Een reactie van de gemeente Amsterdam op Instagram heeft dit weekend voor een hoop opschudding gezorgd. Onder een video van een groep jongens die op een vlot op de Utrechtse Oudegracht naar de WK-wedstrijd Nederland–Zweden keek, plaatste het account van de gemeente Amsterdam de opmerking: “Only in Amsterdam.”
Amsterdam ‘claimt’ per ongeluk video op Utrechtse Oudegracht

De maker van de video wees de gemeente er direct op dat de beelden helemaal niet in Amsterdam waren opgenomen, maar op de Oudegracht in Utrecht. Amsterdam erkende de fout en antwoordde: “Ok, ok, ok, en nu ook in Utrecht.” Later volgde een verontschuldiging vanuit het gemeentelijke account.
De vergissing bleef niet onopgemerkt. Verschillende accounts maakten onder de video grappen over Amsterdam, dat regelmatig locaties buiten de stad zou “claimen”. Ook de gemeente Utrecht mengde zich in de discussie en reageerde met een emoji van twee schuin kijkende ogen.



