Twintig tijdelijke winkels in drukste winkelweekend van het jaar | De Utrechtse Internet Courant Twintig tijdelijke winkels in drukste winkelweekend van het jaar | De Utrechtse Internet Courant

Twintig tijdelijke winkels in drukste winkelweekend van het jaar

Twintig tijdelijke winkels in drukste winkelweekend van het jaar
In het drukste winkelweekend van het jaar openden twintig tijdelijke winkels afgelopen zaterdag hun deuren op Hoog Catharijne. Jonge Utrechtse ondernemers kregen zo de kans om hun creatieve diensten en producten te verkopen in een eigen winkel. De pop-up shops Linke Loetje, Talent voor Geluk en MONDO MARIS werden door een team ‘mystery shoppers’ verkozen tot winnaars van het weekend.

In het drukste winkelweekend van het jaar openden twintig tijdelijke winkels afgelopen zaterdag hun deuren op Hoog Catharijne. Jonge Utrechtse ondernemers kregen zo de kans om hun creatieve diensten en producten te verkopen in een eigen winkel. De pop-up shops Linke Loetje, Talent voor Geluk en MONDO MARIS werden door een team ‘mystery shoppers’ verkozen tot winnaars van het weekend.

De winkelopeningen waren onderdeel van het concept Werk in de Winkel van CZ Labs, een initiatief van Culturele Zondagen. CZ Labs richt zich specifiek op creatief ondernemerschap. Volgens projectleider Lodewijk Rondeboom is het belangrijk dat deze ondernemers zichzelf beter leren etaleren: “Met Werk in de Winkel leren we startende ondernemers zichzelf en hun onderneming beter verkopen. We geven ze de kans te testen of de gemiddelde Nederlander de waarde van hun ideeën, producten en diensten ziet.”

Extra impuls

Het weekend in Hoog Catharijne kreeg een extra impuls met winkelopeningen van Blendle en Joylent. Deze bedrijven moesten de jonge ondernemers inspireren met een eigen winkelopening. “Ook voor deze bekende namen bleek het erg spannend en leuk om hun internetdiensten en webshops zo tastbaar mogelijk te maken voor het winkelend publiek”, aldus programmamaker Tom van de Wetering.

Het winnende trio stortte zich volgens de organisatie het hele weekend vol enthousiasme op nieuwe klanten en hun ‘dienstenveiling’ leverde op zaterdag veel extra omzet en aandacht op.cz-labs-werk-in-de-winkel

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).