dat Jumbo Foodmarkt, H&M en MANGO ook een vestiging openen in Leidsche Rijn Centrum.
Onlangs maakten we een uitgebreid verhaal over het ‘nieuwe stadscentrum’ in aanbouw. Lees het hieronder nog eens terug.
Gekoppelde berichten

Leidsche Rijn Centrum: Voorzichtig optimisme rond tweede stadshart Utrecht
Een fiasco, te grootschalig, maatschappelijk onverantwoord – zomaar wat termen die een jaar geleden werden…
8 Reacties
ReagerenWauw!
LR krijgt een mega mall vol met originele, opvallende onderscheidende exclusieve winkels.
Het kan niet anders of dit winkelcentrum krijgt een aanzuigende werking waardoor bezoekers tot ver in Duitsland, Frankrijk en Engeland zich naar Leidsche Rijn zullen begeven om zich daar onder te dompelen in de weelderige luxe!
Zo saai Herman, weer die oubollige ‘Leidsche Rijn is een saaie vinexwijk’-reactie. Zo’n gebrek aan creativiteit of sprankelende toevoeging aan een discussie over het nieuws.
Wat had je verwacht, Galleries Lafayette en Harrods?
Reageerr buur, Jazeker had ik wel meer verwacht dan een kapper en een makelaar een plamuur salon,
Daar gaan mensen misscvhien eens in de 2 maanden naar toe en een makelaar eens in de 10 jaar.
Bruisen met die hap dus ja echte winkels waar je kan struinen.
Dan liever wat vintage winkels.
Kan bijna niet wachten om hier te gaan shoppen!
Echt superhoogwaardige winkels!
Er komen genoeg andere winkeltjes en eet tentjes dont worry and be happy!
Mr Giros, dat is inderdaad wel een persberichtje waard.
Ik ben benieuwd wanneer en waar de ruimte gaat ontstaan voor de kleine winkeltjes die iets unieks brengen.
Het probleem met het model is dat het allemaal meteen een hoge huur op kunnen brengen zodat de vastgoedinvesteerders hun marge verdienen, dus dan krijg je aan de ene kant winkels die producten en diensten leveren die generiek zijn en in hoge volumes verkocht worden en aan de andere kant ondernemingen die nicheproducten leveren en die op hoge marges overleven (makelaars). Het zorgt allebei voor een niet heel onderscheidend straatbeeld.
Een oplossing heb ik niet behalve dat het jaren gaat duren voordat er daar eventueel ruimte in de huurprijzen ontstaat voor kleinere, onderscheidende en gedurfde concepten. Jammer.
Wanneer de ambitie om een twee stadscentrum neer te zetten in gedachten wordt genomen, dan is dit toch een beetje teleurstellend. Dit heeft met deze winkels toch meer de schijn van een buurtcentrum zoals dat op kanaleneiland.
13 maanden voor oplevering al verhuurd. Daar kunnen de meeste middelgrote steden in de provincie van dromen. Leegstand van meer dan 20%…. Dit gaat prima worden, alle vertrouwen in!