De Utrechtse kapperszaak en barbier Local Heroes aan het Vredenburg heeft de verkiezing voor de slechtste slogan van 2016 gewonnen. Hun slogan ‘Zit je haircut’ kreeg ruim twintig procent van de stemmen.
In totaal waren er door de jury, die voornamelijk bestaat uit journalisten en schrijvers, tien slechte slogans van bedrijven door heel het land heen genomineerd. Vanaf vorige week woensdag tot en met gister konden mensen stemmen. Een recordaantal van 8.971 mensen bracht samen 15.326 stemmen uit.
Local Heroes kreeg de meeste stemmen, 3.247 in totaal. Ook de Utrechtse houthandel Van Straalen bevindt zich onder de genomineerden. Zij hebben de minst slechte slogan van de genomineerden. Hun slogan ‘Zaag u niet uit de naad. Wij zagen alles op maat’ kreeg een krappe vijf procent van de stemmen.
15 Reacties
ReagerenDe slechtste????? Geniaal, gewoon.
precies, geniaal. Grappig en opvallend. Mooi dat de barbier hiermee zoveel gratis reclame krijgt. Het is dat ik geen baardgroei heb, anders had ik al in zijn zaak gezeten!
Alleen de engelstaligen in Utrecht snappen deze wervingsslogan
Hahahahahahahaha! Ik vind m ERG leuk! Gefeliciteerd!
Haha Wim, ‘alleen de engelstaligen’? Verzamel jij de gigantische groep niet-engelssprekende Utrechters, dan kom ik uitleggen wat deze grap betekent.
Overigens is het helemaal geen goeie grap, dus je kunt iedereen ook de moeite besparen.
Heel dapper dat de winnaar in een interview heeft toegegeven dat ie de slogan “geleend/gejat” heeft van een collega uit het zuiden en dat ie de prijs (tegeltje) dan ook opdraagt aan die collega. Hij laat zich lekker niet gek maken door alle aandacht, met recht een local hero dus!
Ja Wim, vooral dat “zit je” is voor de Engelstaligen bedoeld …
Hihi ik vind ‘m leuk!
Bwahahaha! Ik moest hem 3x lezen voordat ik ‘m door had. Goeie!
Jammer dat ze de slogan hebben ‘geleend’ van Ron Hairstyling uit Loenen aan de Vecht. Die gebruikt ‘m al sinds de jaren ’90.
Op de Korte Jansstraat zat ooit een kapper met de reclame “Gratis blowen” Dat trekt pas klanten! 😉
“Voor 25 pop een toffe kop” adverteerde een kapper in Zuilen vroegah. Weet niet of ie die wel zelf had verzonnen.
Naar mijn mening is dit juist de beste slogan aangezien ie de meeste publiciteit heeft genereert.
inclusief wassen? dan heet het Dirty Hairy
Van harte en ik hoop dat Uw kinderen hele rijke ouders zullen krijgen…!
Gelet op de enorme aandacht die deze slogan heeft gegenereerd (want wat is nu juist de taak van reclame? Precies!) kan ik niet anders concluderen dan een schot in de roos.
Ga zo door en laat je vooral door de belerende betwetertjes (die zouden wensen dat ze het zelf hadden bedacht) niet van de wijs brengen!
Geniaal briljant beste kapperslogan ik hoor en zie alle superlatieven alleen niet bij de persoon die het bedacht heeft en van wie de slogan is.