Horecazaak Loaded aan Amsterdamsestraatweg sluit definitief – wat komt er nu in het pand? Horecazaak Loaded aan Amsterdamsestraatweg sluit definitief – wat komt er nu in het pand?

Horecazaak Loaded aan Amsterdamsestraatweg sluit definitief – wat komt er nu in het pand?

Horecazaak Loaded aan Amsterdamsestraatweg sluit definitief – wat komt er nu in het pand?
Het street- en festivalfood restaurant Loaded aan de Amsterdamsestraatweg 54 sloot op 3 augustus definitief de deuren. Mede-eigenaar Jeffrey de Vries zegt dat er eind augustus of begin september een nieuw concept in het pand komt. “Het wordt deels weer horeca, deels niet. En we willen ons niet meer op online gaan focussen, dus geen telefoontjes en geen online reserveringen en reviews meer.”

Het street- en festivalfood restaurant Loaded aan de Amsterdamsestraatweg 54 sloot op 3 augustus definitief de deuren. Mede-eigenaar Jeffrey de Vries zegt dat er eind augustus of begin september een nieuw concept in het pand komt. “Het wordt deels weer horeca, deels niet. En we willen ons niet meer op online gaan focussen, dus geen telefoontjes en geen online reserveringen en reviews meer.”

Restaurant Loaded opende in de zomer van 2018 aan het begin van de Amsterdamsestraatweg, waar tot afgelopen 2 augustus festivalgerechten en speciaalbier werd geserveerd. Een tijd lang was op de website van Loaded te lezen dat het restaurant tijdelijk gesloten was, maar nu is duidelijk dat de deuren definitief dicht zijn. Volgens De Vries hebben ze hard aan de zaak moeten trekken.

“Het is niet makkelijk overleven als horecazaak zonder terras aan de Amsterdamsestraatweg”, aldus de Vries. “De straat is ook nog steeds bezig met een stuk ontwikkeling en daar moet je als horecagelegenheid wel op inspelen. Uiteindelijk hebben de coronamaatregelen ervoor gezorgd dat we eens goed naar de levensvatbaarheid van de zaak zijn gaan kijken. Dat heeft een aanzet gegeven voor het veranderen van ons concept.”

Geen sociale media

Vorig jaar zomer kondigde De Vries nog aan dat het plan was om met Loaded door te verhuizen naar een andere locatie, waar ze verder konden groeien. Maar, vertelt De Vries nu, “dat ging niet door omdat we dit pand niet verkocht kregen. En dat geld hadden we wel nodig voor de investering in een ander pand.”

Het nieuwe plan is nu om in hetzelfde pand een ander concept te openen. Wat er precies in het nieuwe pand komt, houdt De Vries nog even geheim. Maar het wordt in ieder geval deels weer horeca gerelateerd. Daarnaast gaat de focus liggen op offline. De Vries: “We willen niks meer oprichten qua sociale mediakanalen en websites. Het is tegenwoordig zó gewoon geworden dat horeca zich daar ook mee bezighoudt, maar die online wereld kan een grote vermoeidheid met zich meebrengen.”

Reviews

Tijdens het tweejarig bestaan van Loaded heeft De Vries dan ook weleens negatieve ervaringen gehad met hun online reviewsysteem. “We hebben bijvoorbeeld meegemaakt dat we een gast tot drie keer aan toe in het restaurant hebben gevraagd of alles naar wens was, waarop we vervolgens geen klachten kregen. En van diezelfde gast kregen we later toch een negatieve review binnen”, vertelt De Vries.

Offline concept

Mede daarom wil de mede-eigenaar zich in de toekomst minder op het online gedeelte richten. Binnen moet er veel aandacht zijn voor het product en de klant en als er iets negatiefs ofwel positiefs te melden is, dan kan dat ter plekke. Verder wil De Vries voor het nieuwe concept in het voormalige pand van Loaded het liefst ook geen reviewsite, online reserveringssysteem en geen Google businesspagina.  Ook is het idee er om op de tafels bakjes neer te leggen waar mensen hun telefoon in kunnen doen.

De aankomende weken worden de plannen voor het vernieuwde pand verder uitgewerkt. En De Vries zegt eind augustus of september opnieuw open te willen gaan.

Gekoppelde berichten

14 Reacties

Reageren
  1. Soylent

    Dom idee. Je kan negeren dat zo goed als alles ‘drijft’ op online, maar ‘t bestaat nog steeds. Geen kip gaat weten dat ‘t ding bestaat, en nog minder mensen gaan komen. Misschien een beetje word of mouth, maar dat is tegenwoordig onvoldoende om je door de startup-fase heen te helpen – zeker op de Amsterdamsestraatweg. Daarnaast is ‘dan maar niet online’ niet echt een goede manier om slechte reviews die mensen je in persoon kennelijk niet durven te geven, te ontwijken.

