Een opvallende reclamestunt van Jumbo aan de Potterstraat. Het bushokje bij de Neude is omgebouwd tot een digitale supermarkt.
Jumbo legt uit: “Boodschappen doen terwijl je op de bus wacht, dat kan deze week in Utrecht. De bushalte aan de Potterstraat is namelijk tijdelijk omgebouwd tot een heuse supermarkt. Je vindt hier de meest populaire dagelijkse boodschappen. Met de vernieuwde app van Jumbo kun je de producten vervolgens scannen en zo vliegensvlug aan je winkelmandje toevoegen. De boodschappen worden dan thuisbezorgd.”
Het ‘filiaal’ aan de Potterstaat is open tot en met dinsdag 25 oktober 2016, 24 uur per dag.
14 Reacties
ReagerenJa, lache! En elk bushokje een andere supermarkt, een automatiek in bushokjes lijkt me ook wel wat. Kroketje terwijl je wacht
Doodziek vd reclame van jumbo
Ze zijn duur,,niet praktisch
Uitermate vervelende reclame op tv
Dit is een gewaagd stukje reclame en van zeer grote klasse. Met een beetje verdieping ervaart iedereen die een smartphone heeft hoe makkelijk het kan zijn om waar dan ook te zorgen dat je je boodschappen op tijd in huis krijgt. Het gaat hier niet om duur en of je wel of niet een Jumbo fan bent maar om slimme innovatie. Ik denk dat het niet lang meer duurt dat er mensen gaan mopperen dat ‘hun’ supermarkt nog geen bestel app heeft.
Concept heb ik al eens eerder (in buitenland? Amsterdam?) gezien.. Maar niet zo breed oo deze schaal.
Concept heb ik al eens eerder (in buitenland? Amsterdam?) gezien.. Maar niet zo breed oo deze schaal.
Dit is echt een topactie van de reclamejongens voor Jumbo. Origineel en vernieuwend. ook een manier om je boodschappen te doen. Dit verdient echt een prijs in de reclamewereld.
Allemensen, wat een gewauwel in de comments. Jumbo is een overgewaardeerde en peperdure supermarkt die duidelijk geld teveel heeft (zie: peperduur) en dat uitgeeft aan dit soort onzinnige en esthetisch vervuilende acties. Een aantal reageerders hier (Bart, Reeze) zijn zo vol lof over deze onzin dat ze wel voor de Jumbo _moeten_ werken.
De gouden regel: hoe meer reclame een bedrijf maakt, hoe slechter de diensten en/of goederen zijn die ze leveren.
Jumbo doet er vaak nog een schepje bovenop en maakt zich schuldig aan valse beloftes in hun marketing uitingen. Vraag maar aan de Reclame Code Commissie.
@dirk: in 2011 is dit door Tesco in zuid-Korea gedaan: https://m.youtube.com/watch?v=fGaVFRzTTP4
Dit is de toekomst! Briljant! Gemak dient de mens. Iets vernieuwends is altijd even wennen. Ik zeg Jumbo heel goed gedaan, sterk staaltje marketing ook.
Leuk en origineel. Niet zo negatief allemaal, daar word je geen mooier mens van.
Jammer weer van de sluikreclame.
Waarom wordt mijn kritiek op dit nieuwasrtikel niet geplaatst? Erg vreemde zaak. Niet dat deze post het wel haalt, ondakns dat er geen rare zin in te bekennen is.
Jumbo mikt op aandacht op nieuwssites, dat maakt het nog geen nieuws.
Jansen 24/10/2016 – 10:50
Wellicht dat uw vorige reactie nog minder leesbaar was dan gangbaar is bij u, vanwege het door u gebruikelijke gooi-en-smijtwerk met letters die strijk en zet op de verkeerde positie terecht komen.
Over het aspect van inhoudelijkheid doe ik er bij voorkeur het zwijgen toe, daarover uitweiden zou voor u te pijnlijk zijn.
Wat een rare reactie van he Meer co2.nu.
Heeft ook niks met het onderwerp te maken.
Zo te zien had Jansen het in een ander topic toch bij het rechte eind.
Dat er achter deze “nieuwe” naam een ons bekende vaste reageerder schuil gaat.
Want het lijkt er op dat jij de fitty namens Scherpschutter aan het uitvechten bent.
Graag weer on topic reacties in plaats van gezwam in de ruimte.