Laatste dagen crowdfundingscampagne restaurant Kartoffel | De Utrechtse Internet Courant Laatste dagen crowdfundingscampagne restaurant Kartoffel | De Utrechtse Internet Courant

Laatste dagen crowdfundingscampagne restaurant Kartoffel

Laatste dagen crowdfundingscampagne restaurant Kartoffel
Een van de gerechten geserveerd in Kartoffel. Foto: Flickr.com CC / Adriaan Bouman
Nog vier dagen en dan sluit de crowdfundingcampagne van restaurant Kartoffel. Momenteel is er 37.500 euro opgehaald, 75 procent van het minimale bedrag. “We moeten er nog even hard aan trekken”, laat eigenaar Marc Tibben weten.

Nog vier dagen en dan sluit de crowdfundingcampagne van restaurant Kartoffel. Momenteel is er 37.500 euro opgehaald, 75 procent van het minimale bedrag. “We moeten er nog even hard aan trekken”, laat eigenaar Marc Tibben weten.

Tibben vertelt dat leverancier Deli XL vandaag nog Kartoffel sponsort met een groot bedrag. “Als dat geld binnen is, staat de teller van de crowdfundingscampagne op 93 procent”, zegt Tibben. “Dan moeten we nog zeven procent binnenhalen, dat moet gewoon lukken.”

Oktoberfest

Mensen kunnen meedoen met de crowdfundingsactie van het restaurant door voor zaterdag een bedrag van minimaal 25 euro in te leggen. Ook de opbrengst van de kaartjes voor het Oktoberfest van zaterdag 30 september gaat naar de campagne.

Het restaurant is verhuisd naar  de Oudegracht aan de Werf 145. Op de Lange Jansstraat moest het zijn deuren sluiten na een conflict met de Vereniging van Eigenaren, zoals DUIC eerder berichtte. Om alles rond te krijgen is geld nodig dat met de crowdfundingsactie wordt ingezameld.

Sinds 1 september is het eerste gedeelte van Kartoffel open. Momenteel wordt het tweede gedeelte van het restaurant nog verbouwd. “Waarschijnlijk gaat het tweede gedeelte in december of januari open”, aldus Tibben.

Gekoppelde berichten

5 Reacties

Reageren
  1. JdV

    Top restaurant, hopelijk gaan nog wat mensen de 7% aanvulling regelen. Ik heb zelf al voor 50 euro geparticipeerd.

  2. Yolo

    @ JdV

    Waarom zou ik investeren in eigenaren, die zelf geen enkel ondernemersrisico wilenl dragen?

    Wat is er eigenlijk met de winst van de vorige locatie gebeurd?

    Waarom moet ik investeren in eigenaren die de vorige keer hun papierwerk niet op orde hadden? Eigenaren die zich nog niet eens verdiept hebben in de voorwaarden van de vereniging van eigenaren.

    Als de hipsterrage overgewaaid is, binnen nu en 2,5-4 jaar, gaan ze zich toch weer richten op de nieuwe “uitdagingen”.

  3. JdV

    @yolo. Je moet niks hoor. Maar hipsters zitten er niet veel hoor, die zitten meer in de poke en hamburgertentjes waar jij waarschijnlijk van houdt. Dit is gewoon de gutburgerliche deutsche kuche met lekker bier. Redelijk tijdloos.
    Bovendien investeer je niet in de eigenaren maar je koopt een product in ruil voor je crowdfunding. Kijk anders even op de website, dan kom je wat slimmer over.

  4. Jennie Arian

    Met 2 voeten middenin de “je koopt een product in ruil voor je crowdfunding”-marketingquatsch trappen getuigt anders ook niet van enorm veel wijsheid, JdV.

    Je koopt 2 dingen met geld (of zoals jij zo mooi zegt: “in ruil voor je crowdfunding”): 1) een goed gevoel en 2) klandizie die je vooruit financiert in plaats van achteraf, tegen een andere prijs. Iedereen die dat een goed product vindt is het van harte gegund, maar de vragen van Yolo zijn daarmee nog niet van tafel, en spelen wel een rol bij de vraag of het een waardevol of waardeloos product is..

  5. Lex V

    Aan de werf… Jammer dat toeganklijkheid geen prioriteit had – ik kan er niet meer heen dus wat ik echt erg jammer vind.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).