Blue Bar1, een seafoodbar op de Donkere Gaard, heeft haar deuren gesloten en draagt het stokje over aan nieuwe eigenaren. Het is de derde keer in ruim twee jaar dat het pand in het centrum een nieuwe invulling krijgt. Deze keer komt er een noedelsoepzaak in.
VDW, het makelaarsbedrijf dat de aankoop heeft begeleid, kondigt twee heren van het Aziatische georiënteerde Sanju aan als de ‘gelukkige kopers’. Het is het tweede filiaal dat het duo gaat openen; de eerste locatie zit aan de Voorstraat. Een openingsdatum van de nieuwe horecagelegenheid is nog niet bekend.
Meerdere uitbaters
Op de locatie in hartje centrum hebben de afgelopen jaren al verschillende horecazaken gezeten. Zo zat restaurantketen ‘t Zusje er voor korte tijd, opende in 2018 wijnbar Verde Marrone voor een paar jaar, welke werd opgevolgd door het ecologisch verantwoorde Blue Bar1. De laatste in het rijtje besloot eind 2023 haar deuren te sluiten om zich volledig te kunnen focussen op één locatie in plaats van twee. De oud-eigenaren van de seafoodbar runnen namelijk ook restaurant Goesting.
Sanju
Nu is het dus de beurt aan noedelzaak Sanju om nieuw leven in het pand te blazen. Liefhebbers van de Aziatische keuken zullen waarschijnlijk blij zijn met de uitbreiding van de zaak; Sanju focust zich namelijk op ramen, een soort Japanse noedelsoep.
Tekst gaat verder onder afbeelding
Een van de eigenaren laat weten: “Ons concept is een voortzetting en verfijning van wat we op onze andere locatie hebben geperfectioneerd. We specialiseren in handgemaakte, unieke ramen die een mix zijn van traditionele technieken en een persoonlijke, moderne twist. Kwaliteit staat bij ons voorop, wat terug te zien is in ons zorgvuldig samengestelde menu. Dit menu, hoewel beknopt, biedt een rijke keuze uit varkensvlees, halal kip, en diverse vegetarische opties. Elk gerecht vertelt zijn eigen verhaal en is met de grootste zorg en aandacht bereid.”
Tekst gaat verder onder afbeelding
Verder: “Een ander bijzonder aspect van onze zaak is ons interieur, dat doet denken aan een gezellige huiskamer. We hangen onze zaak vol met gekleurde Aziatische lampionnen en werken samen met lokale kunstenaars om verschillende kunstwerken voor ons te maken.”
26 Reacties
ReagerenKennelijk zijn die “concepten” geen lang leven beschoren. Horeca-overkill.
Dit is bedrijvenhandel, iedere keer met mooie bespiegelingen en zgn goeie cijfers iemand over halen gebakken lucht voor inv/gdw te betalen en hoge huur voor de pandeigenaar. Keer op keer trapt er iemand in. Een goed lopende zaak wisselt niet steeds van eigenaar, waarom zou je?
Aanbod is te groot, en een nieuw concept moet blijkbaar wel erg onderscheidend zijn om daar nog winstgevend tussen te passen.
Ik ben nu al benieuwd wat er hierna weer in komt.
Wanneer komt die dierenwinkel weer terug waar ik als kind zo lang voor het raam heb staan kijken. Toen ik iets groter was kocht ik daar witte muizen die ik ‘s-avonds altijd kwijt was: waren ze in bed gekropen …
Dat was dan wel aan de overkant en bovendien is het de Donkere Gaard!! Het Wed is om de hoek …. Utrechters van tegenwoordig …
PS Waarom springen die reclames zo over het scherm??
BlueBar! zat niet op het Wed maar in de Donkere Gaard. Eerst onderzoek doen en dan publiceren. Geen dank voor het meedenken.
Duic censureert mijn berichten door ze niet te plaatsen?
Rustig aan Joep
Ja joep, dat doen ze. Heb ik ook last van.
@statler: onzin dat het aanbod te groot is. De utrechtse horeca zit ‘s avonds kneitervol. Vaak geen plek meer. Hee aanbod is eerder te klein. Blijkbaar zat niemand op dit vis-concept te wachten.
@Katja: Ja! Er zijn teveel ‘vreetschuren’ in Utrecht. Ook onbetaalbaar geworden ondertussen trouwens.
