Karel V herpositioneert zich: “Een ster is niet ons doel maar…” | De Utrechtse Internet Courant Karel V herpositioneert zich: “Een ster is niet ons doel maar…” | De Utrechtse Internet Courant

Karel V herpositioneert zich: “Een ster is niet ons doel maar…”

Karel V herpositioneert zich: “Een ster is niet ons doel maar…”
Een nieuwe positionering van Hotel Karel V op de zakelijke en particuliere markt was reden om deze week eens flink uit te pakken. Culinaire journalisten, bloggers en vloggers waren uitgenodigd om kennis te nemen van de naamswijzigingen van het grand restaurant ( Karel 5) en brasserie Goede Louisa (Bistro Karel 5), de laatste heeft ook een grotere oppervlakte gekregen. Er werd een nieuw label geïntroduceerd: Grand Hotel Karel V lanceert nieuw label: heritage met fashionable outfit. 

Een nieuwe positionering van Hotel Karel V op de zakelijke en particuliere markt was reden om deze week eens flink uit te pakken. Culinaire journalisten, bloggers en vloggers waren uitgenodigd om kennis te nemen van de naamswijzigingen van het grand restaurant ( Karel 5) en brasserie Goede Louisa (Bistro Karel 5), de laatste heeft ook een grotere oppervlakte gekregen. Er werd een nieuw label geïntroduceerd: Grand Hotel Karel V lanceert nieuw label: heritage met fashionable outfit. 

Karel V had een te oubollig logo, werd gezien als te chic, te duur en te hoogdrempelig. Dus een nieuw logo Karel 5 met pictogrammen van alle mogelijke ingrediënten. 

Gesproken werd over Bistronomique en Gastronomique. Er was een verhaal van Ronald Giphart die vertelde samen met zijn vrouw cijfers te geven als ze uit eten gaan: “Als ik  me een gerecht na vijf jaar nog kan herinneren heeft het eeuwigheidswaarde. Zo’n gerecht heb ik hier ooit gegeten.”

En (gelukkig) werd er ook gegeten. De keuken had er een feest van gemaakt met een heel bijzondere amuse: een hapje, ter grote van een euromunt, waarin alle ingrediënten van broodje Mario waren verwerkt. Een buratta met biet, braam en geroosterde beukennootjes uit het Zocherpark, een hutspot als een schilderijtje en als dessert de 10 van Giphart.

Aangenaam verrast moesten we die ene vraag wel stellen aan directeur Toon Naber. Gaat Karel 5 de Michelin-ster weer terughalen? Het antwoord was diplomatiek:” Een ster mag niet ons doel zijn maar het gevolg van onze culinaire ambitie. Het is onze ambitie om tot de culinaire top te behoren en het zou natuurlijk fantastisch zijn wanneer Michelin ons streven met een ster zou honoreren.”

karel-5-2 karel-5

8 Reacties

Reageren
  1. jos stelling

    De trots van Utrecht. Geweldige plek, prachtige gebouwen, fantastische keuken en perfecte medewerkers.

  2. Alfred

    Karel de V is verreweg het beste wat Utrecht culinair te bieden heeft.
    Wat mij betreft 2 Michelin sterren!

  3. Frank van Eijkern

    Ik wens Toon Naber en zijn staf veel succes met de nieuwe aanpak.

  4. Martijn van Vlodorp

    Bedankt Jos! Mooi om van je lezen!

  5. Loes Manten

    Ik ben er trots op hun overbuuf te zijn, alles is top bij Karel V

  6. R_Utrecht

    Fijn!! Culinaire ambitie kan Utrecht goed gebruiken!

  7. Hannah

    Wordt het een plaag om mooie namen om zeep te brengen? De Paardenkathedraal was ook al zo’n juweeltje dat is gesneuveld. Doodzonde dat nu dus het prachtige ‘Goeie Louisa’ is ingeruild voor het suffe ‘Bistro Karel 5’.

    Ik heb vaak verrukkelijk gegeten bij Louisa, maar krijg nu toch wel opvliegers van alle Engelstalige blabla:

    “Karel 5 staat voor een renovatie van de hardware, vindbaarheid en look & feel, maar niet van de software(…) Restaurant Karel 5 staat voor Elegant Dining, Bistro Karel 5 is met de lunch-, diner- en borrelkaart meer Casual Classic.

    Getverdemme!

  8. Peet

    Samen met rest podium het beste van utrecht eo,,,sukses!!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).