De Rode Winkel verbindt oud en nieuw | De Utrechtse Internet Courant De Rode Winkel verbindt oud en nieuw | De Utrechtse Internet Courant

De Rode Winkel verbindt oud en nieuw

De Rode Winkel verbindt oud en nieuw
De nieuwe entree van De Rode Winkel
Als het gaat om jeans is De Rode Winkel al jaar en dag de eerste winkel waar menig Utrechter aan denkt. In maart 2017 bestaat het familiebedrijf 180 jaar. De zesde generatie Broekmannen zorgt voor nieuw elan. De jonge ondernemers willen met een totaalconcept een nieuwe wending geven aan De Rode Winkel waarin het beste van de huidige winkel in een vernieuwd concept nog beter tot zijn recht komt.

Als het gaat om jeans is De Rode Winkel al jaar en dag de eerste winkel waar menig Utrechter aan denkt. In maart 2017 bestaat het familiebedrijf 180 jaar. De zesde generatie Broekmannen zorgt voor nieuw elan. De jonge ondernemers willen met een totaalconcept een nieuwe wending geven aan De Rode Winkel waarin het beste van de huidige winkel in een vernieuwd concept nog beter tot zijn recht komt.

Betrokkenheid

In het geweld van grote ketens, fast fashion, start ups en pop-up stores is Utrecht toe aan een ander type winkel. De local hero slaat een innovatieve “retailweg” in zonder zijn roots te verloochenen.

De kwaliteit van vroeger in de tijd van nu. Het kleermakersvak van Johannes Broekman vormde het vertrekpunt voor het concept, toen hij in 1837 aan de Lange Elisabethstraat in Utrecht zijn atelier begon; 180 jaar vakmanschap en persoonlijke service op een prachtige locatie. De jeansspecialisten zijn de persoonlijke adviseurs van de klanten.

Verbinden

De Lange Elisabethstraat verbindt het vernieuwde Hoog Catharijne met de oude binnenstad. De focus in de bijzondere architectuur ligt op de natuurlijkere overgang van de twee monumentale panden waarin De Rode Winkel gevestigd is. De tussenliggende historische steeg, met de karakteristieke rode poort, wordt de entree van de winkel. Daarmee wordt de steeg teruggegeven aan de stad. De Rode Winkel is als het ware poort van de stad.

De winkel is meer dan een plek waar men kleding koopt. De steeg krijgt een glazen overkapping. Hierdoor ontstaat een ruimte waar aan culturele samenwerkingen vorm wordt gegeven.

Vernieuwing

Het totaalconcept omvat een one-stop-shop waar zowel mannen als vrouwen van top tot teen kunnen slagen. In een huiskamersfeer wordt de liefde voor jeans gedeeld. Het hospitality niveau wordt naar een nog hoger niveau getild; Kortom een winkel waar de klant zich echt koning waant.

De Rode Winkel heeft het grootste assortiment jeans van Europa. De collectie wordt uitgebreid met premium labels voor de echte jeansliefhebbers. Helemaal nieuw is de kindercollectie van Levi’s. De Rode Winkel wordt de enige winkel ter wereld waar alle lijnen van Levi’s te verkrijgen zijn; Orange Tab, Red Tab, LVC (Vintage Clothing), Made&Crafted en Levi’s Kids.

Duurzaam ondernemen

Sustainability krijgt veel aandacht. Zowel in het gebouw als in de collectie. Merken als Nudie Jeans, Kuyichi en BDD brengen maatschappelijk verantwoord geproduceerde jeans.

Tijdens de verbouwing, die eind november begint, blijft de winkel open. De klant kan zodoende het bouwproces, dat tot eind maart duurt, volgen.

Op 19 maart 2017 bestaat De Rode Winkel 180 jaar. Dit zal zeker grootst gevierd worden.

Om plaats te maken voor de bouwvakkers, houdt De Rode Winkel nu verbouwingsopruiming. Kom langs en profiteer daarvan. Intussen vertellen de medewerkers van De Rode Winkel je graag alles over de plannen.

1 Reactie

Reageren
  1. Lies. Hoogaerts

    Ik heb er 18 jaar gewerk voor het vermaken van kleding .Maar ben ook al 18 jaar weg bij het bedrijf,dus ik ben heel benieuwd.veel succes. Lies Hoogaerts

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).