De meeste mensen hebben tegenwoordig wel een mobiel abonnement op hun naam staan. Privé gezien. Het is echter ook mogelijk om een abonnement voor zakelijk mobiel bellen af te sluiten. Als beginnend ondernemer vraag je jezelf misschien af wat het verschil is. Heeft het als zzp’er bijvoorbeeld nut om een zakelijk abonnement af te sluiten? Welke voordelen heeft dit dan precies? Voor dit artikel zetten we de belangrijkste voordelen kort op een rij. Zo weet je zeker of Samsung zakelijk de juiste keuze is voor jou.
Geen BKR registratie
Sinds 2017 kan men bij het BKR worden geregistreerd zodra zij een mobiel abonnement met toestel met een waarde boven de 250 euro afsluiten. Dit kan gevolgen hebben wanneer zij bijvoorbeeld een hypotheek willen afsluiten of een persoonlijke lening aanvragen. Deze melding bij het BKR kan beïnvloeden hoeveel zij op een later moment kunnen lenen en of dit überhaupt mogelijk zal zijn. Daarom geven de meeste mensen tegenwoordig de voorkeur aan een sim only abonnement. Ook omdat ze het gewoon geen prettig idee vinden dat dit bij het BKR vastgelegd wordt.
Als je kiest voor een zakelijk mobiel abonnement, dan heb je dit probleem niet. Bij het afsluiten van een zakelijk abonnement zal dit nooit bij het BKR worden geregistreerd. Dit kan voor sommige mensen dan ook de doorslag geven om toch een zakelijk abonnement in plaats van een particulier abonnement af te sluiten.
Overzichtelijk
Een van de grootste voordelen van een zakelijk abonnement is dat het veel duidelijker is welke kosten je wel of juist niet mag aftrekken bij de Belastingdienst. Een telefoon van de zaak gebruik je uiteraard om zakelijke redenen. Dit maakt dat je alle kosten kunt opgeven bij de Belastingdienst. Bovendien ontvang je een duidelijk overzicht, waardoor alles eenvoudiger bijgehouden kan worden in de administratie.
Extra service bij mogelijke problemen
Providers weten maar al te goed hoe belangrijk het voor ondernemers is om bereikbaar te zijn. Als zij niet bereikbaar zijn voor hun klanten, dan kan dit enorme gevolgen hebben voor het werk dat zij doen. Dit kan misschien zelfs geld kosten als het te lang duurt. Daarom bieden providers voor zakelijke abonnees meestal extra diensten aan om mogelijke problemen vroegtijdig op te lossen. Zo beschik je bijvoorbeeld over een klantenservice die 24/7 bereikbaar is.
Wist je dat je bij de meeste providers als zakelijke klant ook om extra advies mag vragen? De wensen kunnen per ondernemer immers nogal uiteen lopen. Een zzp’er heeft andere wensen dan iemand die een groot bedrijf runt.
Profiteer van mooie aanbiedingen
Providers doen er alles aan om zakelijke klanten aan te trekken. Daarom gelden er vaak andere aanbiedingen dan bij particulieren. Bij grotere bundels ben je meestal sowieso goedkoper uit als je voor een zakelijk abonnement kiest. Doe hier je voordeel mee en profiteer van talloze mooie voordelen.