The Village Coffee & Music zit vanaf vandaag ook op De Uithof. Op de begane grond van het nieuwe studentencomplex Johanna zit de derde vestiging van de populaire koffiezaak.
De nieuwe zaak is vanaf maandag geopend. Aanstaande donderdag is de officiële opening van Johanna met een feestje voor de bewoners. Later in november zal The Village nog een eigen feestelijke opening houden. De zaak heeft besloten om een derde zaak te openen op de Uithof nadat studentenhuisvester SSH hun vroeg een zaak in het nieuwe complex Johanna te openen.
The Village is vooral bekend van de zaak aan de Voorstraat. Hiermee wonnen ze in 2013 de titel voor beste koffiezaak van Nederland. Eerder dit jaar werd de tweede vestiging geopend van de koffiezaak in de voormalige gevangenis aan het Wolvenplein.
Gekoppelde berichten
Een kijkje bij The Village in gevangenis Wolvenplein: “Mensen kunnen hier uren blijven”
De nieuwe vestiging van The Village Coffee in de voormalige gevangenis Wolvenplein is open. De…
34 Reacties
Reageren“Koffiezaak opent derde vestiging op Uithof” òf “koffiezaak opent op Uithof derde vestiging”?
@Willem: Maakt niet uit. De tweede kan ook gelezen worden alsof er al twee vestigingen op de Uithof zijn.
Beter was n.m.m. geweest:
Na Voorstraat en Wolvenplein nu ook The Village Coffee & Music op de Uithof
Dat geeft meer info in de kop en er blijkt impliciet evengoed uit dat er nu drie vestigingen zijn
Die gasten groeien goed door. Leuk voor ze. Maar bovenal knap in een wereld waarin de een na de andere koffiebar wordt geopend.
Blijkbaar wordt DUIC gesponsord door koffiebaarden.
Waarom is dit gepubliceerd onder de noemer “nieuws” en niet “advertentie”?
@Han Solo:
Eh… omdat het ‘nieuws’ is en geen ‘advertentie’ wellicht?
Hoe is dit nieuws dan, Frank? Bedrijf x opent een nieuw filiaal in lokatie y. Waar is het nieuws? Ik zie alleen maar promotie.
han solo, omdat het succesvolle Utrechtse ondernemers zijn. Dat is relevant nieuws voor een Utrechts nieuwsblaadje omdat het over lokale economie gaat. Beetje mierenneuken dit.
Nee, dit is een advertentie die de hele week op de voorpagina zal staan. Alleen staat er “nieuws” onder. Je kan lullen wat je wilt, dit is gewoon ordinair.
@Han Solo
Wat is het probleem? Waarom mag DUIC geen reclame maken? DUIC wordt toch niet betaald met gemeenschapsgeld? Als je zelf een zaak hebt die promotie verdient, neem contact op met de redactie. Voor een leuk bedrag mag jij met je winkel ook een zaak openen op locatie Y. Staat het de volgende dag op DUIC.
@Han Solo:
Klets toch eens niet zo uit je nek. Dit is gewoon een al of niet geredigeerd ‘persbericht-met-foto’ van The Village.
DUB nieuws heeft vrijwel hetzelfde bericht met dezelfde foto, maar plaatste dat al afgelopen vrijdag. Gewoon Utrechts nieuws dus.
Mijn vermoeden is dat jij elders in Utrecht zelf een achenebbisj koffiezaakje hebt en gewoon jaloers bent op het feit dat een ander de Utrechtse pers wel haalt.
Ik kan in ieder geen enkel ander belang bedenken op basis waarvan je je over dit bericht zo druk zou moeten maken.
Grappig, dit lijkt op de discussie van een paar maanden geleden. Duic mag van mij best reclame maken, maar noem het dan ook zo. Breng het niet als nieuwsfeit, want uiteindelijk gaan lezers dan twijfelen bij elk bericht dat ze lezen op de site en komen ze uiteindelijk niet meer op de site.
Eindelijk iemand die het snapt. Dit is geen nieuwsbericht. Als je denkt dat dit wel een nieuwsbericht is, dan ben je behoorlijk naïef of je werkt voor DUIC.
@Willem:
“Duic mag van mij best reclame maken”
Ehhh… Daar zullen ze je dankbaar voor zijn, dat dat van jou mag.
En verder:
Als de regionale katern van een landelijk dagblad meldt: “Mammoet sleept miljoenenorder binnen”. Wat is dat dan. Nieuws of reclame?
Toen gemeld werd dat er een supermarkt in het LOKV pand kwam. Was was dat toen. Nieuws of reclame?
Als gemeld wordt dat er een vestiging van Urban Outfitters in het Wolff pand aan de Oudegracht komt. Wat is dat dan. Nieuws of Reclame?
De opening van de Nespressowinkel. Nieuws of Reclame?
Dit is gewoon een nieuwsbericht. En nog een interessante ook.
@SK, nee.
‘Bedrijf x opent een nieuw filiaal in lokatie y’ is gewoon een feitelijke mededeling, met nieuwswaarde voor de mensen die in de omgeving van lokatie y wonen. Lokaal economisch nieuws. Niets mis mee.