    Misschien is dit met name gedreven door een gebrek aan budget voor zinvolle marketing? En is de gratis marketing van (online) krant DUIC dan de uitzondering 😉

  2. Raoul van de Wetering

    Off the Grid / #offline

    Jammer maar snap de keuze totaal. Zonder terras is ‘t hardcore om te overleven.

  3. Donnie

    Jammer, mooie tent met goed eten

  4. Nina

    Huh. Er wordt momenteel een andere horecagelegenheid opgestart dmv crowdfunding in de buurt van de Amsterdamsestraatweg….

  5. Klaas Voetis

    Tsja…dat is het probleem met de horeca hier in Utrecht…blijven allemaal in de middelmatige conceptfase zitten.. misschien eens een eindproduct neerzetten !
    I.p.v. elkaar na te papegaaien met loze uitgekauwde marketing kreten

  6. Katja

    Was opgezet met crowdfunding, waar is dat geld gebleven maw, krijgen investeerders geld terug ? Op de ASW is al horeca-overdaad, is dus gewoon “markt”.

  7. Aanstoot

    Geweldig idee. Eindelijk weer eens gewoon gezellig uit eten zonder al die digitale bullshit en telefoonspelen aan tafel. Gewoon even bellen en met elkaar praten als mens tot mens.

  8. Koel Hoofd

    Slimme actie, offline gaan.
    Nu kunnen ze zich onderscheiden van de online pulp door echte klantrelaties aan te gaan en deze de beleving en smaak te geven. Want daar draait het om in de echte wereld. Restaurants krijgen hun michelin sterren immers ook niet door online aan de weg te timmeren, maar door de beleving in de echte wereld te geven. Enige wat zij online doen is de adreslocatie geven en telefoonnummer voor reservering, de rest doen de enthusiaste ambassadeurs. Back to basic!
    Ik wens ze heel veel succes.

  9. Olaf

    Een hoop gebakken lucht om maar niet hoeven te zeggen dat het eigenlijk niet zo lekker liep allemaal. Wij waren er ook eens en dat was niet echt geweldig. Dat hebben we zowel offline als online gecommuniceerd, maar dat leek ze niet echt te interesseren. Tja.

    (www.maarhoewashet.nl/2018/09/loaded)

    In de nieuwe Corona-realiteit moet je als horeca-ondernemer toch echt wel een onderscheidende prijs/kwaliteit propositie neerzetten, mensen hebben weer hun eigen keuken, tuin, balkon en park ontdekt en dat is helemaal niet zo beroerd.

  10. Blabla

    Wat een slecht argument om geen social media te linken aan je horeca gelegenheid. In deze tijd kan een tent niet zonder. Men wil vooraf kunnen kijken wat je te bieden hebt en zo een inschatting maken om wel/niet te gaan. Reviews komen er toch wel, maar dan op een betrouwbare website.
    Daarbij heb ikzelf vaak genoeg gehad dat ik in een restaurant niet eens de moeite nam om te melden dat het eten echt niet te vreten was en dat je weet dat daar niks aan gaat veranderen als het zo slecht is. En ja dan komt er een slechte beoordeling en anderzijds doet een tent er wel alles aan wanneer je het zegt en blijft het slecht. Wanneer dit echter het tegendeel is, maakt een slechte review echt niet uit, dan maak je hetzelf wel weer waar en zullen je trouwe klanten dit endorsen.
    Kortom als je gewoon lui bent, kom met een beter argument. Ik snap nu de naam loaded, voor de herstart noem het lazy biscuit of als je echt heel lui bent en niet origineel wil zijn maar wel lekker post-ironisch hip; limp bizkit. Met je slappe hap.

  11. Elvin

    Vraagje uit pure nieuwsgierigheid. Welke gevolgen heeft dit voor de mensen die geld gaven aan Loaded via hun crowdfunding-actie? Krijgen zij hun geld terug, of zijn ze het kwijt? Of loopt de afspraak door naar de nieuwe zaak die wordt opgericht? https://crowdaboutnow.nl/campagnes/loaded

    De eigenaren van Loaded kunnen wel mooi de spullen die ze konden aanschaffen via crowdfunding meenemen naar hun nieuwe concept. Want dit beloofden ze te doen met het crowdfund-geld:

    “Met behulp van jouw investering gaan we o.a. het sanitair aanleggen, inventaris inkopen (o.a. keukenapparatuur en meubilair) en elektra en waterleidingen aanleggen.”

    Dat soort basisspullen kun je laten staan en prima gebruiken bij het nieuwe restaurant. Maar als dit is betaald met het geld uit crowdfunding voor Loaded… krijgen de crowdfunders hier dan nog iets voor terug? Als ze die spullen niet meer gaan gebruiken is ook weer zo’n kapitaalvernietiging…

  12. Martijn

    Een keer geweest en dat viel tegen. Beetje treurig dat de eigenaar liever geen klant meningen wil, misschien is deze mindset wel onderdeel van het probleem?

  13. Erwin

    Wat een enorme hoop aandacht voor Loaded!!

  14. cas

    @ Elvin, er zit geen enkele bescherming bij crowdfunding. Je geld ben je kwijt.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).