Maandenlange herstelwerkzaamheden Uithoflijn begonnen | De Utrechtse Internet Courant Maandenlange herstelwerkzaamheden Uithoflijn begonnen | De Utrechtse Internet Courant

Maandenlange herstelwerkzaamheden Uithoflijn begonnen

Maandenlange herstelwerkzaamheden Uithoflijn begonnen
Op tramviaduct Vaartsche Rijn, gelegen tussen de Bleekstraat en het Oude Houtensepad, moet 900 meter van de spoorconstructie van de Uithoflijn aangepast worden. Hierdoor is er tot maart volgend jaar overlast mogelijk voor omwonenden.

Op tramviaduct Vaartsche Rijn, gelegen tussen de Bleekstraat en het Oude Houtensepad, moet 900 meter van de spoorconstructie van de Uithoflijn aangepast worden. Hierdoor is er tot maart volgend jaar overlast mogelijk voor omwonenden.

900 meter van de spoorconstructie op tramviaduct Vaartsche Rijn moet aangepast worden. Dit kwam naar voren tijdens het testen van de Uithoflijn. Hierdoor zijn er maanden extra werk nodig, en gaat de tram dus ook pas maanden later rijden.

Voor de herstelwerkzaamheden moet de asfaltlaag tussen de sporen verwijderd worden. Daarna wordt de spoorconstructie spoor voor spoor aangepast. Dit duurt tot en met maart 2019. Aannemer BAM verwacht ongeveer tien weken per spoor bezig te zijn: 20 weken in totaal. De planning is echter weersafhankelijk.

Vervelend
De gemeente laat in een wijkbericht aan omwonenden weten: “Het is noodzakelijk om deze werkzaamheden uit te voeren en dat vinden we vervelend. We proberen de overlast zoveel mogelijk te beperken, maar het werk is helaas niet zonder (geluids)hinder uit te voeren.” Naast geluidshinder waarschuwt de gemeente ook voor stof- en lichthinder. Tot december werkt de aannemer aan het spoor aan de treinkant, van de Oosterspoorbaan naar de Bleekstraat. Begin volgend jaar is het andere spoor aan de beurt.

De gemeente verwacht dat de volledige tramlijn in december 2019 in gebruik genomen gaat worden.

 

11 Reacties

Reageren
  1. Guus

    Herstel werkzaamheden? En het is nog geeneens in gebruik! Zal wel weer een uitvoeringsfout van de aannemer zijn die het nu op kosten van de utrechtse inwoners gaat “herstellen”. Wat voor toezicht heeft de gemeente tijdens de uitvoering gehouden?

  2. nore

    Wat voor herstel? Er heeft toch nog niks gereden? Wat is er kapot?

  3. Katja

    Symptomatisch voor alle Utrechtse infrastructuurprojecten.

  4. Simon

    @Nore, anders lees je het artikel even.

  5. Joep

    Zou BAM dit soort foutjes expres maken? Ik denk het wel, ze doen het namelijk bij al hun grote bouwprojecten. De overheid beschikt niet over voldoende kennis om bouwprojecten goed te kunnen begeleiden en monitoren, daarnaast lapt de overheid toch altijd bij. BAM weet dat.

    Lekker meerkosten rekenen en rijk worden, slapend. Lekker weinig geld uitgeven aan moderne slaven uit Portugal en Afrika die de Uithoflijn voor een deel gebouwd hebben.

  6. JdV

    Wie wil er een weddenschap afsluiten? Ik zeg dat december 2019 niet gehaald gaat worden. In het allerbeste geval met een zeer beperkte dienstregeling (2 trams per uur of zo) maar ik denk dat het (veel) later gaat worden.

  7. B

    Nederland op zijn smalst. Is er nu werkelijk niet één groter project te vinden dat zonder problemen in werking kan worden gesteld. Problemen zijn ook, miljoenen onvoorzien extra ;(

  8. wollie

    ze moeten het slopen omdat het niet past, en daarna het gesloopte herstellen

  9. Cor

    @JdV: dat telt als een weddenschap met voorkennis… 🙂

  10. Marco Knol

    En dan volgend jaar beginnen met de overweg bij de Koningslaan/Laan van Maarschalkerweerd. 🙂

  11. Sjakie

    Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat de gemeente zo BLUNDERT bij projecten. Een normale werknemer zou eruit vliegen bij zulke fouten, de gemeenteraad & Lotje getikt zitten er nog. Schandalig!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).