Koopjesjagers staan uren in de rij voor de Vintage Kilo Sale - De Utrechtse Internet Courant Koopjesjagers staan uren in de rij voor de Vintage Kilo Sale - De Utrechtse Internet Courant

Koopjesjagers staan uren in de rij voor de Vintage Kilo Sale

Koopjesjagers staan uren in de rij voor de Vintage Kilo Sale
Mensen staan zondag uren in de rij om goedkoop vintage kleding te kopen in de voormalige HTMU Loods aan de Concordiastraat. Sommigen maakten direct rechtsomkeert toen ze de wachtrij zagen.

Mensen staan zondag uren in de rij om goedkoop vintage kleding te kopen in de voormalige HTMU Loods aan de Concordiastraat. Sommigen maakten direct rechtsomkeert toen ze de wachtrij zagen.

Op Facebook wordt geklaagd over de lange wachtrij. “De rij is zo belachelijk lang en naar binnen gaan gaat zo traag […] dit is niet leuk meer zo.”, “Mag er alsjeblieft ook iets te drinken zijn tijdens het wachten? Het is warm en duurt lang.” en “Wat een bizarre rij… Na een uur omgekeerd. Organisatie, dit kan écht beter!” zijn enkele van de reacties.

Anderen proberen het later op de dag nog een keer, en dat lijkt een verstandige keuze. “Ik was hier rond 12.00 uur en toen was de rij al heel lang. Ik ben direct terug naar huis gegaan. Nu ziet het er beter uit”, zegt een meisje, nadat ze het om 15.00 uur nog een keer probeerde.

Anderen hebben minder moeite met het lange wachten. “Ach, het zonnetje schijnt”, is een reactie van een meisje uit de wachtrij. Enkele koopjesjagers zijn ook goed voorbereid. Zo hebben zij eten meegenomen en een leeg bierkratje om op te zitten.

Tijdens de zogenoemde Vintage Kilo Sale kost een kilo kleding €15,-. Het evenement is georganiseerd door VinoKilo en De Stadstuin. VinoKilo is een organisatie die via internet, of tijdens pop-up evenementen zoals deze, tweedehands kleding verkoopt.

3 Reacties

Reageren
  1. Cico

    Klagen over de organisatie omdat je zelf in een rij gaat staan vanwege goedkope meuk. Classy!

  2. michel

    Heerlijk dit..Weet je gelijk hoeveel geld er met tweedehands kleding te verdienen is en hoeveel malloten dat er voor willen betalen. Goede business. Vintage..lol..

  3. wollie

    leuk dat er zo veel animo voor was! de organisatie heeft de doelgroep dus goed weten te vinden (social media?).

    @michel, heb je liever dikke rijen voor de zoveelste budget-keten met bengaalse uitbuitkleding…?

    https://www.vpro.nl/dorst/producties/koop-een-nieuwe.html

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).