Voor de fans die het nieuwe uitshirt van FC Utrecht aan de prijzige kant vinden is er nu een alternatief. Via Nike is nagenoeg hetzelfde shirt te koop, maar dan aanzienlijk goedkoper.
Het enige dat ontbreekt op het goedkopere alternatief is het FC Utrecht-logo en de naam van T-Mobile, de hoofdsponsor van de club. Verder zijn de uiterlijke kenmerken van het shirt van sportmerk Nike nagenoeg hetzelfde.
Wat ook verschilt is de prijs. Het FC Utrecht-shirt kost 69,99 euro, terwijl het alternatief voor 22,72 euro te koop is.
Gisteren onthulde FC Utrecht het nieuwe uit-tenue. De kleding die de voetballers dragen wanneer ze in de Galgenwaard spelen werd eerder al onthuld.
Gekoppelde berichten
Dit is het nieuwe uit-tenue van FC Utrecht
FC Utrecht heeft dinsdag het nieuwe uit-tenue onthuld. Wanneer de voetballers aankomend seizoen niet in…
Dit is het jubileumshirt van FC Utrecht
FC Utrecht heeft het nieuwe voetbalshirt onthuld. Omdat de club begint aan het jubileumseizoen is…
12 Reacties
ReagerenDe communicatieteksten beginnen weer steeds meer te lijken op de enge nep markeketingverhalen van Wilco van Schaik; HONOUR YOUR HERITAGE….,walgelijk en dan van die standaard meuk op de markt flikkeren, hoe verzin je het!
Als die meer dan 40 euro prijsverschil dan ook nog eens naar de FCU zou gaan, maar nee, die gaan ook grotendeels naar Nike. Fast-fashionindustrie boefjes die kindjes zo’n shirt voor 40 cent max in elkaar laten zitten (en dat is incl. materiaalkosten, loon etc.).
Altijd grappig hoe dit soort sportmerken altijd net doen alsof er hele ontwerpprocessen achter zo’n shirt schuil gaan terwijl er gewoon een shirt van de plank af komt. Is voor thuishirt (afgezonderd van aanpassingen) niet anders.
Ze hebben ook het historische blauw verkeerd. Moet wat donkerder zijn.
Pure oplichterij.
Nike komt met opgeblazen verhalen over het ontwerp van de shirts. Het echte verhaal is dat er een aantal standaard shirts voor de hen gesponsorde clubs wordt gemaakt, sponsornaam erop en cashen maar.
Ondertussen maken Aziatische kindjes deze troep en mogen de supporters bloeden.
Bijna 50 euro meer dus, om een wandelende T-mobile reclamezuil te worden.
Dat doet toch niemand?
Is het een misdaad in dit land om wat geld te verdienen ofzo? Wat is nou het probleem: klanten kopen het product vrijwillig voor de aangeboden prijs of ze doen dat niet.
Gewoon een volkomen eerlijke actie van FC Utrecht en Nike. Een actie waar de markt ze vermoedelijk genadeloos voor zal straffen, maar is er is natuurlijk helemaal niets mis met de poging om t-shirts te verkopen met heerlijke marges.
De zoon van een vriend van mij komt thuis met Plein t-shirts van 180 Euro, die een intrinsieke waarde hebben van 3 of 4 Euro….Stupiditeit is geen misdaad.
Pffff wat een negativiteit weer. Is tpch niet verplicht om zo’n shirt te kopen ? Ik word niet goed van die verschrikkelijke azijn reacties op alle forums. Is het moeilijk om s opbouwend positief te zijn ??
@ gup
Tuurlijk is het mogelijk. Als de FCU en Nike met iets moois en origineels waren gekomen van ronde 35 of 40 euro.
Maar plaats zelf iets positiefs dan, voor de balans.
Geen FC logo, dan koop je het toch niet ?
@Gup
“Is het moeilijk om s opbouwend positief te zijn ??”
Oke, fantastisch, schitterend, geweldig en prachtig!
Reclame lopen voor T-mobile en daar moet je nog voor betalen ook.
je bent al niet goed in je knikker als je dat clubje support, iets aantrekken waar dat uit blijkt is dubbel lachwekkend haha
@ bawang puthi
Het zit diep hè, dat het ” cluppie” vaak van jouw cluppie wint! Haha…