Het Amerikaanse kledingmerk NIKE opent een flagshipstore in Utrecht. De zaak komt in het nieuwe Hoog Catharijne. Dat heeft het winkelcentrum vandaag laten weten.
Nieuw Hoog Catharijne krijgt daarnaast Nederlandse merken als Rituals, Steps, Sissy Boy, WE, Sacha, Manfield, Claudia Sträter, Men At Work en Jeans Centre. Andere grote internationale merken die in het grootste winkelcentrum van Nederland komen zijn: Bershka, Zara Home, Zara Man, Stradivarius, Yves Rocher en dus een Nike flagshipstore.
Ook het horeca aanbod wordt volledig vernieuwd. Met, volgens het winkelcentrum, het beste van lokale en wereldwijde food trends, zoals een supersize Vapiano met dakterras, één van de eerste Five Guys van het land en een nieuwe McDonalds. Klépierre, de eigenaar van het winkelcentrum, verwacht binnenkort nog meer namen bekend te maken.
19 Reacties
ReagerenKlinkt goed! Lekker wat levendigheid creëren daar!
Een nieuwe McDonald’s is wel een goed voorbeeld van een ‘food trend’ ja. Lekker bezig Klepierre, iedereen weet dat het vreselijk moeilijk is om die exclusieve gasten binnen te halen!
Als ze ook nog een KFC weten binnen te hengelen wordt het helemáál een hippe boel!
Wauw!!!! Topp Utrecht doet het goed hoor!!
Niet te geloven!! Het kwijl loopt me uit de bek!!! Wat een qualiteit!!!!
Nu nog hopen op wat bouw- en constructiefouten. 😛
En Hoog Catherijne wordt steeds meer dat waar iedereen al lang voor gewaarschuwd heeft.
Het is en blijft een verzamelplaats van laagwaardige (inter-)nationale ketens.
Wie nog echt gelukkig wordt van het ongebreideld shoppen in dit soort formulefabriekshallen? Misschien goed om je te realiseren wat dit zogenaamde shoppen eigenlijk voor gevolgen voor jezelf heeft en de rest om je heen. In ieder geval is het niet echt lekker voor je eigen bankrekening en wat het met de rest om je heen doet, daar mag je eens zelf over na denken.
Prima dit, HC voor dit soort winkels en het mooie gedeelte van de binnenstad voor de kwalitatief hoogwaardige winkels. Toppie!
Het is natuurlijk geen nieuwe McDonald’s de huidige moet verhuizen . Net als een aantal andere genoemde ketens als WE en Manfield.
De Vapiano komt hopelijk in het Paviljoen op stationsplein Oost.
Wel grappig dat de laatste jaren hier om het hardst werd geroepen dat ze bouwen voor de leegstand, en nu het er op lijkt dat het straks gewoon vol zit , er maar afgegeven gaat worden op de kwaliteit van de winkels.
Het feit is dat alle grote nationale en Internationale ketens grote panden van 2 verdiepingen willen. Die zijn er bijna niet in de binnenstad. Deze ketens kunnen nu in HC en de binnenstad is dat voor de kleinere ketens en lokale ondernemers. Wat wil je nog meer
Een aantrekkelijke staf met voor ieder wat wils.
@ Formulefabriekshal
Omdat iedereen in Utrecht altijd in maatpakken loopt? Er moet wel een markt voor zijn.
@formulefabriekshal 10/2/2017 – 11:22
Dat is niet meer dan logisch en normaal. Bestuurders van winkelketens doen niets anders dan inspelen op de vraag vanuit de markt….Dat is de basis van overleving voor ieder commercieel bedrijf. Hoe de markt eruit ziet…? Oordeel zelf:
Het centrum van Utrecht is de afgelopen jaren omgetoverd tot een logistieke nachtmerrie, enkel goed bereikbaar per OV, fiets of te voet. Dat is een groot pijnpunt! Automobilisten uit de regio mijden het centrum van Utrecht om die reden al als de spreekwoordelijke builenpest. En dat zijn toch vaak mensen die iets te besteden hebben.
Tegelijk bestaat de bevolking van Utrecht zelf steeds meer en meer uit studenten en gepensioneerden, waar tegelijk ook een groter wordende onderklasse (uitkeringstrekkers) aan het ontstaan is. Bij studenten en de genoemde onderklasse zit geen cash en gepensioneerden (daar zit soms nog wel wat geld) mijden het centrum juist weer omdat het logististiek een drama is, het over het algemeen te druk is en ook juist weer omdat ze niets met al die hippe moderne ketens hebben…. Dat trekt logischerwijs weer meer ketens aan uit het bodemsegment (om over de ontplofte bom aan laagwaardige vreetschuurtjes nog maar te zwijgen) die het juist van de armere doelgroepen moeten hebben, waarop de vermogenden het centrum nog meer gaan mijden…
Winkelketens die een luxe en hoger geprijsd assortiment bieden of juist kleinere winkeltjes met uniek assortiment hebben intussen nauwelijks overlevingskansen meer in het centrum van Utrecht. Wat luxere horecagelegenheden ook niet. Het gevolg? Mensen met geld hebben weinig meer te zoeken in het centrum en zo wordt de cirkel der verschraling steeds groter en groter.