Als het stuk vol met ongekwalificeerde superlatieven had gestaan, dan had het naar een verkapte advertentie geriekt, maar dat is niet het geval.
@Han Solo
Wat een lekker zuurpruimpje ben je zeg. Een van de grondleggers in Utrechtse koffiecultuur breidt uit, daar ben ik als Utrechter juist trots op. Utrechters die niet alles willen afzeuren en anderen wél succes wensen vinden dit juist leuk om te lezen. Voorspoed in plaats van tegenspoed.
Ga lekker ergens anders je azijn pissen.
De immer kritische Frank laat zich hier van zijn meest kinderlijk naieve kant zien: als het Mammoet- artikel uit het voorbeeld van Frank al twee dagen op pagina 1 staat, krabt hij zich nog steeds niet achter de oren….
Dat er voor derde keer op rij geen Utrechts restaurant in de top 100 van Lekker staat is ook een advertentie. Duidelijk. Staat immers al sinds gisteren bovenaan de pagina.
Hai Jaap. Interessant dat je mij een zuurpruim noemt. En dat ik iemand ben die alles wil “afzeuren”. En dat ik iemand ben die anderen geen succes wens. Dat je dat allemaal over mij weet zeg.
Dit is geweldig nieuws want nu weet ik dat ik ook op de uithof voor een goede bak koffie terecht kan. En ik dus niet vooraf in de stad ergens koffie moet drinken. Dank DUIC voor dit fantastische nieuwsbericht zonder jullie had ik dit pas later geweten.
.
@Willem:
“als het Mammoet- artikel uit het voorbeeld van Frank al twee dagen op pagina 1 staat, krabt hij zich nog steeds niet achter de oren….”
Het koffiebarartikel staat er nu 1 dag en schuift gestaag naar achteten door nieuwe artikelen. Dat zijn er inmiddels 11.
Voor het 12e artikel moet ik op mijn telefoon scrollen om het te zien. Morgen is dat bericht op PC ook doorgeschoven.
Ik snap echt niet waar je je druk over maakt. Ik heb de andere voorbeelden genoemd, die hier op DUIC werkelijk gestaan hebben en daar heeft geen haan naar gekraaid.
Ik ga d’r verder ook geen woorden meer aan vuil maken.
Nou Frank, het artikel/reclame over The Village staat nog steeds helemaal boven aan op de homepage hoor. Kijk nog maar eens goed op de iPad.
Dit wist ik nog niet; dit is voor mij nieuw(s).
Leuk dat er ein-de-lijk wat meer leven op de Uithof komt, ik zou zeggen, versnellen die procedures, en veel meer horeca..!!!
Wat een gezeik over dat het nou wel of geen nieuws is of reclame. Dan ga je toch lekker ergens anders het Utrechts nieuws lezen.
@Willem:
“Kijk nog maar eens goed op de iPad”.
Ik ga geen opmerking maken over het feit dat je “de iPad” in plaats van “een iPad” of “een tablet” zegt 😉 maar op mijn PC stond het berichtje gisteren al in de eerste kolom op de vierde rij en vandaag in de 5e rij en valt zelfs op mijn 1920×1200 scherm dus sinds gisteren al ruimschoots buiten beeld omdat er maar drie rijen berichten te zien zijn. Zelfs als het window schermvullend is.
Het bericht schuift gewoon door naarmate er meer nieuwe berichten bij komen.
Frank, je kijkt verkeerd. Ga naar de homepage. Het bericht staat nog steeds bovenaan.
Duic zou er verstandig aan doen bovenstaande discussies te weigeren/verwijderen. Deze anonieme gasten kunnen hun pietpraat verplaatsen naar het forum ‘Onzin’ om daar hun hun gelijk te halen, dat overigens van geen enkele waarde is, maar als ze er blij van worden dan is ze dat gegund.
@Han:
I stand corrected! Ik kijk altijd direct naar de pagina http://www.duic.nl/categorie/nieuws/ omdat daar in essentie alles staat wat ik aan nieuws wil weten. Dus ik kom eigenlijk nooit op de homepage. En zie dus nooit die toppositie (zou je misschien ook moeten doen 😉 ).
Maar inderdaad. En het staat er zelfs schaamteloos naast in hun eigen advertentie:
“Op NU.nl en DUIC: uw advertorial voor €1.250? Vaste toppositie, zeven dagen lang.”
@Marcel:
Strikt genomen heb je misschien gelijk, maar als DUIC zichzelf serieus neemt, halen ze dit soort fratsen niet uit en zou de kritiek verstommen. Een advertorial is een advertorial en nieuws is nieuws. Als je die twee niet strikt scheidt c.q. een helder label geeft, maak je jezelf als nieuwsmedium onsterfelijk belachelijk.
Het enige argument wat ik me nog kan bedenken is dat er zo weinig animo is voor die toppositie dat ze er maar nieuwsberichten in mikken omdat die toppositie anders leeg komt te staan, wat geen reclame voor DUIC is natuurlijk.
Maar zet dan een bericht op die positie over een onbetwist niet-commercieel onderwerp wat je als DUIC voor Utrecht belangrijker acht dan andere berichten.