Tips om je lokale zichtbaarheid in Utrecht te verhogen voor meer omzet Tips om je lokale zichtbaarheid in Utrecht te verhogen voor meer omzet

Tips om je lokale zichtbaarheid in Utrecht te verhogen voor meer omzet

Tips om je lokale zichtbaarheid in Utrecht te verhogen voor meer omzet
Als Utrechtse MKB ondernemer weet je als geen ander hoe belangrijk het is om jouw bedrijf zo goed mogelijk zichtbaar te maken in de Domstad of in de regio. Niet alleen zichtbaarder aan de inwoners van de vierde stad van Nederland, maar Utrecht verwelkomt elk jaar ook miljoenen toeristen, dagjesmensen en zakenmensen uit binnen- en buitenland. Belangrijk dus om op een goede en vooral ook doelgerichte manier je marketingbudget in te zetten, om zo je bedrijf effectief te profileren en je omzet een boost te geven.

Als Utrechtse MKB ondernemer weet je als geen ander hoe belangrijk het is om jouw bedrijf zo goed mogelijk zichtbaar te maken in de Domstad of in de regio. Niet alleen zichtbaarder aan de inwoners van de vierde stad van Nederland, maar Utrecht verwelkomt elk jaar ook miljoenen toeristen, dagjesmensen en zakenmensen uit binnen- en buitenland. Belangrijk dus om op een goede en vooral ook doelgerichte manier je marketingbudget in te zetten, om zo je bedrijf effectief te profileren en je omzet een boost te geven.

Verschillende manieren om je zichtbaarheid te verbeteren

Het verbeteren van je zichtbaarheid kan op een aantal verschillende manieren. De eerste schifting die we hierin kunnen en moeten maken, is online en offline zichtbaarheid:

  • Wanneer we het over online adverteren hebben, dan kan dit door bijvoorbeeld te adverteren in een online magazine middels een banner of advertorial, maar kun je er ook voor kiezen om in te zetten op google ads. Dit houdt in dat je adverteert op bepaalde zoektermen, die relevant zijn voor jouw bedrijf. Zodra je een specieke zoekterm intikt op Google of Bing, verschijnt jouw bedrijf in de gesponsorde resultaten.
  • Kijken we naar fysiek of offline adverteren in Utrecht, dan dan kan dit bijvoorbeeld in de vorm van een reclamebord aan een lantaarnpaal, billboard, banieren, reclame op een rotonde, in een frame, bushokje of vrijstaand reclameventer (mupi), of een digitale reclamezuil. Kortom, mogelijkheden genoeg qua buitenreclame Utrecht Belangrijk hierbij is wel dat je goed kijkt naar je doelgroep en of de vorm van adverteren hier ook op aansluit. De gemeemte Utrecht heeft een handig overzicht wie wat verhuurt.

Verschillende mogelijkheden om lokaal te adverteren

Wanneer je lokaal wilt adverteren, dan vergt dit een andere aanpak, dan wanneer je, zoals de grote spelers in de markt, landelijk je doelgroep wilt kunnen bereiken. Je kunt je namelijk wel voorstellen dat de plaatselijke bakker of slager in de stad er niets aan heeft wanneer zijn advertenties ook in het dagblad van een stad 50 kilometer verderop te zien zijn. Belangrijk dus om kritisch te kijken wat je wilt bereiken, zodat je op basis daarvan kunt bepalen welke mogelijkheden hier het beste aansluiten. Zo is het voor een sportzaak in de stad bijvoorbeeld verstandig om te kiezen voor een reclamebord bij de plaatselijke sportvereniging, maar is het ook aan te raden om bijvoorbeeld te investeren in lichtmastreclame in de stad zelf. Op het moment dat mensen dit dan zien, zorgt dit voor een stuk naamsbekendheid en uiteindelijk herkenning.

Dit is wat lichtmastreclame je kan opleveren als lokale ondernemer

Lichtmastreclame is een ontzettend effectief middel om je lokale zichtbaarheid te vergroten. Deze vorm van reclame zorgt er namelijk voor dat je 24 uur per dag 7 dagen in de week zichtbaar bent onder duizenden mensen. Het is daarom dus wel belangrijk te kiezen voor een strategische plek, zodat je ook het maximale uit je investering haalt. Zo koos Celebrity hairextensions uit Utrecht voor een locatie bij het regenboogpad en Nijntje stoplicht. De inzet van lichtmastreclame heeft ervoor gezorgd dat haar bedrijf in relatief korte tijd flink is gegroeid. De stategische keuze bij het regenboogpad en Nijntje stoplicht zorgt dat het bord crossmediale aandacht krijgt, zoals in de DUIC Krant of op Instagram.

Tekst loopt door onder de afbeelding

Iedere keer wanneer iemand deze reclame ziet, wat vaak meerdere malen per week of zelfs dag is herinnerd je de uiting onbewust. Je kunt je dus wel voorstellen dat ze vroeg of laat overstag gaan, mits het natuurlijk om een product of dienst gaat die ze aanspreekt.

Buitenreclame de perfecte toevoeging aan je marketingstrategie

Om goed zichtbaar te zijn en je naamsbekendheid te vergroten, is het belangrijk dat je als ondernemer hiervoor een goede strategie hebt. Daarbij is het ook belangrijk om in te zetten op verschillende kanalen. Je kunt je namelijk wel voorstellen dat niet iedereen online naar zijn of haar product of diensten zoekt, maar dit ook offline kan zijn en dus in de vorm van buitenreclame. Door in te zetten op beide, zul je zien dat je een veel grotere doelgroep weet te bereiken, waardoor je naamsbekendheid en ook omzet zal groeien.

Zo belangrijk is het om lokaal zichtbaar te zijn

Niet iedere ondernemer ziet er het belang van in, maar lokale zichtbaarheid is enorm belangrijk. Het is vaak relatief goedkoop in tegenstelling tot andere vormen van adverteren en ook doelgericht. Dus ook wanneer je misschien de noodzaak er niet van inziet, is het meer dan de moeite waard om je er toch eens in te verdiepen. Wij kunnen je verzekeren dat de inzet van buitenreclame als lokale ondernemer vroeg of laat zijn vruchten zal afwerpen.