Een eenpitter als ik kan dankzij het Ondernemersklankbord toch sparren over belangrijke zaken - De Utrechtse Internet Courant Een eenpitter als ik kan dankzij het Ondernemersklankbord toch sparren over belangrijke zaken - De Utrechtse Internet Courant

Een eenpitter als ik kan dankzij het Ondernemersklankbord toch sparren over belangrijke zaken

Een eenpitter als ik kan dankzij het Ondernemersklankbord toch sparren over belangrijke zaken
Marvin Weyers
Bij toeval rolde commercieel econoom Marvin Weyers de verhuiswereld binnen. Mensen helpen bij een emotionele gebeurtenis als een verhuizing beviel hem beter dan zijn werk op kantoor. Daarom zei hij in 2016 zijn baan op en is nu dus eigenaar van ‘Weyers transport services’. Omdat hij tijdens een stage al in contact kwam met ondernemers met coaches zocht hij er zelf ook één. Hij vond deze via het Ondernemersklankbord.

Bij toeval rolde commercieel econoom Marvin Weyers de verhuiswereld binnen. Mensen helpen bij een emotionele gebeurtenis als een verhuizing beviel hem beter dan zijn werk op kantoor. Daarom zei hij in 2016 zijn baan op en is nu dus eigenaar van ‘Weyers transport services’. Omdat hij tijdens een stage al in contact kwam met ondernemers met coaches zocht hij er zelf ook één. Hij vond deze via het Ondernemersklankbord.

Op zijn zestiende wist Marvin Weyers al dat hij eigen baas wilde zijn. Tijdens zijn opleiding, die via het VMBO tot aan de Hogeschool liep, startte hij diverse bedrijfjes. Zo had hij een webshop, begon hij al met het verhuizen van studenten en had een handel in koelkasten.

Na zijn studie commerciële economie ging Weyers werken als inkoper bij een groot retailbedrijf. “Ik kon niet goed wennen aan het werken op kantoor. Het van negen tot vijf achter een computer zitten beviel me absoluut niet. ”Tijdens deze baan timmerde hij al aan de weg als verhuizer. Het begon laagdrempelig. Weyers hoorde over het bestaan van een Facebookgroep met meer dan 28 duizend Wageningse studenten. Als eigenaar van een grote auto en goed gestel bood hij zich hieraan als verhuizer. Zo kreeg hij zijn eerste opdrachten.

Verhuizen is emotie

“Het werk als verhuizer is mooi omdat je voor mensen met hele belangrijke zaken bezig bent. Voor die mensen is het heel privé en soms emotioneel dat ze na jaren hun huis verlaten. De emotie van je klant miste ik in de tijd op kantoor” Na een periode van verhuizen naast zijn werk durfde hij de stap te nemen en zijn baan op te zeggen. Inmiddels doet Weyers Transport zo’n 60 middelgrote tot grote verhuizingen per jaar. Daarnaast doet hij veel kleinere transporten.

Weyers: “Ik houd van de vrijheid die ik heb en de mogelijkheden als ondernemer. Onlangs had ik een klus in Spanje waar ik drie dagen aan vast kon plakken. Zoiets was mij niet overkomen als ik op kantoor was gebleven.”

Het belang van een coach

Tijdens zijn een stage in Nieuw Zeeland zag Weyers dat het daar heel gewoon was dat ondernemers een business coach hadden. Toen hij zelf zijn baan opgezegd had en zijn officiële logo op zijn bus had gezet zocht hij ook een coach. Iemand om mee te sparren en te klankborden. Bij de KvK en ING stak hij zijn licht op. Hij slaagde uiteindelijk bij het Ondernemersklankbord. “Op het internet vond ik het OKB. Ik wil graag een coach, maar heb nog niet de middelen om hoge tarieven te betalen. Bij het OKB betaal ik ongeveer 120 euro voor een traject van een half jaar.”

Direct advies en strategische hulp

Weyers spreekt bijna maandelijks af met zijn coach en bij een directe hulpvraag stuurt hij een whatsapp bericht. “Onlangs had ik een klant die maar niet betaalde. Dan app ik even of ik er beter aan doe om er direct achteraan te gaan, of beter de relatie goed kan houden en vertrouwen op de betaling.” In een ander geval liet Weyers zijn coach meekijken naar een omvangrijke offerte die hij aan een Belgische potentiële klant ging sturen. “Het was een ingewikkelde aanvraag uit België. Ik kan alles prima berekenen wat ik moet vragen voor zo’n opdracht. Toch heb ik mijn coach mee laten kijken naar de offerte. Ik wil toch even checken of het bij anderen wel goed over komt. Als zzp’er heb ik geen collega’s die even mee kunnen lezen. Mijn coach is daarom heel belangrijk voor mij.”

Toekomstplannen

In de toekomst verwacht Weyers met belangrijke vraag te komen voor zijn coach van het OKB. Hij denkt erover om zich naast verhuizingen meer te gaan richten op transport voor bedrijven. “Een verhuizing is gemiddeld eens in de zeven jaar, je hebt dus niet zo veel aan klantenbinding. In de transportsector zijn daar meer mogelijkheden voor.” Als Weyers zijn plannen uitgewerkt heeft dan spreekt hij af met zijn coach voor een klankbord en om zijn ideeën aan te scherpen.

 

 

 

 

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).