Nooit meer in de rij staan; App om eten op station Utrecht Centraal te bestellen | De Utrechtse Internet Courant Nooit meer in de rij staan; App om eten op station Utrecht Centraal te bestellen | De Utrechtse Internet Courant

Nooit meer in de rij staan; App om eten op station Utrecht Centraal te bestellen

Nooit meer in de rij staan; App om eten op station Utrecht Centraal te bestellen
Er is een nieuwe app gelanceerd waarmee bezoekers op station Utrecht Centraal niet meer in de rij hoeven staan als ze wat eten of drinken willen. Met de app Foodsy kan men van tevoren eten en drinken bestellen, de ophaaltijd aangeven en alvast betalen. Bij aankomst in de winkel staat de bestelling voor de klant klaar.

Er is een nieuwe app gelanceerd waarmee bezoekers op station Utrecht Centraal niet meer in de rij hoeven staan als ze wat eten of drinken willen. Met de app Foodsy kan men van tevoren eten en drinken bestellen, de ophaaltijd aangeven en alvast betalen. Bij aankomst in de winkel staat de bestelling voor de klant klaar.

Foodsy is een start-up van vijf jonge Utrechters die een pre-order app ontwikkeld hebben voor eetgelegenheden op en rondom treinstations. Bedenker Sam Eerdmans reisde veel met het openbaar vervoer tijdens zijn studietijd en liep tegen een probleem aan. Hij had trek, maar kon op het station vaak niks kopen omdat hij moest haasten voor de trein. Eerdmans begon te brainstormen, haalde samen met collega Florian Fermin geld op en bouwde een app.

“Ons doel is dat Foodsy deze zomer te gebruiken is op bijna alle grote treinstations van Nederland”, laat Janneke Flipse, die zich ontfermt over de marketing van Foodsy, weten. Op Utrecht Centraal is de app te gebruiken bij winkels als Urban Salad, Yoghurt Barn, Abels Deli, Pizzahut en The Barn.

In heel Nederland hebben zich ongeveer 40 winkels bij de app aangesloten. Via Foodsy komen al zo’n 100 bestellingen per dag binnen.

4 Reacties

Reageren
  1. Vissers

    Het overgrote deel van de winkels op stations is (nog) van NS, waarom is daar geen deal mee gesloten? Gemiste kans wat mij betreft…

  2. Jasper

    Wat een goed initiatief, en dat daar nog niet eerder iemand op is gekomen.

  3. Cornelis

    @Vissers: Wat niet is kan nog komen he, niet zo pessimistisch 🙂

  4. Harry

    @Dissers: Die app is net online. Je kan natuurlijk niet wachten totdat een logge organisatie als de NS ook eindelijk akkoord geeft. Daarbij zijn de meeste winkels van de NS de Kiosk enzo, daar ligt alles klaar en hoef je nooit ergens op te wachten.
    Het heeft vooral voordeel als jij op 1 van de stations een 5 minuten overstap hebt rond luch/etens tijd en dan bijvoorbeeld even een vers gemaakte pasta bij Julia’s kan halen of een verse Sushirol bij Abel’s Dehlis. (de producten waar je normaal even op staat te wachten dus…)

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).