Stadhuisbrug krijgt verlichte Rietveldstoel | De Utrechtse Internet Courant Stadhuisbrug krijgt verlichte Rietveldstoel | De Utrechtse Internet Courant

Stadhuisbrug krijgt verlichte Rietveldstoel

Stadhuisbrug krijgt verlichte Rietveldstoel
De Stadhuisbrug in de binnenstad. Foto: Robert Oosterbroek / DUIC
Op de Stadhuisbrug wordt aanstaande maandag om 18:00 uur een grote verlichte Rietveldstoel onthuld. De stoel wordt geplaatst door Centrum Management Utrecht (CMU) in het kader van ‘100 jaar De Stijl’.

Op de Stadhuisbrug wordt aanstaande maandag om 18:00 uur een grote verlichte Rietveldstoel onthuld. De stoel wordt geplaatst door Centrum Management Utrecht (CMU) in het kader van ‘100 jaar De Stijl’.

De stoel wordt de eerste in een lijn van bijzondere verlichte objecten in de stad. Het CMU wil ieder jaar iets bijzonders doen met de sfeerverlichting in de binnenstad, die vorig jaar al in een nieuw jasje is gestoken met onder andere verlichting als ‘Dom Kwartier‘.

Utrecht heeft stijl

Het ontsteken van de verlichting is ook het startsein voor een publieksactie waarbij bezoekers van de binnenstad worden opgeroepen om hun meest stijlvolle foto uit Utrecht te delen via sociale media met #utrechtheeftstijl.

Impressie van de Rietveldstoel

Gekoppelde berichten

7 Reacties

Reageren
  1. PvC

    Vraag me toch sterk af wat Rietveld zelf zou denken over die verlichting

  2. Blablamanagement

    Het taalkundigniveau van de gemiddelde markeer is overigens ver te zoeken: het is Domkwartier of desnoods Dom-kwartier, maar nooit Dom Kwartier, want dat is gewoon een dom kwartier.

    En wat een onzincampange weer. En wat een onzin, zo’n Stijljaar. Weer in de bobo-kamertjes bedacht, want “Utrecht moet zichzelf zo nodig op de kaart zetten”.

    Misschien gewoon in de eerste plaats werken aan een leefbare en levendige stad. Dat soort steden zetten zichzelf op de kaart, zonder belachelijke marketingcampagnes. Maar ja, dan zou dat hele city-management of centrum management overbodig zijn. Net zoals dat het meeste management zichzelf maar werk verschaft, omdat ze eigenlijk overbodig zijn.

  3. TL

    Het lijkt nu een goedkope jaren ’80 versiering: ‘Rietveld meets Miami Vice’. Zou het niet sfeervoller zijn de overmatig verlichte winkels wat te dimmen en deze experimentjes achterwege te laten?

  4. Harold

    Zo op het eertse gezicht even goedkoop ogend als de zogenaamde sfeervolle kerstverlichting….

    Wederom iets waar niemand op zit te wachten!

  5. isabelle

    Ik vind het mooi. Zo ook de kerstverlichting in de stad. De ballen hangen nog steeds op het Janskerkhof. Maar ja, ik was dan ook een twintiger in de 80-er jaren.

    Smaken verschillen.

  6. Oele Wap

    Dit De Stijl-jaar is niet iets Utrechts, Blablamanagement. Ik vind het ook best normaal dat Amsterdam weleens bijzondere aandacht besteedt aan Rembrandt of Florence aan Leonardo da Vinci. Je kan in zo’n jaar veel leren over een kunststroming, in dit geval doordat er in Den Haag, Utrecht en Amsterdam tegelijk nogal veel aandacht aan wordt besteed.

  7. BdV

    Blablamanagement is blijkbaar geen markeer, anders had hij/zij taalkundigniveau niet aan elkaar geschreven.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).