Mensen moeten gewoon weer veel meer zelf koken, thuis samen eten.
Soms zijn respondenten gewoon wat ongeduldig, maar er is i.d.d. ook een actieve censuur. Jammer dat er geen feedback is m.b.t. de motivatie van weigering.
@W @Statler: het aantal GOEDE restaurants is te klein. Er zijn inmiddels tig inwisselbare restaurants net boven het niveau snackbar waar je voor veel te veel geld inwisselbare pizza’s, burgers, sushi of streetfood kunt scoren.
Tijd voor restaurateurs met een kookopleiding (en niet een stel hipsters met een ‘concept’) om in dat gat in de markt te springen. Want die krijgt zn tent wel vol.
@W:
daarom heb ik ook ” niet onderscheidend genoeg” gesteld. Past goed bij ” niet op zitten te wachten”. Met een te groot aanbod bedoel ik veel keus waarbinnen een selectie plaatsvindt. Dat dat aanbod ramvol zit doet daar m.i. weinig aan af.
Met vriendelijke groet,
PeterH
@horeca-overschot, mensen moeten helemaal niks.
Te veel geld voor slecht eten helaas.
Aankleding is belangrijker geworden maar dat is niet lang houdbaar.
Vers en goed eten wel.
Locatie is goed. Al gaan de meeste toeristen toch naar Amsterdam en Den Haag, en niet naar Utrecht. In de rustigere periodes heb je ook omzet nodig. Ik vermoed dat de huur ook te hoog is.
Zo naïef. Als er een smetje zit op een restaurant of cafe is het bijzonder moeilijk om daar een kentering in te bewerkstelligen nu je weet dat er in korte tijd 2 bedrijven zijn geweest die het hebben geprobeerd.natuurlijk wens ik je het aller beste . Succes
@ Statler
Er is geen statuut of moderatiereglement. Wij reaguurders zijn dus aan de goden, of beter het humeur van de moderator, overgeleverd
De enige partij die hier geld mee verdient is de bedrijfsmakelaar, en wellicht een horecamakelaar. De bedrijfsmakelaar kijkt alleen maar naar zijn courtage, een bedrijfsmakelaar heeft niets aan een huurder ergens 10 jaar blijft zitten. Een makelaar heeft behoefte aan omloopsnelheid van panden. Wellicht zou een haalbaarheidsonderzoek in combinatie met een levensvatbaarheidsonderzoek een verplichting kunnen zijn, dit ter bescherming van de pandbaas en de ondernemer. Verder zou centrummanagement meer betrokken kunnen zijn op dit soort zaken, passen deze nieuwe zaken in het winkel of horeca aanbod. Er zijn de afgelopen jaren veel zaken met weinig m2, al meerder malen van “concept” gewisseld.
@wv: volgens mij is er geen moderator maar een randomizer.
Uiteindelijk willen de dagjesmensen waar veruit de meeste horeca het van moet hebben, voor een schappelijk bedrag uiteten kunnen. Vooral niet te duur. Ook geen kleine hapjes die relatief duur zijn. Horeca de die dit voor elkaar krijgen, doen het heel erg goed. Zelfs op een gemiddelde maandag- of dinsdagavond nog een behoorlijke klandizie van ‘locals’.
@Jan
Pandeigenaren willen stabiliteit met vast rendement want dan wordt er ook goed voor de toko gezorgd, het principe van reciprociteit. Een bedrijfsmakelaar die doet wat jij zegt komt niet eens bij die pandeigenaren binnen.
@Binnenstadbewoner
Eens, aan die locatie kan het daar niet liggen.
Waarom toch altijd weer dezelfde soort restaurants. De hele Voorstraat zit vol ramen restaurants en elke sushi tent verkoopt het. Het was hip in 2018 volgens mij? Anyway, er zal wel aardige marge zit op chique bouillon verkopen aan dagjesmensen uit de provincie. Mooie afsluiter na een dagje HC shoppen
Leuk Sanju Ramen! Op de Voorstraat altijd vol, en niet voor niks: heeerlijk eten, echt de moeite waard. Goeie sfeer, gastvrij, professioneel. Perfect voor op je gemak een goeie kom ramen en dan weer door.
@Ooginaller wat is een inwisselbare pizza?