Zo werk je als aannemer aan een betere online zichtbaarheid Zo werk je als aannemer aan een betere online zichtbaarheid

Zo werk je als aannemer aan een betere online zichtbaarheid

Zo werk je als aannemer aan een betere online zichtbaarheid
Aannemers hoefden van oudsher nooit veel reclame voor hun bedrijf te maken. Sommigen werkten vooral b2b, en kregen opdrachten van onder meer architecten en woningcorporaties. Anderen boden particulieren hun diensten aan, en hadden voldoende aan een bus met naam en telefoonnummer erop en mond-tot-mondreclame. Hoewel veel bouwprofessionals vandaag de dag meer werk hebben dan ze eigenlijk aankunnen, kun je als ondernemer niet meer zonder online zichtbaarheid. Hieronder kom je te weten hoe een vermelding bij de online Gouden Gids je hierbij kan helpen.

Aannemers hoefden van oudsher nooit veel reclame voor hun bedrijf te maken. Sommigen werkten vooral b2b, en kregen opdrachten van onder meer architecten en woningcorporaties. Anderen boden particulieren hun diensten aan, en hadden voldoende aan een bus met naam en telefoonnummer erop en mond-tot-mondreclame. Hoewel veel bouwprofessionals vandaag de dag meer werk hebben dan ze eigenlijk aankunnen, kun je als ondernemer niet meer zonder online zichtbaarheid. Hieronder kom je te weten hoe een vermelding bij de online Gouden Gids je hierbij kan helpen.

Ook in goede tijden geld en tijd steken in reclame

Er wordt in en rond Utrecht nogal wat gebouwd en verbouwd. Veel aannemers hebben dus absoluut niets te klagen over de hoeveelheid werk. Het gevaar ligt echter wel op de loer dat er vooral uren gemaakt worden. Dat is op zich natuurlijk fijn voor de inkomsten, maar het is ook belangrijk om te onthouden dat ondernemen nog meer inhoudt. Om je klantenkring zo groot mogelijk te maken (ook voor slechtere tijden, denk even terug aan de kredietcrisis!) kun je niet om reclame voor je onderneming heen.

Zorg dat je bij googelen snel gevonden wordt

Zowel zakelijke klanten als particulieren die op zoek zijn naar een dienst of product, beginnen hun zoektocht online. Google is op het gebied van zoekmachines eigenlijk nog altijd ‘voorman’. Maar omdat tegenwoordig ieder serieus opererende onderneming aan online marketing doet, is het best lastig om hier hoog in de zoekresultaten te komen. Even snel een website in elkaar draaien is in ieder geval allang niet meer voldoende. Iets dat wel echt een positieve invloed heeft op je online zichtbaarheid is bij de online Gouden Gids je bedrijf claimen of aanmelden.

Een bedrijfspagina bij de online Gouden Gids

Wacht, de Gouden Gids? Bestaat dat nog wel dan? Jazeker! Niet meer in de vorm van de (voor mensen ouder dan om en nabij 35 jaar) welbekende gele, dikke boeken. Maar wel in digitale vorm, als onderdeel van het allround online marketingbureau Youvia.

Een bedrijfspagina maken bij de digitale Gouden Gids heeft diverse voordelen. Zo heb je niet alleen in één klap een supergroot bereik, maar val je ook nog eens op bij mensen die gericht zoeken naar een aannemer in Utrecht. In plaats van afhankelijk te zijn van de algoritmes van Google, bepaal je gewoon zelf in welke rubriek je wilt opvallen en hoe. Daarbij gebruik je tenslotte overigens wel weer de goede naam van Google, want een vermelding in de Gouden Gids kan bijdragen aan een hogere score in de zoekmachine.