Kleurrijke verkeersleidingspost ProRail vordert gestaag | De Utrechtse Internet Courant Kleurrijke verkeersleidingspost ProRail vordert gestaag | De Utrechtse Internet Courant

Kleurrijke verkeersleidingspost ProRail vordert gestaag

Kleurrijke verkeersleidingspost ProRail vordert gestaag
De bouw van de nieuwe Verkeersleidingspost van Utrecht Centraal Station vordert gestaag. Dat meldt ProRail. De post moet de inkomende en uitgaande treinen in goede banen leiden.

De bouw van de nieuwe Verkeersleidingspost van Utrecht Centraal Station vordert gestaag. Dat meldt ProRail. De post moet de inkomende en uitgaande treinen in goede banen leiden.

Over een aantal maanden moet de Utrechtse verkeersleiding naar het nieuwe gebouw verhuizen. In oktober is de bouw van het kleurrijke gebouw aan de noordkant van Utrecht Centraal begonnen. Het gebouw is goed zichtbaar vanuit de trein.

Volgens ProRail ligt de bouw op schema.

image-2015-01-15 (2) image-2015-01-15 (3) image-2015-01-15 (4)

4 Reacties

Reageren
  1. Utrecht CULTUURSTAD

    Zonder meer een architektonische verrijking van van de stad !
    Op een plek die reizigers na Amsterdam/Rotterdam/Den Haag zeker zullen ” ontdekken”.

  2. bovverboy

    Kleurrijk? Ik zie alleen een stapeltje verroeste sardineblikken.

  3. Thijs Dekker

    En als ze nu vanuit dit gebouw nu ook eens iets gaan doen aan de vele wisselstoringen waar de trein reizigers door geteisterd worden. Of is het budget hiervoor in dit gebouw gestopt.

  4. Frank

    @Thijs: Wie een heel klein beetje weet van financiering, weet dat je investeringsgelden voor vastgoed en infrastructuur niet in onderhoud kunt (lees: moet) stoppen en omgekeerd. Bovendien lost de techniek van deze nieuwe verkeersleidingspost een probleem op waar veel harder om geschreeuwd is, namelijk het feit dat er geen redundantie in de systemen zat waardoor als gevolg van één fout heel Utrecht een dag plat kon liggen (wat voor zover ik weet ook 2x is gebeurd).
    Een wissel waarvan in de winter de verwarming het niet doet is hinderlijk, maar legt niet -omdat Utrecht een knooppunt is- het halve land plat. Een technisch probleem in de verkeersleiding wel.

    Ik vind het een interessant gebouw qua uitstraling. Howeel het sterk afhangt van de hoek waaronder/waarvandaan je het beziet.
    Ik mag wel hopen dat ze elk van de stalen lamellen voorzien hebben van gootjes en een eigen HWA, want anders gaat daar bij regen met zijwind onder de rand van de onderste lamel een bruin watergordijn ontstaan van heb ik jou daar.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).