Winkeliers in de binnenstad bekijken mogelijkheid tot claim bij KPN voor internetstoring | De Utrechtse Internet Courant Winkeliers in de binnenstad bekijken mogelijkheid tot claim bij KPN voor internetstoring | De Utrechtse Internet Courant

Winkeliers in de binnenstad bekijken mogelijkheid tot claim bij KPN voor internetstoring

Winkeliers in de binnenstad bekijken mogelijkheid tot claim bij KPN voor internetstoring
De mobiele internetstoring in het centrum van Utrecht was gisteren veel winkeliers een doorn in het oog. De pinautomaten in de winkels werkten niet, telefoon en e-mail was niet te gebruiken en veel klanten dropen af. Tom Broekman, van Thom Broekman en bestuurslid Centrum Management Utrecht, zegt: “De KPN doet er wel erg makkelijk over. Communicatie is er niet geweest.”

De mobiele internetstoring in het centrum van Utrecht was gisteren veel winkeliers een doorn in het oog. De pinautomaten in de winkels werkten niet, telefoon en e-mail was niet te gebruiken en veel klanten dropen af. Tom Broekman, van Thom Broekman en bestuurslid Centrum Management Utrecht, zegt: “De KPN doet er wel erg makkelijk over. Communicatie is er niet geweest.”

De donderdag is na het weekend de dag met de meeste inkomsten voor ondernemers in de binnenstad. “Een snelle rekensom leert dat er ongeveer een half miljoen euro omzet is op een donderdag”, aldus Broekman. Deze inkomsten zijn niet volledig misgelopen, want contant betalen was natuurlijk wel mogelijk en sommige winkels werken nog met een vaste lijn. Zelf heeft Broekman juist recent geïnvesteerd in software, waardoor alles over internet gaat.

“Het gaat wel gewoon om geld, maar het ergste vind ik de arrogantie van de KPN. Ze communiceren bijna niet en zeggen dan ‘het is een kabelbreuk’. Dat vind ik te makkelijk. Waar is die kabelbreuk, hoe kan dat gekomen en wat is de oorzaak?” Dat zijn vragen die Broekman op zijn minst beantwoord wil zien.

Volgens het bestuurslid van Centrum Management Utrecht, de vertegenwoordigers van kleine en grote ondernemers in Utrecht, staat het op de agenda om te onderzoeken of er een mogelijkheid is om een schadeclaim in te dienen bij de internetprovider. Of die claim er daadwerkelijk komt is de vraag. “Het is nu eerst aan de KPN om met een verklaring te komen. Daarna zijn er instanties die rechtstreeks met hen om tafel kunnen gaan zitten.”

5 Reacties

Reageren
  1. Willem

    Ja in geval van een internetstorinkje staat Broekman te roeptoetoeteren dat ie geld wil zien.
    Hij kan zich beter druk maken om de inmiddels treurig stemmende lange elizabethstraat en steenweg: een asneenschakeling van sneakerwinkels en belwinkels. Geef me één goede reden waarom ik überhaupt de stad nog in zou gaan!

  2. Mick

    @Willem. Broodje Mario

  3. Willem

    @Mick: okee, afgezien van Broodje Mario… 😉

  4. Average Joe

    Het was dus deze donderdag een gelukstreffer voor de winkelende burgers die samen de jackpot van 5000000 euro’s binnen sleepten !!
    3 maal hiep hiep hoera voor de gelukkige winnaars !!

  5. Bas

    Ik was laatst bij apotheek Boswijk aan de Twijnstraat, ook tijdens een KPN storing. De dames konden gelijk helemaal niets meer, alleen nog medicijnen die vaak gebruikt werden uitdelen omdat daar alles over bekend is en veel verkochte drogisterij artikelen waarvan de prijs bekend was.

    Verder helemaal niets meer, geen kassa, geen herhaalrecepten, geen email, niets…

    Voor €20/maand heb je een internetverbinding van een andere provider, als je zo afhankelijk bent van de pin lijn dan bouw je toch wat redundantie in?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).