Dit soort verschraling van Utrecht is echt niets meer dan een totaal logisch gevolg van stadsbestuur. Persoonlijk denk ik eerlijk gezegd dat verschraling zelfs een doel op zichzelf is, maar dat is een andere discussie.
Leuk nieuws!
Eindelijk weer eens wat positiefs over HC, nu is het een afgebrand dorp.
Joris: is het niet quijl ipv kwijl?
@formulefabriekshal: Nee hoor. HC blijft wat het al jaren was. Of jij hebt de afgelopen 30 jaar een heel ander HC gezien dan ik.
Blijkbaar worden er miljoenen mensen gelukkig van.
Vooral gelukkig laten zijn, ze doen er niemand kwaad mee, en ieder z’n meug.
Q Annabel Dat is natuurlijk helemaal quorrect wat u zegt!
@scherpschutter
Je kan het stadsbestuur niet echt de schuld geven dat ook Utrecht uiteindelijk een gemiddelde stad is. Sterker nog, hele wijken (lunetten, leidsche rijn) zijn gebouwd om de plat-utregters de stad uit te krijgen met hun lage lonen en hun normale wensen. Vapiano, Zara en Primark kiezen echt niet voor henk en ingrid omdat ze die zo tof vinden hoor. Puur omdat er 13 miljoen van in Nederland zijn. En die kunnen nu allemaal naar HC.
Het is maar goed dat de gemiddelde Duicer niet de gemiddelde Utrechter is. Ik heb heel wat liever een Vapiano dan nóg een babbobakfietscompatiebele zzp koffiewinkel.
“Dit soort verschraling van Utrecht is echt niets meer dan een totaal logisch gevolg van stadsbestuur. Persoonlijk denk ik eerlijk gezegd dat verschraling zelfs een doel op zichzelf is, maar dat is een andere discussie.”
Ik ben toch benieuwd naar de data waarmee je onderbouwt dat de verschraling door het stadsbestuur komt.
Shoppen is door internet veel functioneler geworden gezien alle online marketplaces die er ontstaan zijn. Ik hoef niet meer naar een fysieke plek om oude muntverzamelingen, speelgoedtreinen of oldtimers te vinden, maar ik ga naar catawiki.nl, marktplaats.nl of bol.com. De binnenstad is simpelweg niet meer een plek waar je MOET zijn om in het weekend je luxeproducten te kopen.
Ach ja, de DUIC trol Scherpschutter. Gegarandeerde kletskoek, gechargeerd beschreven voor optimale aandacht.
Debunk: gepensioneerden bulken juist van de cash, maar die wonen niet in de binnenstad. Hooguit in een koophuis in Oog in Al. De complete economie van de stad draait juist om studenten, vandaar de vele hamburgertenten, studentenkroegen, koffietenten, etc etc.
Uitkeringtrekkers hebben geen geld om Nikes te kopen en Vapiano lattes te drinken. Deze zijn irrelevant. Heel Hoog Catharijne is gebouwd voor regionaal publiek dat per trein komt funshoppen. Zo was het in de jaren ’70 en zo is het nog steeds. HC is een goedlopend winkelcentrum vanwege de ligging, de invulling ervan krijgt af en toe een update door veranderend winkelgedrag. Dit is het verdienmodel van Klepierre, de stad Utrecht is slechts een decor dat mensen trekt ‘ahhh mooie grachtjes en een ouwe toren, snel foto’.
Ter vergelijking: Schiphol wordt toch ook niet gezien als een lokaal Amsterdams vliegveldje, maar als knooppunt in een internationaal netwerk nabij Amsterdam. HC is dat ook, maar dan regionaal en het ligt midden in de stad. Vandaar de absurde situatie dat het centrale station en HC vooral mensen van buiten bedient en niet de Utrechters zelf.
HC zal nooit anders worden dan een vergaarbak voor grote ketens. Dit is puur voor het afdekken van risico’s dat bedrijven snel failliet gaan en huren niet meer betalen.
Dit verklaard ook het weinig aantrekkelijke aanbod. De markt zoekt nieuwe innovatieve en kleinschalige merken (momenteel). Misschien dat we over 10 jaar weer behoefde hebben aan grote saaie winkelcentrums.
Vapiano en fiveguys komen aan het nieuwe stationsplein oost in een glazen gebouw boven sporen 1 2 3 4 dus niet in het winkelcentrum zelf. Dit meldt prorail op hun site en app