DUIC in Zaken #21: ‘Ik wil in Utrecht de nummer 1 worden als het gaat om duurzame basics’ DUIC in Zaken #21: ‘Ik wil in Utrecht de nummer 1 worden als het gaat om duurzame basics’

DUIC in Zaken #21: ‘Ik wil in Utrecht de nummer 1 worden als het gaat om duurzame basics’

DUIC in Zaken #21: ‘Ik wil in Utrecht de nummer 1 worden als het gaat om duurzame basics’
“Ik wil in Utrecht de nummer 1 worden als het gaat om duurzame basics”, zo luidt de ambitieuze doelstelling van startend ondernemer Guido van Onlangs. Hij startte begin november van dit jaar met Organic People. Een duurzaam kledingmerk met uitsluitend basics zoals t-shirts en truien. Bij voorkeur holt hij niet mee met de modegrillen, dat is niet duurzaam volgens hem.

“Ik wil in Utrecht de nummer 1 worden als het gaat om duurzame basics”, zo luidt de ambitieuze doelstelling van startend ondernemer Guido van Onlangs. Hij startte begin november van dit jaar met Organic People. Een duurzaam kledingmerk met uitsluitend basics zoals t-shirts en truien. Bij voorkeur holt hij niet mee met de modegrillen, dat is niet duurzaam volgens hem.

Guido is ongelooflijk enthousiast en straalt veel energie uit, maar of hij het gaat redden in een markt die overspoeld wordt door aanbieders is de vraag. Toch gelooft hij in zijn merk en dat moet natuurlijk ook als startende ondernemer. Hij heeft wel een paar ijzers in het vuur die hem uniek maken. Zo levert hij (voorlopig) uitsluitend in Utrecht en dat doet hij allemaal zelf op z’n fiets.

Daarnaast heeft Guido herbruikbare verpakking voor de kleding en daar is hij uniek in. Zijn droom is om een bekend kledingmerk te worden en uiteindelijk te leveren in alle grote steden van Nederland, maar wel altijd met een persoonlijke twist!

In DUIC in Zaken praat presentator Gert-Jan Jansen – zelf al 28 jaar ondernemer – met ondernemers en ondernemende mensen uit de stad over dromen, ambities, innovaties, tips en worstelingen.

Heb je vragen, opmerkingen, aanvullingen of ideeën voor DUIC in Zaken? Grijp je toetsenbord en mail ons op DiZ@DUIC.nl

2 Reacties

Reageren
  1. Scherpschutter

    Als ervaren ondernemer bewonder ik het lef van zulke jonge gasten, maar wil ik wel een boodschap meegeven. Je gaat het niet redden met alleen een boodschap van duurzaamheid. No one cares….Nou ja, no one, wellicht een handje vol extremistische wereldverbeteraars, maar de massa boeit het werkelijk niets.

    Als je succesvol een duurzaam t-shirt aan de massa wil verkopen dan moet het een BETER t-shirt als zodanig zijn. Beter dan alle andere t-shirts. Dikker, comfortabeler, de beste pasvorm, ultra long lasting, kleuren die niet vervalen. Iets! Het t-shirt, maar dan re-invented…Beter dan al het andere.

    Ik koop werkelijk NIETS dat als duurzaam gelabeled is, omdat je in 99.9% van de gevallen overgeprijsde troep koopt waarbij op emotie wordt ingespeeld om woekermarges binnen te harken. Er is wel 1 uitzondering. Allbirds schoenen. De meest duurzame schoen ter wereld. En tegelijk ook letterlijk de meest comfortbale (serieus, ongelofelijk…) EN onverwoestbare. Dat is waarom ik 5 paar heb gekocht. Ze zijn BETER dan andere schoenen als zodanig.

    Ik wil best een t-shirt van 50 Euro kopen, maar dan moet hij wel BETER zijn dan alle andere t-shirts op de markt. Eerlijk: dan krijg zelfs een duurzaamheidsmarketinggruwer als ik een warm gevoel bij iets duurzaams kopen.

  2. Koel Hoofd

    @Scherpschutter
    Kan me wel vinden in je comment.

    Maarre, zorg goed voor je allbirds, voor je het weet komt de mot er in.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).