DUIC in Zaken met Packaly: ‘Onze pakketbezorgers krijgen een goed salaris’ DUIC in Zaken met Packaly: ‘Onze pakketbezorgers krijgen een goed salaris’

DUIC in Zaken met Packaly: ‘Onze pakketbezorgers krijgen een goed salaris’

DUIC in Zaken met Packaly: ‘Onze pakketbezorgers krijgen een goed salaris’
Mede dankzij de lockdown groeit het Utrechtse fietskoeriersbedrijf Packaly hard. In 10 Nederlandse steden worden pakketten van lokale winkels in recordtijd bezorgd.

Mede dankzij de lockdown groeit het Utrechtse fietskoeriersbedrijf Packaly hard. In 10 Nederlandse steden worden pakketten van lokale winkels in recordtijd bezorgd.

We zijn eigenlijk een techbedrijf zegt oprichter Axel Dekker in deze aflevering van DUIC in Zaken. “Omdat we onze IT zo goed op orde hebben, kunnen we heel efficiënt werken. En dat zorgt ervoor dat we binnen een uur nadat de bestelling is gedaan, voor je deur kunnen staan met je pakket. Er rijden nu zo’n 600 fietskoeriers voor Packaly, die met name dankzij de efficiëntie van de IT gewoon een fatsoenlijk salaris verdienen.”

In DUIC in Zaken praat presentator Gert-Jan Jansen – zelf al 28 jaar ondernemer – met ondernemers en ondernemende mensen uit onze stad over dromen, ambities, innovaties, tips en worstelingen.

Heb je vragen, opmerkingen, aanvullingen of ideeën voor deze nieuwe reeks DUIC in Zaken? Grijp je toetsenbord en mail ons op [email protected]

3 Reacties

Reageren
  1. Manou De R.

    Sorry Axel, iedereen hier is liever druk met afvalcontainers en wat bomen langs de A27.

  2. Niki Hendriks

    Beste Packaly,

    Ik ben even benieuwd…. hoe verdienen jullie koeriers dan dat ‘goede salaris’?

    Uit jullie website blijkt:
    – zzp-structuur
    – betaling per bezorging
    – eigen fiets nodig
    – eigen telefoon nodig
    – eigen werkkleding nodig

    Tot nu toe lees ik niets over wat jullie als Packaly precies bijdragen aan dat ‘goede salaris’….

    Dat jullie IT de slimste route uitkiest om meer te verdienen, zoals op de website staat, is niet anders dan hoe de gebruikelijke (kaalpluk/schijn-zzp) platformen werken.

    Ik dacht ‘ha fijn, een duurzame koerier die lokale ondernemers bedient én goed zorgt voor haar bezorgers, zodat die niet als gekken door de stad hoeven te racen’. Tot ik op jullie ‘koerier worden?’ pagina keek.

    Kunnen jullie misschien toelichten hoe jullie koeriers anders beloond worden (lees: tegen betere voorwaarden)?

    Afgezien van mijn vraag: mooi initiatief! Ik blijf het volgen.

    Vriendelijke groeten,
    Niki Hendriks

  3. Axel Dekker

    Hoi Niki,

    Dank voor je bericht en goede vragen natuurlijk. Ik begrijp heel goed dat onze manier van werken voelt als een schijn-zzp / kaalpluk constructie, maar dat is iets waar ons team hard aan werkt om te voorkomen.

    Ja, we werken met zzpers, maar op een andere manier. Binnen Packaly betalen restaurants geen commissie. Packaly werkt niet voor restaurants met vers eten, maar voor retailers met pakketten. Hierdoor kan ons systeem langere en slimmere routes maken en kan een koerier hogere bedragen verdienen per uur. Gemiddeld verdient een koerier per uur ongeveer €25,00 per rit van 8 stops. Deze 8 stops passen gemiddeld precies binnen het uur en zijn zo uitgewerkt dat ze en niet te ver uit elkaar liggen, de juiste afstand hebben en bijdragen aan goede en fair priced routes voor koeriers.

    Onze kernwaarden zijn transparantie, fair working changes en zorgen voor diversiteit. We hebben daarom ook geen gek en moeilijk algoritme aan de achterkant welke het moeilijk maakt als koerier om te weten wat je verdient, je kunt de rekensom zelfs op onze artikelen terugvinden: https://support.packaly.com/en/articles/3130533-how-much-do-i-earn-per-delivery

    Wij geloven dat een zzp constructie niet verkeerd is, we bieden alle koeriers de optie om ook op andere manieren zoals met verloning.nl of via YoungOnes te werken voor een uurtarief. We geven de koerier alle ruimte om dit zelf te kiezen maar zien onwijs veel positieve reacties van koeriers op de flexibiliteit van het zzp werken.

    We snappen daarnaast ook dat het negatieve beeld van zzp constructies deze opzet niet populair heeft gemaakt, maar daar vinden wij juist dat verandering plaats moet vinden. We zijn dan ook in gesprek met verzekeraars, gemeenten en overheid om te praten over mogelijke verbeterde constructies voor zzpers. We zijn bezig met een nieuwe verzekeringsconstructie welke wel vakantiedagen etc dekken. We dekken ongevallen van alle koeriers tijdens hun ritten en proberen koeriers te ondersteunen waar nodig in deze lastige tijden van Corona.

    Ik snap dat er nog veel meer vragen ontstaan met het lezen van mijn reactie. Mocht je hier verder over willen praten dan kan je snel en simpel contact opnemen via onze chat op de website en even vragen naar Axel.

    Groetjes,

    Axel

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).