Better Collective neemt Soccernews en Voetbalwedden over Better Collective neemt Soccernews en Voetbalwedden over

Better Collective neemt Soccernews en Voetbalwedden over

Better Collective neemt Soccernews en Voetbalwedden over
Better Collective neemt Soccernews.nl en Voetbalwedden.net over om leidende positie op Nederlandse online sportweddenschappenmarkt te verwerven

Better Collective neemt Soccernews.nl en Voetbalwedden.net over om leidende positie op Nederlandse online sportweddenschappenmarkt te verwerven

 

De overnames
Wereldwijde sportweddenschap mediagroep, Better Collective, kondigt vandaag aan dat het Soccernews.nl, een van de meest bezochte Nederlandse online sport media, en Voetbalwedden.net, een gerenommeerde Nederlandse online sportweddenschap community, heeft overgenomen in afzonderlijke transacties voor totale upfront betalingen van 5,9 miljoen euro, met maximale uitgestelde en earnout betalingen van 3,75 miljoen euro.

De twee overnames vormen een strategische zet die Better Collective een leidende positie zal geven in de Nederlandse online sportweddenschappen markt. Verwacht wordt dat de omzet van Better Collective Nederland in 2022, het eerste volledige boekjaar op deze markt, boven de 3 miljoen euro zal uitkomen. Als nieuwe markt zal Nederland naar verwachting gedurende meerdere jaren een hoge groei laten zien.

 

Een nieuwe markt voor online gokken
De Nederlandse Wet Kansspelen op Afstand treedt op 1 oktober 2021 in werking en reguleert online gokken, dat tot nu toe als een staatsmonopolie werd geëxploiteerd, volledig. Met de wet krijgen iGaming-exploitanten de kans om een vergunning aan te vragen om op de markt actief te zijn en verwacht wordt dat tegen 2022 meer dan 20 exploitanten een vergunning zullen hebben. Volgens het internationale adviesbureau voor kansspelen H2 Gambling Capital zal het aandeel van onshore iGaming in Nederland toenemen van 22% van het totale iGaming-aandeel in 2015 tot 81% in 2024. Als gevolg hiervan zal de Nederlandse iGaming bruto spelopbrengst (GGR) voor online casino en sportweddenschappen samen naar verwachting meer dan 800 miljoen euro bedragen in 2024, waardoor het de vijfde grootste iGaming markt in Europa wordt.

Soccernews.nl en Voetbalwedden.net trekken samen meer dan 2,5M maandelijkse bezoekers. De twee media platformen zullen Better Collective in staat stellen om vanaf dag één te profiteren van de Nederlandse marktkansen en goed gepositioneerd te zijn om te profiteren van de verwachte komst van grotere internationale sportweddenschappen aanbieders op de markt in 2022.

 

Financiële doelstellingen voor 2021 blijven ongewijzigd
De verwachting is dat de twee overnames een positieve impact zullen hebben op de omzet en het resultaat van Better Collective voor 2021 en verder. De financiële impact in 2021 zal naar verwachting echter beperkt zijn vanwege het tijdstip van oprichting en de tijd die nodig is voor de nieuwe Nederlandse markt om zich te vestigen. De financiële doelstellingen voor 2021 blijven daarom ongewijzigd.

 

Better Collective Nederland
Better Collective heeft onlangs Better Collective Netherlands B.V. opgericht en de overnames voegen een ervaren team toe aan de Nederlandse business unit. Voor de aansturing van de Nederlandse activiteiten heeft Better Collective Joris Dekkers aangetrokken als Managing Director vanaf 1 augustus 2021. Dekkers kent de business van Better Collective goed aangezien hij het bedrijf als externe consultant heeft ondersteund bij de voorbereidingen op de marktopening. Hij brengt een sterke achtergrond en bijna tien jaar ervaring uit de iGaming-industrie mee, waar hij zowel aan de media- als aan de exploitant zijde heeft gewerkt.

 

Jesper Søgaard, mede-oprichter en CEO van Better Collective, zegt:
“We zijn verheugd over de wettelijke opening van de Nederlandse iGaming markt, het verwelkomen van gelicenseerde operators en het leggen van de basis voor een sterkere spelers bescherming. De Nederlandse markt heeft een groot potentieel en zal de komende jaren naar verwachting aanzienlijk groeien. Om in te kunnen spelen op deze kansen, zijn we verheugd om twee sterke Nederlandse merken aan ons portfolio te hebben toegevoegd en Joris Dekkers en een nieuw team bij Better Collective te hebben verwelkomd. Deze stappen zullen ons helpen om een leidende positie in het Nederlandse sportweddenschappen medialandschap op te bouwen.”