Wichert van Rijn, Sippien Baarsma, Jan en Reinder Braam, Rob Mooiman en Marco Schreutelkamp zijn tijdens de Entree Awards uitgeroepen tot ‘Horecaondernemers van het Jaar’. De jury was zeer onder de indruk van het ondernemerschap van deze club. De verkiezing is een initiatief van het onafhankelijke horecaplatform Entree.
Een jury van 22 personen bezocht in de afgelopen maanden ruim vijftig horecabedrijven die waren genomineerd voor de Entree Award. Daarbij waren WT Urban Kitchen, Fico, The Streetfood Club, Rum Club, Ruby Rose, Botania, De Cocktail Club en Carmel Market in Utrecht.
De winnende horecaondernemers zijn mede-eigenaars van onder meer deze horecazaken. In tegenstelling tot de andere categorieën, wees in de categorie ‘Horecaondernemers van het Jaar’ de redactie van Entree de winnaars aan.
Aandeelhouder
De redactie van Entree vindt de vernieuwende ondernemersvorm van deze zes, waarbij personeel mede-eigenaar wordt, zeer inspirerend. “Werknemers die aandeelhouder worden blijven betrokken en zorgen voor continuïteit. De twaalf bedrijven hebben in totaal veertien eigenaren, waarvan deze zes de ‘spil’ zijn.”
Daarnaast zegt de Entree-redactie de betrokkenheid op de werkvloer te waarderen: “Goed werkgeverschap, succesvolle concepten, drie nominaties voor de Entree Awards 2022 (en vele nominaties afgelopen jaren), hun lef en al hun toekomstplannen.”
Entree
De Entree Awards is een initiatief van Entree, een horecaplatform dat bestaat uit een maandelijks magazine, dagelijks online nieuws, nieuwsbrieven en digitale thema-specials. De Entree Awards werden voor de vijftiende keer georganiseerd.
Ken jij de verhalen achter de Utrechtse horeca uit de 20e eeuw? Arjan den Boer en Ton van den Berg hebben samen een boek over de verdwenen horeca uit deze periode gemaakt en dat is nu te bestellen in de DUIC shop! Bestel hier een exemplaar in de voorverkoop.
12 Reacties
Reagereneenheidsworst, alles lijkt op streetfoodclub, hysterisch overdadig achterhaalde inrichting met koper, papegaaien en andere xenos meuk
Wat een feest zo’n commerciële prijs, waarbij de winnaars gemakshalve door de redactie worden ‘aangewezen’. Ik dacht dat dit soort gebakken lucht publiciteit nu wel achterhaald zou zijn?
Mooi hoor, dat ondernemerschap, maar of je er ook smakelijk kunt eten blijft buiten beschouwing.
@ passalacqua. Ik ben nooit in één van deze prijswinnende gelegenheden geweest, maar ik vrees dat je helemaal gelijk hebt met je typering en oordeel. Wat mij bij lezing van dit nieuws vooral verbaasde was dat er niet één of hooguit twee kandidaten als prijswinnend uit de bus zijn gekomen, maar maar liefst zes! Wat een verkiezing …. Het geeft misschien behalve van de kandidaten zelf ook van het evenement van de ‘uitverkiezing’ aan, (vooral ook in het Engels) “over the top” en nietszeggend. En zeker geen aanbeveling om naar welke zaak ook toe te gaan.
@passalacqua: hahaha helemaal mee eens! De echte pareltjes zitten ergens anders…
Wij van WC-eend adviseren WC-eend.
De reacties zijn wederom zo droevig dat het grappig wordt. Wel jammer voor DUIC dat ze deze types al jaren aan hun sites hebben kleven. Fijne avond, wij proosten nog een keer🥂😁
@Wichert
droevig? realistisch zul je bedoelen.
Horecaondernemers die horecaondernemers beoordelen? dat is pas grappig!
Wichert van Rijn toont zich met zijn sjieke reactie een waardig vertegenwoordiger van een bedrijfstak die de samenleving uitsluitend ziet als verdienmodel. Dat in deze context de mening van de klant wordt overgeslagen is dan ook veelzeggend.
@passalacqua, dit is onjuist. Het zijn de redacteuren van vakblad Entree. Fijne dag🙌
@passalacqua:
Het betreft een award voor ondernemerschap.
Dat het niet over de kwaliteit van het eten gaat mag, als je ooit in één van die tenten gegeten hebt, duidelijk zijn.
@Wichert
wellicht moet je eens degene die jullie van inkomen voorzien vragen wat ze ervan vinden? dan ben ik benieuwd hoe die franchise van jullie scoort..