5 manieren om meer boekingen te krijgen voor je hotel | De Utrechtse Internet Courant 5 manieren om meer boekingen te krijgen voor je hotel | De Utrechtse Internet Courant

5 manieren om meer boekingen te krijgen voor je hotel

5 manieren om meer boekingen te krijgen voor je hotel
Het vakantieseizoen is begonnen en door de versoepelingen kunnen mensen weer meer reizen. Ben je in het bezit van een hotel? Dan is dit een goed moment om eens na te gaan of je alles uit je marketingstrategieën haalt. Weet je niet helemaal hoe je dit aan moet pakken? Lees dan de tips in dit artikel.

Het vakantieseizoen is begonnen en door de versoepelingen kunnen mensen weer meer reizen. Ben je in het bezit van een hotel? Dan is dit een goed moment om eens na te gaan of je alles uit je marketingstrategieën haalt. Weet je niet helemaal hoe je dit aan moet pakken? Lees dan de tips in dit artikel.

 

Doelgroep analyseren
Voordat je je richt op manieren om je hotel te promoten is het handig om duidelijk voor ogen te hebben wat je doelgroep is. Wordt jouw hotel bijvoorbeeld vooral bezocht door jongeren, of juist door zestigplussers? Ook is het belangrijk om erachter te komen waarom mensen jouw hotel als hun bestemming kiezen. Is dat vooral ter recreatie of moet je het hebben van zakenreizen? Als je dit in kaart hebt gebracht kun je gerichter zoeken naar manieren om je hotel meer zichtbaarheid te geven.

 

Breng concurrentie in kaart
Je wil niet alleen weten wie er naar jouw hotel komt, het is ook waardevol om te weten met welke hotels je concurreert. Op deze manier kom je erachter waar jouw hotel zich in onderscheidt of juist niet. Ook is dit handig om te kijken of je realistische prijzen hanteert. Als je veel meer vraagt voor iets wat gasten een kilometer verderop ook kunnen vinden is de kans natuurlijk groot dat ze naar de concurrent gaan.

 

Persoonlijke touch
Wanneer mensen zich welkom voelen en doorhebben dat ze niet als nummertje gezien worden, zullen ze eerder naar je accommodatie terugkomen. Daarom is het een goed idee om kleine attenties op de kamers neer te zetten die ze na afloop mee naar huis kunnen nemen. Je kunt dan denken aan relatiegeschenken in de vorm van een chocolaatje, zeepjes of pepermuntjes. Ook kun je waterflessen bedrukken met het logo van je hotel. Altijd handig als je op reis bent!

 

Gebruik social media
De sociale mediakanalen zijn een van de beste manieren om je hotel meer zichtbaarheid te geven. Maak mooie foto’s van jouw accommodatie en plaats deze op kanalen zoals Instagram en Facebook. Het voordeel van deze kanalen is dat je hashtags kunt gebruiken waardoor je foto’s veel mensen kunnen bereiken. Daarnaast is het tegenwoordig populair om je locatie te delen bij het plaatsen van een foto. Wanneer mensen dan in jouw hotel zijn en een foto plaatsen kunnen ze jou noemen in het bericht. Op die manier zullen veel meer mensen op jouw pagina belanden!

 

Reviews zijn belangrijk
Niet alleen bij het online kopen van producten kijken mensen naar reviews; ook wanneer het gaat om accommodaties zullen veel mensen hun keuze laten afhangen van het aantal positieve reviews die online te vinden zijn. Zorg er dan ook voor dat je website de mogelijkheid heeft om een review achter te laten. Ook kun je overwegen om je aan te sluiten bij websites zoals Trivago of Bookings; hier kunnen mensen snel en makkelijk reviews lezen.

 

Werk samen met lokale ondernemers
Je kunt ook meer zichtbaarheid creëren door met lokale ondernemers samen te werken. Informeer bijvoorbeeld bij restaurants of je je folder bij hen neer mag leggen. Als wederdienst kun jij dan hun menu bij jou in de lobby neerleggen. Ook is het leuk om met lokale ondernemers samen te werken die streekproducten verkopen. Zet deze producten neer in de hotelkamer om de gasten zich extra welkom te laten voelen. Deze ondernemers kunnen dan reclame voor je maken in hun winkel!