De aanleg van het Randstadspoor vordert gestaag. Inmiddels is de aannemer gestart met het plaatsen van de perronkappen op het toekomstige Station Vaartsche Rijn. Voor de werkzaamheden was de afsluiting van een klein deel van de rijbaan aan de Vondellaan noodzakelijk. Met behulp van verkeersregelaars is het verkeer om het werk heen geleid. Maar ook langs het Tolsteegplantsoen en in Lunetten wordt vooruitgang geboekt.
Tegelijk met de plaatsing van de perronkappen op Station Vaartsche Rijn worden langs het station ook de laatste ‘kaderelementen’ geplaats. Deze vierkante sierelementen hangen aan de kademuur langs de Kruisvaart / Vondellaan. Het metselwerk dat op dezelfde hoogte komt vordert gestaag. Verderop langs het traject wordt de parkeerplaats nabij de Tolsteegflats begin september afgesloten om te worden ingericht als bouwterrein voor de aannemer. De parkeerplaats was voorheen het parkeerterrein van een inmiddels gesloopt pand. De parkeerplaats is zo lang mogelijk gehandhaafd zodat de buurt de parkeerplaatsen kon gebruiken. Bij het parkeerterrein is een bord geplaatst over de sluiting.
In Lunetten en langs de Nieuwe Houtenseweg heeft de aannemer de afgelopen weken gewerkt aan de geluidschermen. Die werkzaamheden zijn bijna gereed. Medio/eind september zijn de panelen van de geluidschermen geplaatst. Er komen onder andere geluidschermen langs het station Lunetten, de Wadden en ten noorden van de Waterlinieweg. De geluidschermen zorgen voor een geluidsreductie voor de omgeving.
Met de aanleg van het Randstadspoor ontstaat een uitgebreid regionaal treinnetwerk in regio Utrecht. Treinen stoppen vaker en op meer locaties. De lijnen in de richting Den Bosch en Arnhem krijgen vier sporen in plaats van twee. Er komt een nieuw station ter hoogte van de Westerkade, station Vaartsche Rijn en station Lunetten wordt vernieuwd. Eind 2015 moet alles klaar zijn.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.