PostNL gaat elektrische bakfiets inzetten in Utrechtse binnenstad | De Utrechtse Internet Courant PostNL gaat elektrische bakfiets inzetten in Utrechtse binnenstad | De Utrechtse Internet Courant

PostNL gaat elektrische bakfiets inzetten in Utrechtse binnenstad

PostNL gaat elektrische bakfiets inzetten in Utrechtse binnenstad
PostNL vervangt in Utrecht dagelijks 20 ritten van dieselbestelauto’s door bezorging met elektrische bakfietsen en kleine elektrische voertuigen. Met deze voertuigen bezorgt het bedrijf zakelijke post bij bedrijven en worden ruim 150 brievenbussen in de stad geleegd.

PostNL vervangt in Utrecht dagelijks 20 ritten van dieselbestelauto’s door bezorging met elektrische bakfietsen en kleine elektrische voertuigen. Met deze voertuigen bezorgt het bedrijf zakelijke post bij bedrijven en worden ruim 150 brievenbussen in de stad geleegd.

In de avond wordt een deel van de pakketten bezorgd met de elektrische bakfiets. In Leeuwarden en Amsterdam doet het bedrijf dit al langer.

De elektrische bakfiets is in drukke binnensteden vaak sneller dan de auto. Door de inzet van elektrische bakfietsen vervangt PostNL dagelijks 20 autoritten. In de binnenstad van Utrecht is een speciaal fietsoverslagpunt waar vanuit wordt bezorgd.

Bij het legen van de brievenbussen en het halen en brengen van grote aantallen zakelijke post zette PostNL eerder bestelauto’s in.

5 Reacties

Reageren
  1. JdV

    Wel op de rijbaan hoop ik. Niet passend op het fietspad ondanks de ” bakfiets ” benaming.

  2. Karla

    Supergoed plan! Maar dan hopelijk niet in de fietsspits want de fietspaden zijn al zo vol.

  3. Isabelle

    Eindelijk! Ik zie dit al een paar jaar in Spanje, werkt optimaal.

  4. Mark

    Levensgevaarlijke dingen zijn deze motorisch aangedreven minivrachtwagentjes. Er zit een behoorlijk sterke motor op en die krengen hebben ook een behoorlijk groot gewicht. De combinatie van snelheid en hoog vulgewicht maakt dat deze motorfietsen een behoorlijke kinetische energie hebben waarmee je aardig wat kinderbeetjes mee kan verbrijzelen. Ze horen wat mij betreft niet op de overvolle fietspaden.
    DHL experimenteert er ook al enige tijd mee. Zo’n karretje van hun blokkeert ook meteen het hele fietspad op de Amsterdamsestraatweg zodat er geen fietser meer langs kan.

  5. Ties

    Zag deze al een paar keer op de Catharijnesingel deze en vorige week.
    Testritjes?

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).