Hoe wek je ingewikkelde data, een nieuwe strategie, kernwaarden of een moeilijke business case tot leven? Helder en overtuigend communiceren – storytelling- is cruciaal voor mensen die werken met complexe inhoud. Creative Connection, een Utrechts collectief dat zich inzet voor de creatieve industrie, organiseert op vrijdagmiddag 27 mei een kosteloos evenement voor Utrechtse professionals die willen leren hoe je ingewikkelde materie omzet in een goed verhaal.
Een drietal sprekers vanuit verschillende expertises vertelt wat er nodig is om te komen tot een goed verhaal. Zo vertelt Marieke Smids-de Jong van training- en adviesbureau Stone & Sand hoe je met storytelling technieken ingewikkelde inhoud vertaalt naar een goed en overtuigend verhaal. Infographic specialist en (Business) Data Scientist Frans Geurts van Infogram vertelt vervolgens hoe je een goede verhaallijn omzet in visualisaties.
Vervolgens gaat Lotte Willems van Network is the Message (HU) in op de succes- en faalfactoren zijn voor het verspreiden van content via sociale netwerken. Tot slot zal Patrick Veling van de start-up SoWorker ‘Storytelling is pas echt leuk als je luisteraars hebt’ presenteren.
Creative Connection: ‘Tell your story!’ vindt plaats op vrijdagmiddag 27 mei in de Jaarbeurs in Utrecht. Aanmelden kan via deze link.
2 Reacties
ReagerenGoed initiatief ! Leuk dat het op de CAMPUS PARTY , het inspirerende mondiale event is.
Gaat dat verhalen-vertellen helemaal in het Engels? Ik tel 9 Engelse woorden (2 zelfs dubbel) in alleen al de kop en de advertentie eronder! In de rest tel ik nog eens 10 nieuwe (en dan laat ik “link” nog weg). Ik zou mijn woordenboek maar meenemen.