Het belang van online marketing op een rijtje Het belang van online marketing op een rijtje

Het belang van online marketing op een rijtje

Het belang van online marketing op een rijtje
Wat voor bedrijf je ook hebt, de kans is groot dat je (deels) van je website afhankelijk bent om meer klanten te vinden. Daarom is het zo belangrijk om aan online marketing te doen. Zonder actief aan SEO te doen en van social media gebruik te maken, zul je immers amper bezoekers naar je website trekken, en dus niet groeien met je bedrijf. Er zijn verschillende manieren waarop je online marketing kunt inzetten voor je business, waarvan we er in dit artikel enkelen voor je op een rijtje zetten.

Wat voor bedrijf je ook hebt, de kans is groot dat je (deels) van je website afhankelijk bent om meer klanten te vinden. Daarom is het zo belangrijk om aan online marketing te doen. Zonder actief aan SEO te doen en van social media gebruik te maken, zul je immers amper bezoekers naar je website trekken, en dus niet groeien met je bedrijf. Er zijn verschillende manieren waarop je online marketing kunt inzetten voor je business, waarvan we er in dit artikel enkelen voor je op een rijtje zetten.

Bron: www.doublesmart.nl/seo-specialist/.

On page marketing

Deze vorm van marketing heeft betrekking op alle content die je op je eigen website, oftewel on page, plaatst. Dit zijn dus je teksten, afbeeldingen, video’s, etc. Door bij het creëren en omschrijven ervan rekening te houden met de resultaten van een zoekwoorden onderzoek, kun je ervoor zorgen dat je meer bezoekers trekt via Google. Het is namelijk erg belangrijk dat je je content op basis van de juiste zoektermen schrijft. Je wilt immers dat mensen je op deze zoektermen vinden, en dus dat zoekmachines snappen bij welke zoekopdrachten ze jouw website moeten tonen. Doe dus altijd eerst een zoekwoorden onderzoek als je content voor op je eigen website gaat creëren. Alleen zo zul je er ook daadwerkelijk profijt van hebben.

Off page marketing: social media

Off page marketing is net als on page marketing bedoeld om meer bezoekers naar je website te trekken, maar het is er óók om het gesprek aan te gaan met je publiek. Je wilt immers mensen aan je merk of bedrijf binden en ze vast warm laten lopen voor jouw product of dienst. Dit doe je het beste op een ongedwongen manier, dus zonder de nadruk te leggen op harde verkooptechnieken. Sociale media zijn perfect voor deze aanpak, want je kunt ze gemakkelijk inzetten om de interesse te wekken van een groot publiek. Deel dan ook niet alleen links naar je aanbod, maar maak het persoonlijk. Vertel dingen over jou of je bedrijf, ga in op de behoeften van je publiek en probeer af en toe op humoristische wijze bepaalde zaken aan te stippen die raakvlakken hebben met wat je doet. Dit werkt doorgaans erg goed.

Off page marketing: linkbuilding

Een andere vorm van off page marketing is linkbuilding. Dit is misschien wel net zo belangrijk voor je business als het actief bijhouden van je social mediakanalen. De reden daarvoor is dat door aan linkbuilding te doen, je website een hogere domein autoriteit krijgt. Daardoor zul je hoger ranken in zoekmachines, waardoor je meer bezoekers zult trekken. Het is geen goedkope (althans, als je het uitbesteedt), maar wel erg effectieve manier van online marketing voeren. Zeker de moeite waard om je in te verdiepen dus!

geen Reacties

Reageren

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).