Als bedrijf is het natuurlijk van essentieel belang om op te vallen tussen de concurrentie. Lokale bedrijven hebben baat bij een combinatie van online als offline marketing. Adverteren is een effectieve manier om de aandacht te trekken van potentiële klanten in een specifieke regio of buurt. Door gebruik te maken van opvallend reclamewerk of bedrukte brievenbusdozen kan een boodschap op een creatieve en opvallende manier worden gecommuniceerd.
Brievenbusdozen laten bedrukken is een slimme keuze omdat deze dozen vaak worden gebruikt voor het verzenden van producten. Veel bedrijven zien zo’n doos louter als verzendmiddel omdat ze erg handig zijn doordat ze door de brievenbus passen en de ontvanger er niet voor thuis hoeft te blijven. Maar juist een bedrukte brievenbusdoos kan een krachtige en effectieve manier zijn als reclame-uiting. Zo’n doos kan voorzien worden van een opvallend ontwerp en een pakkende boodschap, waardoor deze direct de aandacht trekt van de ontvanger. Bovendien zijn brievenbusdozen een relatief goedkope manier om te adverteren en kunnen ze gemakkelijk worden verspreid in een specifieke regio.
De eerste indruk telt
Want zeg nu zelf, iedereen herkent het moment wel als je een pakketje in de brievenbus vindt. Het is best spannend. Als je iets besteld en het eindelijk ontvangen hebt, geeft ons dat een klein moment van triomf, ook al weet je misschien al wat erin zit. Zal het product erin zitten dat je hebt besteld? En als het gaat om een cadeautje, geeft dat verrassingselement ons vaak een glimlach op het gezicht. Het uitpakken van het pakketje is misschien wel het leukste deel van de hele ervaring. Je maakt het open en dan is daar het moment van de waarheid. Maar voordat iemand een pakketje uitpakt, draait het eigenlijk al om de verpakking. Dat is wat de ontvanger als eerste ziet. En dat is immers waar je als bedrijf een eerste indruk mee maakt.
Laat je brievenbusdoos voor je adverteren
“In plaats van voor een saaie brievenbusdoos te kiezen, ga dan beter voor een opvallende of grappige verpakking. Gegarandeerd dat zo’n bedrukte brievenbusdoos veel foto’s op Instagram oplevert!”, aldus Kevin Vonk van Devoogt.nl. Deze reclame-uiting is dus een offline marketing tool die uiteindelijk ook nog voor online marketing kan zorgen. Een win-win situatie. Door creatief te zijn en op te vallen met opvallend reclamewerk of bedrukte brievenbusdozen, kan je op deze manier ook lokaal krachtig adverteren om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten te behouden. Bovendien is het ontvangen van pakketjes in de brievenbus de laatste jaren alleen maar populairder geworden, vooral door de opkomst van e-commerce en online shopping. Mensen bestellen nu allerlei dingen online, van boodschappen tot kleding en gadgets, en het wachten op de levering is bijna net zo spannend als het ontvangen van het product zelf.
Tips voor het bedrukken van opvallende brievenbusdozen: gebruik kleur!
En als je graag wat tips wilt hebben over hoe je het het beste kunt aanpakken met het bedrukken van brievenbusdozen, lees dan even verder. Een eerste tip is om een brievenbusdoos te (laten) ontwerpen met opvallende kleuren. Kleuren hebben immers een grote invloed op ons gedrag en onze emoties. Door gebruik te maken van opvallende kleuren op je brievenbusdozen, kun je de aandacht van potentiële klanten trekken. Kies bijvoorbeeld voor felle kleuren zoals rood of geel of juist voor een combinatie van kleuren die passen bij de uitstraling van je bedrijf. Uiteraard is het ook van belang dat jouw bedrijf herkenbaar is door gebruik van de juiste kleuren en bedrukking van het logo of bedrijfsnaam.
Personaliseer en kies duurzame materialen voor je brievenbusdozen
En als je toch de ruimte hebt op de doos voor een creatieve noot, waarom dan ook niet meteen een persoonlijke boodschap toevoegen? Laat bijvoorbeeld een bedankje of een kort berichtje achter op de doos. Op deze manier voelen klanten zich meer gewaardeerd en zullen ze eerder geneigd zijn om opnieuw bij jouw bedrijf te bestellen. En anno 2023 gaan we natuurlijk allemaal voor duurzaamheid. Een steeds belangrijker thema voor veel consumenten. Kies daarom voor gerecycled karton of biologisch afbreekbaar materiaal. Op deze manier laat je als bedrijf zien dat je oog hebt voor het milieu en draag je bij aan een betere wereld. En je kunt je brievenbusdozen campagne natuurlijk ook altijd nog ondersteunen door slimme buitenreclame.