Nauwelijks treinverkeer van en naar Utrecht | De Utrechtse Internet Courant Nauwelijks treinverkeer van en naar Utrecht | De Utrechtse Internet Courant

Nauwelijks treinverkeer van en naar Utrecht

Nauwelijks treinverkeer van en naar Utrecht
Door een defecte bovenleiding rijden er maandagochtend nauwelijks treinen van en naar station Utrecht Centraal. Meerdere trajecten hebben last van deze storing. De NS verwacht dat de problemen rond het middaguur zijn opgelost.

Door een defecte bovenleiding rijden er maandagochtend nauwelijks treinen van en naar station Utrecht Centraal. Meerdere trajecten hebben last van deze storing. De NS verwacht dat de problemen rond het middaguur zijn opgelost.

Een trein heeft vanmorgen bij Utrecht Centraal een bovenleiding beschadigd waardoor er op diverse stukken bovenleiding geen stroom staat. Een woordvoerder van de NS adviseert mensen om te kijken of ze op een andere manier naar hun werk kunnen gaan, hun reis kunnen uitstellen of thuis kunnen werken.

ProRail heeft rond 8:00 gemeld dat monteurs ter plekke zijn om de bovenleiding te repareren, maar dat neemt enige tijd in beslag. Er zijn een aantal alternatieve reismogelijkheden. Zo rijden er tussen Schiphol en Utrecht, Den Bosch en Utrecht en Bijlmer Arena en Utrecht (snel)bussen. Reizigers kunnen tussen Amsterdam Centraal en station Bijmer Arena de metro nemen.

Update 12.21 uur: “We hopen dat het treinverkeer rond 16 uur vanmiddag weer genormaliseerd zal zijn”, aldus de NS.

https://twitter.com/NS_online/status/572274421328707584

https://twitter.com/jwijmenga/status/572309293447438336

5 Reacties

Reageren
  1. Ulaan

    Het zal best hoor, maar hoe kan een trein nu in godsnaam een bovenleiding beschadigen? Met de pantograaf? Maar er zal toch wel een controlelampje of -tig aan de werking van dat ding zijn gekoppeld, naast een aantal metertjes en alarmerende pieptonen… Of zou het gewoon een vorm van sabotage zijn, ingezet door een gefrustreerde medewerker? Je zou haast terugverlangen naar de ouderwetse stoomtrein. Of vooruitverlangen naar een nieuwerwetse trein op zonne-energie. (De machtige diesels even buiten beschouwing gelaten)

  2. Wim Vreeswijk

    Dit is al de derde massa-storing bij de NS in 3 maanden! Kennelijk leert men hier niets van !

  3. Dennis

    @Ulaan: Een stroomafnemer kan de bovenleiding kapottrekken. Een goede machinist heeft die snel door waardoor de schade beperkt blijft. Hier is een stuk van 6 meter kapot getrokken dus dat valt op zich mee.
    Hoe dat dan leidt tot grote uitval? Sneeuwbaleffect denk ik.
    Groet

  4. Dennis

    Aanvulling: als je het nieuws afgelopen jaren in de gaten hebt gehouden zijn veel (overbodige?) wissels verwijderd rondom Utrecht CS. Gevolg is dat je minder uitwijkmogelijkheden hebt bij een probleem. (Niet alle sporen zijn te bereiken vanuit alle richtingen)

  5. Moppie

    Hier een leuk linkje, misschien aardig om eens naar de te kijken…
    https://www.youtube.com/watch?v=Yja2VmZOfdA

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).