Bedrijfsnaam
Lost in Time, by Tempeest
Naam van de ondernemer
Karen Sikkema en teamleden Johanneke Minnema, Peter Dubois, Michiel van Eunen en Jonas Klinkenbijl
Motivatie (door)start van het bedrijf
Met Lost in Time willen we verhalen vertellen, mensen zelf de geschiedenis laten ervaren en ze op locatie een avontuur laten beleven dat hen raakt en meeneemt de geschiedenis in van de plek waar ze op dat moment zijn. Door de unieke samenwerking van de vijf founders is een heel mooi product ontstaan dat game, film, locatie én de technische mogelijkheden van de iPad combineert. Dat willen we gebruiken om mensen een geweldige beleving te bieden die ze op ieder moment dat ze dat willen en op iedere plek die ze willen zelf kunnen starten en ervaren.
Product

Lost in Time is een meeslepende mobiele beleving; een game die je laat buitenspelen met een iPad en die prachtige filmbeelden en spannende gameplay combineert met een zoektocht door de stad en door de tijd. Met jouzelf én Freek de Jonge in de hoofdrol!
Lost in Time laat je de stad ontdekken en brengt de verhalen tot leven die horen bij de locatie waar je op dat moment bent. Met je iPad als tijdmachine worden deze verhalen een avontuur dat je zelf beleeft; je komt terecht in het verleden tussen brandende gebouwen, duistere figuren en mensen die je om hulp vragen. Met Lost in Time kan je de geschiedenis zelf beleven, overal in Nederland!
Lost in Time is vanaf september te spelen op je eigen iPad of via de VVV in één van de steden waar we Lost in Time lanceren, te beginnen in Utrecht. Lost in Time kan gespeeld worden met familie, kinderen, kleinkinderen, vrienden, collega’s of alleen en geeft je een unieke nieuwe beleving van de stad!
Hoe ga je aan klanten komen
Onze klanten zijn de spelers van Lost in Time. We benaderen hen actief via natuurlijk Facebook, Twitter en onze eigen website. Bovendien staan we straks met een promoteam op allerlei events waar we Lost in Time promoten: bijvoorbeeld op het Utrechtse Uitfeest, op Open Monumentendag en op het Nederlands Filmfestival waar we Lost in Time officieel gelanceerd wordt. In iedere stad waar we Lost in Time gaan uitbrengen (24 in totaal in Nederland) zullen we ook daar met ons promoteam aanwezig zijn met allerlei leuke acties! Zo hebben we op alle plekken waar we staan een green screen bij ons en kan iedereen op de foto om gratis zijn of haar eigen Lost in Time filmposter te laten maken. Want bij Lost in Time speel jijzelf de hoofdrol!
Hoe heb je de investering voor elkaar gekregen
Op dit moment zijn al enkele tonnen geïnvesteerd in Lost in Time. Het grootste deel daarvan is afkomstig van investeringen van de 5 founders én uit een innovatiesubsidie van AgentschapNL (de IPC) die we met de hulp van Taskforce Innovatie Utrecht hebben gekregen vorig jaar. Dit jaar hebben we nog een bedrag nodig van ongeveer 40.000 euro om ervoor te zorgen dat we Lost in Time in heel Nederland kunnen neerzetten en heel veel lawaai kunnen maken (marketingkosten). Dit bedrag proberen we op te halen via crowdfunding op het platform Symbid: www.symbid.nl/ideas/1744-lost-in-time. Iedereen kan hier al een aandeel kopen in Lost in Time vanaf 20,00 euro!
Welke tegenslagen ben je al tegengekomen
We zijn natuurlijk al van allerlei beren op onze weg tegengekomen en gepasseerd! Variërend van tegenvallers met het zoeken naar financiering, het bouwen van de game zelf, allerlei zaken die je tegenkomt tijdens het testen, et cetera. Een goed voorbeeld is ook dat we in ons eerste plan dachten dat we de ontwikkeling van Lost in Time konden laten financieren door lokale opdrachtgevers in iedere stad. Toen dat niet bleek te werken, hebben we ons businessmodel omgegooid en daar gelukkig goede oplossingen voor kunnen bedenken!
Welk advies zou je een (door)starter geven
Geef je ideeën concreet vorm in een businessmodel en valideer zo goed mogelijk alle elementen daarvan: ga met zoveel mogelijk potentiële klanten praten voordat je iets ontwikkelt om te kijken waar precies de behoefte ligt en op welke manier je je product of dienst moet vormgeven om zo goed mogelijk aan die behoefte te voldoen. Wees ook niet bang om je businessmodel en je product een aantal keer in dat proces aan te passen of zelfs helemaal om te gooien! Want uiteindelijk heb je niks aan een volgens jou fantastisch en helemaal af product waarvan dan pas blijkt dat anderen er niet zo’n interesse in hebben…
Waar staat het bedrijf over 5 jaar?
Over vijf jaar is Lost in Time succesvol in Nederland en waarschijnlijk een flink aantal andere landen in Europa. Ook zijn we dan bezig met het ontwikkelingen van nieuwe games en mobiele belevingen! Misschien wel voor heel andere apparaten dan de iPad.
Waarom in Utrecht?
De vier bedrijven die gezamenlijk Tempeest hebben opgericht, zijn alle vier Utrechtse bedrijven. Het was daarom niet meer dan logisch dat we ons in Utrecht zouden vestigen.
geen Reacties
ReagerenEr zijn nog geen reacties geplaatst.