Verkeersmaatregelen in Overvecht na politieke zorgen over veiligheid | De Utrechtse Internet Courant Verkeersmaatregelen in Overvecht na politieke zorgen over veiligheid | De Utrechtse Internet Courant

Verkeersmaatregelen in Overvecht na politieke zorgen over veiligheid

Verkeersmaatregelen in Overvecht na politieke zorgen over veiligheid
Het kruispunt Paranadreef / Carnegiedreef is erg onoverzichtelijk. Beeld: Google Streetview
De kruising Einsteindreef – Seinedreef wordt aangepakt en er wordt kritisch gekeken naar herinrichting van de Carnegiedreef. Dit blijkt uit de antwoorden op schriftelijke vragen van GroenLinks en PvdA. Ook gaat het college op zoek naar budget om zoveel mogelijk pleinen van de Noordelijke Randweg Utrecht te verdiepen.

De kruising Einsteindreef – Seinedreef wordt aangepakt en er wordt kritisch gekeken naar herinrichting van de Carnegiedreef. Dit blijkt uit de antwoorden op schriftelijke vragen van GroenLinks en PvdA. Ook gaat het college op zoek naar budget om zoveel mogelijk pleinen van de Noordelijke Randweg Utrecht te verdiepen.

Naar aanleiding van zorgen die de Wijkraad Overvecht had geuit over het verkeer in de wijk stelden de twee partijen vragen over de verkeersveiligheid. Bewoners noemen met name de situatie op de Carnegiedreef zeer gevaarlijk. Volgens deze bewoners is de verkeersveiligheid na de herinrichting van de Carnegiedreef niet toegenomen.

Ook wezen de partijen het college op de klacht van bewoners op de onoverzichtelijke inrichting van de kruising Einsteindreef – Seinedreef. Deze kruising wordt aangepakt, schrijft het college.

NRU

Op vragen van GroenLinks over de Noordelijke Randweg Utrecht (NRU) zegt het college op zoek te gaan naar extra budget om zoveel mogelijk pleinen van de NRU te verdiepen. Verdiepte pleinen leveren veel minder overlast op voor de omgeving.

5 Reacties

Reageren
  1. R

    Als iedereen zich aan de verkeersregels houdt, en zowel op zichzelf als op mede-weggebruikers let, dan kunnen we toch geen onveilige kruispunten in Utrecht meer hebben? Je kan (her)inrichten wat je wil, maar zolang bepaalde jeugd zich koning van het asfalt waant en denkt 9 kattenlevens te hebben, is geen weg veilig te krijgen. Een goede rijmentaliteit, dáár ligt het bij velen aan.

  2. Toine Goossens

    Dit is goed nieuws. Eindelijk realiseert de politiek zich dat de prioriteiten voor het mobiliteitsbeleid anders dienen te liggen.

    Ik hoop, en eigenlijk vertrouw ik daar ook op, dat de zoektocht naar meer geld zoveel oplevert dat de Noordelijke randweg langs Overvecht geheel onder de grond verdwijnt.

    Dan worden stad en Noorderpark een geheel. Over 40 jaar zullen onze kinderen en kleinkinderen dan heel trots op ons zijn.

  3. L

    @R – Heeft groot gelijk. Rijden door rood en voorrang nemen schijnt normaal te zijn in Overvecht bij bepaalde jongeren. Ik zal ze niet benoemen, want dan discrimineer ik weer.
    Ik ben vandaag nog uitgescholden omdat ik rechtdoor ging en mijn tegenligger linksaf wilde (hij nam gewoon voorrang)!
    Hij zat daarna heftig te gebaren en te schelden, de idioot!
    Wat mij betreft mogen er op alle kruisingen camera’s opgehangen worden.

  4. Toine Goossens

    @L

    Ik ben het met u eens, meer camera´s. Zoals een oud spreekwoord luidt: ´Het oog van de meester maakt het paard vet´, oftewel wie weet dat er toezicht is, gedraagt zich beter.

    Er zijn nogal wat mensen die vinden dat dan hun privacy geschonden wordt. Maar dat is lariekoek.
    Wie zich niet naar de regels gedraagt die schendt de privacy van alle andere mensen. Die collectieve privacy is belangrijker dan de individuele. Daar dragen camera´s op de openbare weg in hoge mate aan bij.

  5. Jan Zonneveld

    Lof voor de wethouder(s) die de nieuwe NRU verdiept gaan aanleggen; ze zijn op de goede weg! Er is dan ook moeilijk een project te bedenken waarbij infrastructureel geld nuttiger ingezet kan worden. Bij de Bijlmer en Amstelveen is vergelijkbare situatie en daar wordt de weg verdiept en overkapt aangelegd. In Overvecht kan dat ook (en goedkoper), waarbij niet alleen de leefbaarheid verbetert, maar ook de Nieuwe Hollandse Waterlinie wordt gespaard. Drie verdiepte pleinen en een verdiepte weg tussen het Dunantplein en Kochplein, zodat de Moldaudreef niet (gedeeltelijk) afgesloten hoeft te worden. De leefbaarheid en bereikbaarheid van de wijk mogen niet achteruit gaan.

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).