Het Franse autoverhuurbedrijf Europcar investeert miljoenen euro’s in het Utrechtse SnappCar en vergaart daarmee een aandeel van 20 procent in de autodeeldienst. Dat maken beide bedrijven bekend.
SnappCar is een online platform waarop particulieren auto’s kunnen verhuren of huren van andere particulieren. Dit is ook het grootste verschil met andere verhuurbedrijven of deelbedrijven. SnappCar heeft zelf geen auto’s maar maakt gebruik van auto’s van consumenten. Daarnaast regelt het bedrijf de verzekering, pechhulp, betalingen en het tot stand komen van de boeking.
Niet alleen Europcar investeert in het bedrijf. Samen met bestaande aandeelhouders AutoBinck Group en het Deense Founders, wordt er 10 miljoen euro in SnappCar geïnvesteerd. “Geweldig nieuws, want deze investering is een nieuwe belangrijke stap op weg naar onze missie: 5 miljoen minder auto’s in 2022 in stedelijke gebieden in Europa”, laat de onderneming weten. SnappCar heeft nu meer dan 250.000 leden die met elkaar ruim 30.000 auto’s delen.
Het bedrijf wil met de extra miljoenen ook in andere Europese landen actief worden.
2 Reacties
ReagerenJammer, weer een moloch van een bedrijf erbij met de nodige bureaucratie en winstbejag. Terwijl het altijd zo leuk en persoonlijk was om via Snappcar je auto te verhuren.
Succes mannen!
Het FD zegt niet te weten om welk aandeel het gaat, maar uitgaande van de info die duic geeft, komt het uit op een valuatie van 50 miljoen. Met 250.000 users komt dat neer op E 200 per MAU (monthly average user).
Dat is absurd veel.
Ter vergelijking:
– Blendle toen Alex Springer investeerde: 100 euro
– FB bij beursgang: 30 usd
– Whatsapp bij overname: 42 usd