Rij van tientallen meters bij opening nieuwe kledingwinkel Fashiontiger in Utrecht Rij van tientallen meters bij opening nieuwe kledingwinkel Fashiontiger in Utrecht

Rij van tientallen meters bij opening nieuwe kledingwinkel Fashiontiger in Utrecht

Rij van tientallen meters bij opening nieuwe kledingwinkel Fashiontiger in Utrecht
Fysieke kledingwinkels schijnen het moeilijk te hebben, maar daar was vrijdagochtend bij de opening van Fashiontiger in Utrecht niks van te merken. Al ruim voor openingstijd stond er een rij van tientallen meters.

Fysieke kledingwinkels schijnen het moeilijk te hebben, maar daar was vrijdagochtend bij de opening van Fashiontiger in Utrecht niks van te merken. Al ruim voor openingstijd stond er een rij van tientallen meters.

De nieuwe kledingwinkel opende vrijdagochtend voor het eerst de deuren aan de Choorstraat in de binnenstad. De winkel is vooral populair bij jonge meiden, die waren dan ook massaal op komen dagen voor de opening.

Fashiontiger is een bedrijf van Bieke Stienstra en opgericht als webshop in 2019. Het kledingbedrijf is sterk gegroeid door de populariteit op sociale media. Op TikTok heeft Fashiontiger meer dan 83.000 volgers. Om een vergelijking te maken, de Bijenkorf heeft zo’n 3.400 volgers, C&A 59.000 en Vero Moda ruim 20.000 volgers. De winkel in Utrecht is de tweede locatie van het kledingmerk, ook in Rotterdam zit een vestiging.

12 Reacties

Reageren
  1. w

    Wat kregen die mensen als cadeautje bij de opening? Niemand gaat voor z’n lol naar de binnenstad en al helemaal niet in de regen

  2. Remco

    @W

    “Niemand gaat voor zijn lol naar de binnenstad”

    Hahahahhahaha , echt de grap van de week!

  3. Katja

    consumerenconsumerenconsumeren. Leren we het nou nooit eens af ?

  4. Koel Hoofd

    “Op TikTok heeft Fashiontiger meer dan 83.000 volgers. Om een vergelijking te maken, de Bijenkorf heeft zo’n 3.400 volgers, C&A 59.000 en Vero Moda ruim 20.000 volgers.”
    Die volgers op tiktok of andere socials, dat zegt echt helemaal niets want die virtuele wereld is niet echt.
    Iemand die de Bijenkorf kan betalen heeft namelijk niets te zoeken op tiktok.
    C&A heeft ‘het gezin’ als doelgroep en Vero Moda is voor jong volwassenen die tiktok iets voor kinderen vinden. Fashiontiger heeft puberschoolmeisjes als doelgroep, die zitten wel massaal op tiktok. Maar ze zitten ongetwijfeld ook nog onder financiele curatele van hun ouders (geen inkomen, eigen bankrekening of creditcard), dus staan ze massaal in de rij omdat pappa of mamma de rekening voor ze moet betalen.
    Op naar baggervette winsten in de oude vertrouwde stenen winkel…
    Die de Bijenkorf, C&A en Vero Moda al jaren hebben en meerdere generaties ook zonder socials wel weten te vinden.

  5. Scherpschutter

    @Katja

    Nope! We gaan lekker door…Voor u tien anderen. Accepteer de menselijke nature of reality nu eindelijk eens (de mens is een rationeel-egoïstisch wezen), of blijf nutteloos in uw gerecyclede sopje gaarkoken tot het einde uwer dagen. Kan ook.

  6. Insta

    @W ze krijgen sponsordeals op instagram ervoor terug. Otw: gratis kleding.

  7. Massegast

    Opa spreekt: Beste jonge dames. Ook een koopje kost geld!

  8. Malique

    verkopen die eendere kartonnen eendags-artikelen als H & M?
    over duurzaamheid gesproken

  9. Statler

    @Katja
    consumeren is het vullen van een leegte, fysiek of mentaal.
    Met vriendelijke groet,
    PeterH

  10. Nlz

    @koel hoofd: de tijd dat TikTok vooral de doelgroep onder de 15 bereikte is al een paar jaar voorbij. Misschien een beetje met je tijd mee gaan en inlezen voordat je dit soort dingen roept. Maar dat lijkt al een tijdje achterhaald voor een aantal reaguurders hier in de panelen.

  11. Boogschutter

    @ Scherpschutter

    ‘Egoïstisch’ wil ik nog wel van je aannemen…

    Maar met je natte pluutje in een rij van ruim 100 meter staan om straks een broek te mogen passen – (kijk even naar de onverhuld ongelukkige blikken van sommige jonge consumenten achteraan in het rijtje):

    daar spreekt weinig rationeels uit.

  12. Debby

    Wat een negativiteit hier!

Plaats een reactie

Lees voor u reageert onze algemene voorwaarden. Alle reacties worden vooraf gemodereerd. Uw IP adres is geregistreerd (wordt niet gepubliceerd).