De slogan ‘Zit je haircut’ mag dan de slechtste zijn, het levert wel klanten op | De Utrechtse Internet Courant De slogan ‘Zit je haircut’ mag dan de slechtste zijn, het levert wel klanten op | De Utrechtse Internet Courant

De slogan ‘Zit je haircut’ mag dan de slechtste zijn, het levert wel klanten op

De slogan ‘Zit je haircut’ mag dan de slechtste zijn, het levert wel klanten op
Het krijtbord met de slogan. Eigenaar van Local Heroes, Don Schröder, staat ernaast.
Hij was landelijk nieuws afgelopen dinsdag. Don Schröder heeft met ‘Zit je haircut’ de meest ‘slechte’ slogan van Nederland bedacht voor zijn kapperszaak. Of bedacht? “Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik hem heb geleend van een collega”.

Hij was landelijk nieuws afgelopen dinsdag. Don Schröder heeft met ‘Zit je haircut’ de meest ‘slechte’ slogan van Nederland bedacht voor zijn kapperszaak. Of bedacht? “Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik hem heb geleend van een collega”.

De eigenaar van Local Heroes, Don Schröder, wist in eerste instantie niets van de nominatie af. “Ik kende die hele verkiezing eigenlijk niet. Toen ik vorige week via de media erachter kwam dat wij genomineerd waren, was ik volledig verrast”, vertelt hij. Volgens Schröder is de tekst ook niet per se de slogan van de zaak. “Het is niet alsof we er de telefoon mee aannemen. Het is gewoon een grappige tekst, waar er wel meerdere van staan op het krijtbord.” Zo staat er ook ‘We can’t make you look good. You’re ugly..’.

De ‘slogan’ heeft Schröder niet zelf bedacht. “Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik hem heb gejat van een collega, toen ik nog werkzaam was als accountant in de kappersbusiness”, biecht Schröder op. “De woordspeling vond ik gewoon erg grappig.”

Hij krijgt veel reacties van mensen die de tekst kunnen waarderen. “Ik krijg regelmatig mailtjes binnen van mensen die vertellen hoe grappig ze het vinden. Laatst mailde iemand nog dat ze de tekst hilarisch vond en dat ze helaas niet in Utrecht woonde, anders was ze zeker langsgekomen”, vertelt Schröder. Ook wordt regelmatig naar de zaak gebeld met de mededeling dat iemands ‘hair cut zit’ en of een afspraak gemaakt kan worden om hier wat aan te doen. “Het levert dus ook echt klanten op.”

Al die aandacht is voor Schröder onverwacht. “Maar ik vind het wel hartstikke leuk”, vertelt hij. “Al hoeft het niet heel lang te duren, hoor. Het is eigenlijk bizar dat dit gisteren bijna wereldnieuws was, terwijl er veel meer belangrijkere dingen gebeuren die aandacht zouden moeten krijgen.”

Niet zoals anderen

Bij Local Heroes komen de klanten omdat ze net wat anders willen dan de normale kappers, vertelt Schröder. “We hebben hier geen Senseo, draaien geen Sky Radio en praten niet over het weer.” In plaats daarvan kun je een biertje krijgen bij de kapperszaak en wordt The Rolling Stones gedraaid. “Ook de inrichting is anders”, vertelt Schröder. “Veel van de spullen zijn vintage.”

Naast een kapperszaak, is Local Heroes een barbier. Ongeveer zestig procent van de bezoekers zijn man. “We doen héél veel baarden”, vertelt Schröder lachend.

fietslocalheroes haarspullenlocalheroes spiegellocalheroes voorkantlocalheroes

platenlocalheroes

1 Reactie

Reageren
  1. Jasper

    Je vraagt je af wat die lui van de verkiezing eigenlijk willen bereiken. De meeste mensen vinden het eigenlijk wel grappig, en het is inderdaad goede reclame.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).