Een vergissing van een medewerker van een wijkbureau in Utrecht komt hem of haar mogelijk duur te staan. De ambtenaar noemde een buurtbewoner in een e-mail een “zeur” en stuurde het mailtje vermoedelijk per ongeluk aan de bewoner in kwestie. Deze mailde het weer naar D66-raadslid Arjan Kleuver, die het college schriftelijke vragen heeft gesteld.
“Wat moet ik met deze zeur. Jij hebt de melding al geregistreerd. Zij hebben hem in BMU op afgehandeld gezet omdat ze daar niks hebben aangetroffen”, valt te lezen in de mail, die hoogstwaarschijnlijk voor interne communicatie bedoeld was.
Volgens Kleuver legde de inwoner een klacht neer bij het wijkbureau met betrekking tot de openbare ruimte. Om welk wijkbureau het gaat en wie de ontvanger van de gewraakte e-mail is, houdt het raadslid nog even voor zich. “Indien gewenst maken wij de precieze herkomst van de e-mail aan het college bekend”, schrijft Kleuver.
Het raadslid wil nu onder meer van het college weten of er interne regels zijn met betrekking tot communicatie met klagers en hoe het kan dat de e-mail bij de bewoner terecht is gekomen. Ook wil Kleuver weten of het college vindt dat er excuses gemaakt moeten worden aan de klager.
2 Reacties
ReagerenWat goed dat die Kleuver dat doet! Cornutus wenst hem veel sterkte met zijn vervolgvragen, want dat zal hij wel nodig hebben.Zie http://cornutus.wordpress.com/2011/08/13/goed-dat-er-een-wakker-raadslid-is/
Dom en niet netjes! Maar kan gebeuren, niet groter maken dan het is… Het kan erger en ‘zeur’ valt best mee.