Trams in Utrecht hebben geen last van code rood: ‘Onze oude beestjes deden het zo slecht nog niet’ | De Utrechtse Internet Courant Trams in Utrecht hebben geen last van code rood: ‘Onze oude beestjes deden het zo slecht nog niet’ | De Utrechtse Internet Courant

Trams in Utrecht hebben geen last van code rood: ‘Onze oude beestjes deden het zo slecht nog niet’

Trams in Utrecht hebben geen last van code rood: ‘Onze oude beestjes deden het zo slecht nog niet’
Foto: Provincie Utrecht
Ondanks de winterse omstandigheden maandag reden de trams in Utrecht de gehele dag zonder noemenswaardige vertraging of uitval. Woordvoerder van de provincie Utrecht, Ron van Dopperen, zegt dat het een opmerkelijke prestatie was.

Ondanks de winterse omstandigheden maandag reden de trams in Utrecht de gehele dag zonder noemenswaardige vertraging of uitval. Woordvoerder van de provincie Utrecht, Ron van Dopperen, zegt dat het een opmerkelijke prestatie was.

Het busvervoer en treinverkeer in Utrecht was ernstig ontregeld, maar de tram bleef gewoon rijden. “Een opmerkelijke prestatie als je nagaat dat deze trams sinds begin jaren 80 rijden en hard toe zijn aan vervanging. Onze oude beestjes deden het onder deze winterse beproeving dus zo slecht nog niet”, aldus Van Dopperen.

Hij geeft als belangrijkste reden dat in het afgelopen weekend twee trams in de nacht op de baan bleven rijden. “Deze speciale diensten noemen we ‘ijzelrijden’. De trams worden ingezet om de bovenleiding vrij te houden van ijsafzetting, zodat de ochtend daarop alle trams op tijd en zonder problemen kunnen uitrukken vanaf de remise in Nieuwegein.”

Van Dopperen zegt verder dat de wisselverwarming goed werkte en de storingsdienst dankzij een speciaal winterplan in staat om snel en preventief in te grijpen.

5 Reacties

Reageren
  1. Utrechter2

    Fijn dat er inderdaad manuren zijn uitgegeven om de volgende dag een goed product te kunnen bieden. Het voelt als vroeger 🙂

  2. herman

    Die “oude” beestjes hebben het meestal goed gedaan, ook op de beruchte 25 januari 1990 reden deze trams als zo ongeveer enige Nederlandse OV nog rond.
    De meer recente storingen werden door slecht onderhoud veroorzaakt, maar dat is blijkbaar weer op niveau.

    Uiteindelijk zijn dit gewoon kwalitatief hele goede trams geweest die al sinds 1983 hun ding doen, dus als 34 jaar…

    Dat zie ik de nieuwe trams echt niet halen, die zien er mooi uit, maar kwalitatief moet nog maar blijken hoe goed ze zijn.

  3. Scherpschutter

    Tamelijk schaamteloos om jezelf als communicatie adviseur openbaar vervoer van de Provincie op de schouder te kloppen om geen enkele andere reden dan dat de bloody trams gewoon hebben gereden met slecht weer…. Wat gaan we nou beleven zeg? Belastingbetalers verwachten en eisen dit als een minimale prestatie in ruil voor hun belastinggeld, van Dopperen! Gij zult vervoer leveren. Je hebt gewoon simpelweg je te leveren dienst geleverd. Niets meer of minder.

    Zeer typerend voorbeeld van wat er mis is met de gemiddelde mentaliteit van ambtenaren! Geen bedrijf dat het in zijn/haar hoofd zal zalen om zichzelf op de schouder te kloppen omdat hij/zij met slecht weer gewoon geleverd heeft wat hij/zij diende te leveren….

  4. MJPD

    @Scherpschutter De man in kwestie heeft het met name over het materieel en klopt zichzelf helemaal niet op de schouder. Maar u leest natuurlijk enkel wat u wilt lezen om weer een nogal sleets wordende “van ons belastinggeld!1!” opmerking te kunnen maken. En voelt het goed om altijd maar een online zuurpruim te zijn?

  5. Cico

    In dit geval mag de fabrikant (wie?) en de onderhoudsdienst die pluim verdienen! Het zijn namelijk geen beestjes, maar machines dus gewoon hoog niveau mensenwerk.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).